Νέο Hyundai Κona: με τον αέρα του νικητή

Νέο Hyundai Κona: με τον αέρα του νικητή

Tο πόσο διαφορετικό είναι το Ηyundai Κona δεύτερης γενιάς – ένα απολύτως καινούριο SUV που προέκυψε από λευκό χαρτί - από τον ανταγωνισμό μπορεί ίσως και να γίνει κατανοητό αν σκεφτεί κανείς πως αρχικά εξελίχθηκε ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ οι εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης προέκυψαν στη συνέχεια.

Δείχνει προφανώς αυτό το γεγονός τον προσανατολισμό της εταιρείας πού βαδίζει προς το μέλλον, προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά ταυτοχρόνως πατά και γερά στο παρόν, προσφέροντας μία ποικιλία συστημάτων κίνησης, από τα οποία ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει εκείνο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Έτσι, η δεύτερη γενιά του Kona προσφέρει μία εξαιρετικά ολοκληρωμένη γκάμα στην κατηγορία B-SUV με πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις EV (βασική ή αυξημένης αυτονομίας), πλήρως υβριδικές (HEV), και εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Έχουμε λοιπόν ήδη διαθέσιμες δύο εκδόσεις με βενζινοκινητήρες (1.0Τ 120 ps Hybrid 48V και 1.6Τ 198 ps) που συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7DCT και μία πλήρως υβριδική 141 ίππων, η οποία βέβαια προσφέρει τη μέγιστη οικονομία (έως 4,5 lit./100 km).

Ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η δυνατότητα για σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους 4 τροχούς με τον κινητήρα των 198 ίππων. Με όλα αυτά, λοιπόν, φαίνεται ότι η Hyundai δίνει το δικαίωμα της επιλογής με μία γκάμα ισχύος που ξεκινά από τους 120 και τελειώνει σχεδόν στους 200 ίππους, προσφέροντας τελική ταχύτητα 180 έως 210 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,7’’ έως 7,8’’ - και όλα αυτά χωρίς να έχει γίνει λόγος για τη σπορ έκδοση “N” που θα κάνει κάποια στιγμή την εμφάνισή της.

Παράλληλα, το παρών δίνει στην ελληνική αγορά και το πλήρως ηλεκτρικό Kona που προσφέρει αυτονομία έως 514 χιλιόμετρα – στην έκδοση «Long Range» με μπαταρία 65,4 kWh, ηλεκτροκινητήρα 160 kW.

Ένα πραγματικά μεγάλο SUV

Αυτό λοιπόν το ποικιλοτρόπως πλήρες SUV, είναι ένα ώριμο αυτοκίνητο, ένα αυτοκίνητο που μεγάλωσε και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Βλέπετε, στον τομέα των διαστάσεων (ΜxΠxΥ: 4350x1825x1570 mm) είναι που έχει γίνει μία μεγάλη ανατροπή καθώς το νέο Kona είναι σημαντικά μεγαλύτερο (κατά 14,5 ολόκληρα εκατοστά ως προς το μήκος) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο - και αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που του δίνουν ένα διττό τελικά χαρακτήρα, αφού ως ένα εξαιρετικά μεγάλο και ευρύχωρο B-SUV τελικά μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν ως αυτοκίνητο της αμέσως επόμενης κατηγορίας, της C-SUV, στην οποία οι Κορεάτες παρατάσσουν με επιτυχία το Hyundai Tucson, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα το 2022.

Kαι είναι αυτές οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις που οδήγησαν σε κάτι που το προηγούμενο Kona χρειαζόταν: την αύξηση - την γενναία αύξηση - των εσωτερικών χώρων! Εδώ μιλάμε για περίπου 8 εκατοστά επιπλέον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (για την ακρίβεια 77 χιλιοστά), οι οποίοι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πια εντελώς άλλο επίπεδο άνεσης. Μιλάμε επίσης και για ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, στοιχείο που αποτελεί τεράστια βελτίωση σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου, το οποίο τώρα προσφέρει 466 λίτρα για αποσκευές, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο όγκος φόρτωσης αυξάνεται στα 1.300 λίτρα.

H ομορφιά της υψηλής τεχνολογίας

Εννοείται ότι για να… παίξεις μπάλα σε μεγαλύτερη κατηγορία πρέπει να είσαι εφοδιασμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Βλέπουμε λοιπόν το νέο Ηyundai Κona να έρχεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και να συνοδεύεται από την συνδεσιμότητα της «επόμενης μέρας», όπως λένε χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της Hyundai. Οι πολλές λεπτομέρειες μπορεί και να μην έχουν σημασία, πάντως το high tech προφίλ του αυτοκινήτου αντανακλάται χαρακτηριστικά στις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 14,2 ιντσών που δεσπόζουν στο εσωτερικό του.

Το Kona δεύτερης γενιάς είναι λοιπόν εξοπλισμένο με το προηγμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού ADAS «Hyundai SmartSense». Εδώ, μεταξύ άλλων, συναντάμε το Driver Status Monitor (DSM) που χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα (In-cabin Camera - ICC) για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο, και το Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης (RSPA) που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει από απόσταση την είσοδο και έξοδο του αυτοκινήτου του σε θέσεις στάθμευσης.

Συναντάμε επίσης το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2.0), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (BCA), έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA), προειδοποίηση προσοχής οδηγού (DAW) και υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων (HBA) κ.α. Ενώ όταν ο οδηγός αποφασίσει να κάνει μια αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μπορεί να τον προειδοποιήσει για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα που βρίσκονται στη λεγόμενη τυφλή γωνία του καθρέπτη.

 

Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην κάνουμε αναφορά στη σχεδίαση του νέου Hyundai Kona, που ανεξάρτητα από το πόσο όμορφο το βρίσκει κανείς, καταφέρνει να σε πείσει ότι είναι κάτι διαφορετικό: σου δείχνει αναμφίβολα το μέλλον και όταν λέμε το μέλλον εννοούμε το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης - και αν δείτε τα πρόσφατα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας δεν θα δυσκολευτείτε να διακρίνετε κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ του νέου Kona και αυτών…

Είναι εν κατακλείδι σαφές ότι το νέο Ηyundai Κona είναι ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όπως επίσης είναι σαφές ότι είναι πολύ πιο ευρύχωρο και αισθητά πιο άνετο - και εδώ με τη λέξη άνετο εννοούμε την αναβάθμιση που έχει υποστεί το νέο μοντέλο στο τομέα του θορύβου και της άνεσης της ανάρτησης: είναι πραγματικά ένα άλλο αυτοκίνητο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν το οδηγήσεις. Το νέο Hyundai Kona είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο που καταφέρνει να σε πείσει για την ποιότητα του.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 25.290 ευρώ για το «χιλιάρι» Kona των 120 ίππων και φτάνει μέχρι σχεδόν 40.000 της πλούσιας τετρακίνητης και αυτόματης έκδοσης N-line (1.6 turbo / 198 PS). Στο ενδιάμεσο είναι βέβαιο ότι μπορεί κανείς να βρει εκδόσεις που ανταποκρίνονται και στην B-SUV προσφέροντας όμως σταθερά κορυφαίους για την κατηγορία αυτή χώρους.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο Hyundai Kona κατάφερε να κατακτήσει το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου και να ανακηρυχθεί σε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2024”.  Στην τελική εκδήλωση του 17-ετούς πλέον ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην πίστα των Μεγάρων, παρουσία του Προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιώργου Βασιλάκη, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της σχετικής ψηφοφορίας. Η κριτική επιτροπή - μέλη του θεσμού “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα” είναι 27 έμπειροι δημοσιογράφοι του ελληνικού ειδικού Τύπου.

Δείτε τον τιμοκατάλογο του νέου Hyundai Kona κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε εδώ τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Kona

Για αναλυτικές πληροφορίες κάντε κλικ εδώ