Την ώρα του facelift, της ανανέωσης ενός μοντέλου που έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην αγορά, μεγάλο βάρος πέφτει στον τομέα της σχεδίασης και του νέου «αέρα» που αυτή, έχοντας εκσυγχρονιστεί και προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα – στη συγκεκριμένη περίπτωση στα πρότυπα της νέας εταιρικής ταυτότητας της γαλλικής εταιρίας – προσδίδει στο νέο ανανεωμένο μοντέλο, που είναι σταθερά χτισμένο πάνω στη σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B του Renault Group.
Πριν όμως δούμε αυτές τις αλλαγές καλό είναι να θυμίσουμε ότι το Renault Arkana αποτελεί καρπό της επιτυχίας του στρατηγικού πλάνου Renaulution, με τη Renault να έχει μέχρι στιγμής πουλήσει στην Ευρώπη 163.000 μονάδες αυτού του ξεχωριστού coupe SUV και με το συγκεκριμένο μοντέλο να παίζει σημαντικό ρόλο, μαζί με το Megane E-Tech electric και το νέο Austral, στο στόχο της μάρκας για την επανάκτηση της ηγετικής της θέσης στην μεσαία κατηγορία (C-segment).
Και είναι το Renault Arkana που πρότεινε μια άλλη προσέγγιση σε αυτή τη δυναμική κατηγορία, με το coupe στυλ του να συνδυάζεται με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία ενός SUV, και κατέληξε να πωλείται, πλέον, σε όλο τον κόσμο – από την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και την Ιαπωνία, μέχρι το Ισραήλ και τη Χιλή.
Εμφάνιση και άνεση
Για «Nouvelle Vague» κάνει λόγο η Renault όταν έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για design με το νέο σήμα «Nouvel'R» της εταιρίας να είναι ενσωματωμένο στη μάσκα, στο κέντρο της μαύρης γυαλιστερής λωρίδας που ενώνει αισθητικά τα φωτιστικά σώματα. Ενώ διαβάζοντας το επίσημο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η Renault ανακαλύπτουμε ότι « η σχεδίαση του σήματος Nouvel'R βρίσκεται στη βάση του νέου μοτίβου στη μάσκα – μια σειρά διαμαντιών που «λάμπει» γύρω από το σήμα στο κέντρο της.
Το αεροδυναμικό spoiler είναι, πλέον, ενσωματωμένο στον προφυλακτήρα των εκδόσεων Techno και esprit Alpine, ενώ είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος στην έκδοση Techno, και σε γκρι σατινέ στην έκδοση esprit Alpine. Τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν σκουρόχρωμο κάλυμμα που μοιάζει με κρύσταλλο, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο ακόμα πιο μοντέρνα αισθητική.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει δε το γεγονός ότι όπως και όλα τα σύγχρονα Renault, το νέο Arkana προσφέρεται τώρα – και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου - στη σπορ έκδοση esprit Alpine, που βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας και διακρίνεται εξωτερικά, μεταξύ άλλων, από τη σε γκρι σατινέ απόχρωση λεπίδα/πτέρυγα στον μπροστινό προφυλακτήρα. Το μοντέλο διατίθεται επίσης με νέες ζάντες 19 ιντσών ενώ μία νέα αεροτομή στην κορυφή του πορτμπαγκάζ αποτελεί συνέχεια της οροφής και τονίζει το αεροδυναμικό σχήμα της πίσω πόρτας.
Στο εσωτερικό, τα καθίσματα είναι ένα μείγμα από Eco Tep (10% υλικά βιολογικής προέλευσης) και συνθετικό σουέντ. Τα καθίσματα διαθέτουν πλέον μπλε οριζόντιες ραφές και το λογότυπο Alpine στην πλάτη, όπως και οι ζώνες ασφαλείας με τις δύο μπλε ρίγες.
Τα υβριδικά πλεονεκτήματα δύο συστημάτων κίνησης
Το νέο Renault Arkana είναι διαθέσιμο με ένα mild hybrid σύστημα κίνησης, σε δύο επίπεδα ισχύος (140 και 160 hp) καθώς και με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα (full hybrid), για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Και ενώ το Arkana mild hybrid δεν έχει κανένα πρόβλημα να ικανοποιήσει σε επίπεδο επιδόσεων τον οδηγό του, η οδηγική ευχαρίστηση από τον κινητήρα full hybrid E-Tech των 145hp είναι ακόμα μεγαλύτερη: αυτός αποδεικνύεται εξαιρετικά ομαλός στην ηλεκτρική λειτουργία, αλλά και ισχυρός και οικονομικός. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο συνδυάζει τη λειτουργία δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας κύριος κινητήρας 36kW και μια γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως 18kW), με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων 69kW (94hp), ένα έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη, και μία μπαταρία 1,2kWh.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 σχέσεις για τον κύριο ηλεκτροκινητήρα. Με άλλα λόγια, με το full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έως και 14 πιθανούς συνδυασμούς μεταξύ κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης.
Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, ενώ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για έως και το 80% του χρόνου στην πόλη, γεγονός που μειώνει την κατανάλωση έως και κατά 40% σε σύγκριση με έναν κλασσικό βενζινοκινητήρα, αντίστοιχης ισχύος. Οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 105 g/km, τιμή εξαιρετική για την κατηγορία. Θυμίζουμε δε ότι η απόλαυση της κατά διαστήματα αθόρυβης ηλεκτρικής λειτουργίας και η αντίστοιχη άνεση της οδήγησης που προσφέρει το full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech προσφέρονται χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να φορτίσει την μπαταρία.
Σημειώστε ότι το full hybrid σύστημα E-Tech 145hp του νέου Arkana περιλαμβάνει και τη λειτουργία e-save. Η συγκεκριμένη επιλογή διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας στο 40% τουλάχιστον, ώστε να έχετε αυτή την επιπλέον εφεδρική ενέργεια στην οδήγηση με ηλεκτροκίνηση, όταν τη χρειαστείτε, ή για πρόσθετη δύναμη.
Στην Ελλάδα από 26.680€
Το νέο Renault Arkana είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με νέες μειωμένες τιμές κατά 4.000€ σε όλες τις εκδόσεις του και τιμή εκκίνησης τα 26.680 ευρώ. Το νέο μοντέλο διατίθεται τόσο με το full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech των 145 ίππων, όσο και με τον mild hybrid κινητήρα turbo βενζίνης 1.3 με απόδοση 140 και 160 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC διπλού συμπλέκτη. Αυτός ο κινητήρας στη διαμόρφωση των 160 ίππων συνδυάζεται και με την κορυφαία έκδοση esprit Alpine.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το νέο Arkana πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.
Mild Hybrid
- evolution mild hybrid 140 EDC 26.680€
- techno mild hybrid 140 EDC 29.340€
- Esprit Alpine mild hybrid 160 EDC 31.990€
Hybrid E-TECH
- evolution E-TECH full hybrid 145 30.990€
- techno E-TECH full hybrid 145 33.590€
Δείτε περισσότερα για το νέο Renault Arkana mild hybrid κάνοντας κλικ εδώ.
Δείτε περισσότερα για το νέο Renault Arkana full hybrid κάνοντας κλικ εδώ.