Πολλά λέγονται τον τελευταίο καιρό σχετικά με το ρόλο της ιστορικής μάρκας Seat, στο πλαίσιο της εξέλιξης του ισπανικού κλάδου του Volkswagen Group και στο φόντο της ανάπτυξης της Cupra που δίνει όλο και πιο έντονα το παρών ως ένας σπορ εκπρόσωπός του. Φαίνεται λοιπόν ότι θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε για πολλά χρόνια ακόμα το δημοφιλές σήμα της Seat σε οχήματα – όχι υποχρεωτικά αυτοκίνητα - που θα κυκλοφορούν στον δρόμο…
Μπορεί η Seat να αναλαμβάνει διαφορετικό ρόλο, καθώς η Cupra εξελίσσεται και δίνει πιο έντονα το παρών στην αγορά αυτοκίνητου διεθνώς, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πάψει να υπάρχει. Θα συνεχίσει λοιπόν η Seat να υπάρχει ως μάρκα όσο υπάρχουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης – αλλά κατά πάσαν πιθανότητα και μετά την παύση της παραγωγής τους στην Ευρώπη, με διαφοροποιημένη όμως μορφή. Αυτό επί της ουσίας ειπώθηκε από τον CEO της Cupra και της Seat, Wayne Griffiths, στην πρόσφατη έκθεση κινητικότητας (αυτοκινήτου) IAA του Μονάχου 2023.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα σχετικά με ενδεχόμενο παύσης της παραγωγής αυτοκινήτων με τα σήματα της Seat (κάτι που ισοδυναμεί με τερματισμό της ύπαρξης της μάρκας), ο Griffith είπε ότι «η Seat θα συνεχίσει στο μέλλον - και βεβαίως όσο υπάρχουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μέλλον της SEAT σε έναν κόσμο μετά την καύση; Σε έναν ηλεκτρικό κόσμο; Αυτό είναι ακόμα υπό συζήτηση. Και λέω υπό συζήτηση - δεν έχει ληφθεί απόφαση».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του επικεφαλής της Volkswagen και πρόεδρου του διοικητικού συμβουλίου της Seat SA, Thomas Schafer, ο οποίος και κατέστησε παραπάνω από σαφής τις αιτίες των αναμενόμενων αλλαγών: «Το μέλλον της Seat είναι η Cupra», είπε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στην έκθεση αυτοκινήτου. «Το αποφασίσαμε εδώ και πολύ καιρό».
«Έχουμε μερικά καλά προϊόντα Seat στο δρόμο, όπως το Ibiza και το Leon – θα συνεχίσουν μέχρι να καταργηθούν σταδιακά. Αλλά επενδύουμε έντονα στην Cupra και έχουμε μια γκάμα μοντέλων Cupra η οποία θα μεγαλώσει τα επόμενα χρόνια τώρα. Οι δυνατότητες κερδών με την Cupra είναι πολύ υψηλότερες από ό,τι με τη Seat», πρόσθεσε χαρακτηριστικότατα ο Schafer.
«Η εταιρεία θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά πιθανότατα θα βρούμε έναν διαφορετικό ρόλο για αυτήν – δεν την κλείνουμε, αλλά η επένδυση σε αυτοκίνητα σε αυτόν τον χώρο (στον οποίο τώρα κινείται η Seat] δεν έχει νόημα – η Cupra είναι ο καλύτερος τρόπος.»
Και φαίνεται ότι αυτή η εκτίμηση δεν είναι αβάσιμη, αφού η Cupra είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, με πωλήσεις μεγαλύτερες, για παράδειγμα, από την Alfa Romeo! Και αυτό τη στιγμή που η γκάμα της εταιρίας βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και διεύρυνσης με μοντέλα όπως το ηλεκτρικό Tavascan, το plug-in υβριδικό SUV Terramar, τα οποία αναμένονται το επόμενο διάστημα. Σημειώνουμε δε ότι η Cupra παρουσίασε και κάποια εντυπωσιακά πρωτότυπα όπως το DarkRebel. Ενώ η έκδοση παραγωγής του UrbanRebel - με το όνομα Raval - θα ξεκινήσει να παράγεται το 2025 στο εργοστάσιο της Seat, στο Martorell στην Ισπανία, μαζί με τα βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα «αδελφά» μοντέλα από άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen, συμπεριλαμβανομένου του Volkswagen ID 2.
Ο Schäfer είπε ότι μια τέτοια επένδυση στην κατασκευή στο Martorell έδειξε τη σημασία που δίνει το Volkswagen Group στην Ισπανία, κάτι που επίσης φαίνεται από την μεγάλη επένδυση – ύψους 10,0 δισεκατομμυρίων ευρώ - του γερμανικού κολοσσού σε ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βαλένθια.
Η Seat πάντως δεν θα αφεθεί απλώς να σβήσει, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα μετατραπεί σε «μάρκα κινητικότητας», πουλώντας μικρότερα οχήματα όπως σκούτερ - με τα χαρακτηριστικά υπάρχοντα σκούτερ «MO» να είναι μόλις η αρχή. «Έχουμε ένα σχέδιο για τη Seat, η οποία θα εξακολουθήσει να υπάρχει» κατέληξε χαρακτηριστικά ο Schafer.