Πολύ χαιρόμαστε που έστω και καθυστερημένα προσέρχονται στη συζήτηση για την υπερτουριστικοποίηση ακόμα και αυτοί που επιτίθενται στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο επειδή δεν επιτρέπει τους αρχαιολογικούς χώρους, με πρώτο τον εμβληματικό, της Ακροπόλεως, να μετατρέπονται σε πασαρέλες, στούντιο, χώροι συναυλιών και ό,τι άλλο θέλει ο καθένας, με την αιτιολογία ότι δεν επιτρέπει στα μνημεία να διαφημιστούν.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν είναι τα μνημεία μας που χρειάζονται διαφήμιση αλλά η ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, η διαμονή και η εστίαση και το σύνολο των εμπειριών που προσφέρει η χώρα στον επισκέπτη οπότε ας ασχοληθούμε, καλύτερα, με τις προσφερόμενες υπηρεσίες και ας αφήσουμε τη διαχείριση των μνημείων στους αρμόδιους.
Αν ο Τουρισμός είναι προϊόν τότε πρέπει να διαφυλαχθεί από την απαξίωση. Γιατί είναι απαξίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος το αίσχος που συμβαίνει στην Αθήνα, στα νησιά και σε επιλεγμένες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.
Η Ελλάδα είναι χώρα της ΕΕ, οι κυβερνήσεις της υπόσχονται στους πολίτες διαφορετικά οικονομικά μοντέλα που θα βασίζονται στην παραγωγή αλλά και τις επενδύσεις στην υψηλή τεχνολογία που δημιουργεί τις καλύτερες θέσεις εργασίας και αναμένεται να ανεβάσουν και το επίπεδο των ΑΕΙ, εφόσον αυτά συνδεθούν στα σοβαρά με την παραγωγή.
Δεν μπορούμε λοιπόν να ονειρευόμαστε μια χώρα-θέρετρο που ζει για να σερβίρει τους επισκέπτες της.
Ο Τουρισμός είναι και θα παραμένει ένα σεβαστό μέρος της οικονομικής δραστηριότητας και είναι και καλοδεχούμενος, αρκεί να γίνεται με τους δικούς μας όρους, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τα μνημεία, να καταστρέφει το περιβάλλον και να υποβαθμίζει την ποιότητα των μόνιμων κατοίκων της χώρας. Κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή δεν συμβαίνει. Το περιβάλλον καταστρέφεται, κάθε έννοια δημόσιου χώρου έχει καταλυθεί και τα μνημεία μας κινδυνεύουν.
Οι 15.000 επισκέπτες σε μια μέρα, στο Βράχο της Ακρόπολης που είδαμε το περασμένο καλοκαίρι αποδεικνύουν ότι είμαστε «μπάτε σκύλοι αλέστε».
Γιατί ακόμα και αν κανείς δεν συγκινείται με το ενδεχόμενο να καταστραφούν τα μνημεία μας, να επισημάνουμε ότι χωρίς αυτά η προσέλευση των τουριστών θα μειωθεί κατακόρυφα. Οι τουρίστες δεν έρχονται στην Αθήνα για να φάνε αβοκάντο-τόσο στα άθλια καφέ της Πλατείας Αγίας Ειρήνης ούτε για να κάνουν βόλτες σε μια πόλη που τα πεζοδρόμια είναι γεμάτα τραπεζοκαθίσματα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια. Για να δουν την Ακρόπολη έρχονται.
Να μπει τώρα μια τάξη λοιπόν.
Έχουμε την αξίωση το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας να αναφέρει ρητώς πως θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της υπερτουριστικοποίησης.
Θα το παρακολουθούμε και θα επανέλθουμε όσες φορές χρειαστεί.