Black Box 20/6/2019

Black Box 20/6/2019

- Γιατί πιέστηκε χθες η μετοχή της Πειραιώς; Επειδή η απόδοση του ομολόγου ήταν υψηλή και κάποια χαρτοφυλάκια αντικατέστησαν θέσεις σε μετοχές με ομόλογα.

- Αναμφίβολα η έκδοση είναι επιτυχία της Πειραιώς γιατί άνοιξε μια αγορά που ήταν κλειστή για τις τράπεζες τα τελευταία 11 χρόνια. Επιπλέον απομακρύνει το «στίγμα» της αγοράς ότι η τράπεζα ήθελε να κάνει την έκδοση αλλά πρακτικά δεν ήταν δυνατό.

- Το yield 9,75% είναι υψηλό αλλά δεδομένου του rating της χώρας, οποιοδήποτε μονοψήφιο νούμερο είναι επιτυχία. Η πορεία του ομολόγου στη δευτερογενή αγορά αναμένεται να είναι καλή και η Πειραιώς δεν αποκλείεται στο μέλλον να «ξανανοίξει» την έκδοση.

- Νέο ιστορικό ρεκόρ χθες για το 10ετές με την απόδοση να υποχωρεί ως και το 2,46%.

- Συνεχίζεται στην Attica Βank το bras de fer με τον κατασκευαστή Χρ. Καλογρίτσα. Ο χρόνος να υποβάλλει ένταση ώστε να μην κηρυχθεί έκπτωτος από τα έργα εξαντλείται, με την τράπεζα να πιέζει για cash collateral προκειμένου να εκδώσει την εγγυητική.

- Η απόσυρση των τραπεζών από τα Βαλκάνια ήταν ήττα τόσο για τη χώρα όσο και για το τραπεζικό σύστημα. Ωστόσο, ήταν και σωτήρια εξέλιξη. Φανταστείτε με την υποτίμηση της λίρας και τις υποβαθμίσεις των τουρκικών τραπεζών, ποια θα ήταν σήμερα η κατάσταση της ΕΤΕ αν είχε διατηρήσει τον έλεγχο της Finansbank. Θα συζητάγαμε τώρα για νέα ανακεφαλαιοποίηση.  

- Αιφνιδίασαν την αντιπολίτευση οι αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού όπως άφησε να εννοηθεί ο τομεάρχης της ΝΔ, Κ. Καραμανλής μιλώντας χθες σε συνέδριο υποδομών. Όπως είπε «δεν μπορούν οι αυξήσεις να γίνονται μοχλός πίεσης για αυτούς που έρχονται στα πράγματα. Για αυτό και θα έπρεπε να αποφεύγονται αυτού του είδους οι κινήσεις». Το μήνυμα είναι προφανές.

- Ο ΔΣ της ΑΒΑΞ και αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού Κ. Μιτζάλης που μίλησε στη συνέχεια είπε ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε το κόστος συντήρησης ανά χιλιόμετρο στην Αττική Οδό με τις άλλες παραχωρήσεις. Γιατί;  

- Προσαρμογή στα νέα δεδομένα και τις δυνατότητες της αγοράς από τη ΔΕΛΤΑ του ομίλου της MIG. Οι διαπραγματεύσεις με τον Θ. Σαββάκη δεν απέδωσαν και ανεστάλη η λειτουργία του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας που παρήγαγε το γάλα Βλάχας. Αντίθετα με τον όμιλο Παντελιάδη υπήρξε αίσιο τέλος και χθες ανακοινώθηκε η μεταβίβαση της τυροκομικής μονάδας στην Ελασσόνα.