- H αγορά ποντάρει σε κλείσιμο της διαπραγμάτευσης. Κι όχι άδικα. Αν δεν αλλάξουν τελευταία στιγμή τα όσα διέρρευσαν από την κυβέρνηση για την πρόταση των δανειστών, ο ΣΥΡΙΖΑ θα ψηφίσει τα νέα μέτρα. Οι δανειστές στα νέα μέτρα αφήνουν την κυβέρνηση να περιγράψει τις επιπτώσεις στις συντάξεις και ζητά να ψηφίσει όλα τα υπόλοιπα όπως αφορολόγητο, εργασιακά, δημοσιονομικός κόφτης δεκαετίας κλπ Η κυβέρνηση θα ισχυριστεί ότι έσωσε τις συντάξεις και τη χώρα, δίνοντας τα απαραίτητα προσχήματα στους βουλευτές της για τη θετική ψήφο στο τέταρτο (και τελευταίο) μνημόνιο.
- Δεν ξέρω αν οι αναγνώστες το αντιλήφθηκαν, αλλά μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις του ΟΠΑΠ, η ΙΝΤΡΑΛΟΤ στο τέλος του έτους ολοκληρώνει τον κύκλο της ως τεχνολογικός πάροχος του ΟΠΑΠ. Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός, το σύνολο της τεχνολογικής υποστήριξης (παιχνίδια, πλατφόρμες, λογισμικό, συσκευές στα πρακτορεία κλπ) αναλαμβάνουν σε διακριτούς ρόλους, οι Novomatic, PlayTech και Betgenius.
- Οι τρεις νέοι τεχνολογικοί πάροχοι αναλάβουν καθήκοντα στον ΟΠΑΠ από 1.1.18 και είναι βέβαιο ότι τουλάχιστον τρείς μήνες πριν, θα ξεκινήσουν την προετοιμασία για να διαχειριστούν τα συστήματα. Και η ΙΝΤΡΑΛΟΤ αναρωτιέται η στήλη; Μην το ψάχνετε. Είναι επιβεβαιωμένο. Για την εταιρία του πάλαι ποτέ κραταιού ομίλου Κόκκαλη, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος της πολυετούς συνεργασίας με τον ΟΠΑΠ.
- Πάλι με παράπονα εμφανίστηκε η Ryanair, κατηγορώντας την πολιτική της κυβέρνησης, κάνοντας λόγω για ολιγωρίες στην υλοποίηση έργων στα αεροδρόμια και ανακοινώνοντας ως επακόλουθο ότι προχωρά σε σημαντική μείωση των διαθέσιμων θέσεων για την τρέχουσα χρονιά. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε μείωση 22% των διαθέσιμων θέσεων στην Αθήνα για τον φετινό χειμώνα λόγω των καθυστερήσεων, όπως ισχυρίζεται, που σημειώνονται στα έργα του αεροδιαδρόμου Θεσσαλονίκης. Με την κίνηση αυτή της εταιρίας πλήττεται άμεσα η εσωτερική κίνηση της χώρας και ειδικότερα η Θεσσαλονίκη ως προορισμός. Και μπορεί όντως τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία να καθυστερούν, αλλά αυτό δεν βλέπουμε να επηρεάζει το πλάνο άλλων εταιριών.
Αυτό που όπως φαίνεται δεν είπε ο κ. Ο' Μπράιεν είναι πόσο έχει συνεισφέρει στην απόφαση αυτή η αύξηση του ανώτερου συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24% στα αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και τα υψηλά τέλη στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ακριβαίνουν τα δρομολόγια εσωτερικού. Φαίνεται ότι για ένα round trip Αθήνα – Θεσσαλονίκη οι φόροι ανέρχονται σχεδόν σε 70€, με αποτέλεσμα τα εισιτήρια εσωτερικού να ακριβαίνουν σημαντικά.
- Με τρόμο και δέος, η στήλη ρωτά: Αν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο (που είναι κακούργημα) έφτασαν το 2016 στο ιλιγγιώδες ποσό των 13,9 δις. ευρώ, οι οφειλές προς τις τράπεζες, δηλαδή τα νέα κόκκινα δάνεια που έφτασαν;
- Παρεμπιπτόντως να αναφέρουμε ότι οι τραπεζίτες λένε πως ένας στους δύο επιχειρηματίες με κόκκινα δάνεια, ούτε καν επικοινωνεί με τις πιστώτριες τράπεζες.
- Η αβεβαιότητα της αξιολόγησης ανατρέπει τους σχεδιασμούς αρκετών εισηγμένων που προετοίμαζαν έκδοση ομολογιακών δανείων. Και είναι αναμενόμενο, καθώς τα επιτόκια έχουν εκτοξευτεί στα ύψη και πλέον το κόστος δανεισμού για τις εταιρίες καθίσταται απαγορευτικό.