Tα ρεκόρ και η αξία της Lamda, το comeback της Τράπεζας Κύπρου στο ΧΑ, η ακτινογραφία των μεγεθών στο ταμπλό, ο προβληματισμός στα Mezz, το ράλι του S&P 500 και τα βάσανα των dealers στη Stellantis

Όλα έτοιμα είναι πλέον, μετά και την απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης της Τράπεζας Κύπρου, η οποία έγινε την περασμένη Παρασκευή. Εγκρίθηκαν με σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία τα θέματα, που ήταν η διαγραφή των μετοχών από το χρηματιστήριο του Λονδίνου και η εισαγωγή τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Ο γνωστός από τη διαδρομή του στην Ελλάδα, Τάκης Αράπογλου, πρόεδρος της Τράπεζας Κύπρου, μιλώντας στους μετόχους ανέφερε πως περιμένει καλύτερη εμπορευσιμότητα και ορατότητα από την εισαγωγή στην Ελλάδα και πλέον θα συγκρίνεται ευθέως με τις συστημικές τράπεζες που είναι άλλωστε και πιο κοντά. Μίλησε επίσης με κολακευτικά λόγια για το ελληνικό χρηματιστήριο, τονίζοντας πως είναι μία αγορά ώριμη με αυξανόμενη φήμη που συμβαδίζει με τη σταθερή οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας.

Η διοίκηση μέσω της εισαγωγής εκτιμά πως: Θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της Τράπεζας σε ένα ευρύτερο φάσμα θεσμικών και ιδιωτών επενδυτών. Θα επιτρέψει την ευκολότερη σύγκριση με τις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες, τις οποίες η τράπεζα θεωρεί ως πιο κοντινές ομότιμες. Θα παρέχει μεγαλύτερη πρόσβαση σε κεφάλαια από επενδυτές που δραστηριοποιούνται στο Χρηματιστήριο Αθηνών προς όφελος των μετόχων και της ίδιας της Τράπεζας. Με την πάροδο του χρόνου, θα επιτρέψει στην Τράπεζα Κύπρου να καταστεί επιλέξιμη για συμπερίληψη σε πρόσθετους δείκτες μετοχών.

Η επιστροφή της τράπεζας στο Χ.Α. μετά από επτά περίπου χρόνια θα ενισχύσει τον εγχώριο τραπεζικό κλάδο, ο οποίος μετά και την αύξηση κεφαλαίου της Τράπεζας Αττικής και τη δυναμική ανάπτυξη της Optima Bank, θα αρχίσει να θυμίζεις παλιές καλές εποχές. Σημειώνεται πως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η διαγραφή των μετοχών από το LSΕ θα γίνει στις 19 Σεπτεμβρίου και στις 23 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση στο Χ.Α. με την τιμή που είχε την τελευταία μέρα.


Από ιστορικό υψηλό σε ιστορικό υψηλό πάνε τα εμπορικά κέντρα και οι μαρίνες της Lamda Dev. και συνολικά είχε και πάλι ένα καλό εξάμηνο. Το ενδιαφέρον είναι στο Ελληνικό όπου οι εισπράξεις μέχρι τέλος Αυγούστου έφτασαν τα 776 εκατ. ευρώ από την αρχή των εργασιών και μέχρι το τέλος του έτους θα φτάσουν τα 900 εκατ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, η διοίκηση ανέφερε ξανά την ελκυστική επενδυτική περίπτωση της Lamda και την κρυμμένη αξία που υπάρχει λόγω του Ελληνικού. Είπε πως λόγω λογιστικών προτύπων δεν μπορεί να αποτυπωθεί η σημαντική υπεραξία που υπάρχει και έφερε ως παράδειγμα τις πωλήσεις που έχουν γίνει και είναι τετραπλάσιες της αξίας που είναι γραμμένες (book value).

Τα ακίνητα στο παράκτιο μέτωπο είχαν πάει εξαιρετικά και το ίδιο αποτέλεσμα έχουν και επιλεγμένα διαμερίσματα που διαθέτει στη Little Athens γειτονιά. Όπως έχουμε ξαναγράψει, ό,τι βγάζει προς πώληση, βρίσκει εύκολα αγοραστή. Αναφορικά με τα έργα, ο Riviera Tower πλέον είναι ορατός από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο The Cove Residences, στα οικόπεδα 5-6, που περιλαμβάνουν συνολικά 7 κτίρια, ολοκληρώνονται εντός του Σεπτεμβρίου οι εργασίες του φέροντος οργανισμού. Στα οικόπεδα 7-8, που περιλαμβάνουν 14 κτίρια, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σκυροδέτησης της θεμελίωσης. Στο Park Rise (BIG) τον Απρίλιο 2024 εγκαταστάθηκε ο ανάδοχος της α’ φάσης και αναφορικά με την υπογειοποίηση Λεωφ. Ποσειδώνος, έχει ολοκληρωθεί το 83% των εκσκαφών και το 71% των σκυροδετήσεων.


Οι ανακοινώσεις δύο εταιρειών της κατηγορίας ΜΕΖΖ δημιούργησαν κάποιες ανησυχίες στους επενδυτές με αποτέλεσμα να δούμε κάποιες πιέσεις στους τίτλους, αλλά όχι σημαντικές τουλάχιστον για τους περισσότερους. Η Phoenix Vega Mezz ανακοίνωσε πως τον Αύγουστο και για το δεύτερο τρίμηνο εισέπραξε τοκομερίδια 2,36 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο είχε εισπράξει 5,3 εκατ. ευρώ. Επίσης η Sunrise Mezz ανακοίνωσε πως δεν εισέπραξε τοκομερίδια ενώ για το ίδιο διάστημα πέρυσι είχε ανακοινώσει πως είχε εισπράξει 3,7 εκατ. ευρώ.

Δυστυχώς, οι εταιρείες του κλάδου αυτού δεν παρέχουν αναλυτική πληροφόρηση, ώστε να εξηγηθούν οι λόγοι μη είσπραξης τοκομεριδίων ή και κάποιες εκτιμήσεις για τη συνέχεια. Αναμένονται μέχρι το τέλος του μήνα οι δημοσιεύσεις των αποτελεσμάτων εξαμήνου, ενώ υπενθυμίζεται πως μέχρι το τέλος του έτους θα γίνουν σημαντικές επιστροφές κεφαλαίου στους μετόχους.


Πριν από το άνοιγμα της συνεδρίασης της Δευτέρας η ΚΡΙ- ΚΡΙ θα ανακοινώσει μεγέθη εξαμήνου για τα οποία η αγορά αναμένει αύξηση 14% στο τζίρο και 7% στα καθαρά κέρδη. Βάσει των αρχικών εκτιμήσεων της διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις για το σύνολο της χρήσης αναμένεται να παρουσιάσουν αύξηση μεταξύ 8%-11% έναντι του 2023 ξεπερνώντας τα 233 εκατ. ευρώ ενώ το περιθώριο ΕΒΙΤ αναμένεται να κινηθεί στο 15%. Ωστόσο το ενδιαφέρον στην τηλεδιάσκεψη που ακολουθεί στις 3 το μεσημέρι θα εστιαστεί στο άνοιγμα στις ΗΠΑ με αιχμή το παγωτό (frozen yogurt).

Το πρωί (πολύ πρωί όμως) της Τρίτης η εταιρία έχει προγραμματίσει την παρουσίαση των προοπτικών της στην Ένωση Θεσμικών ενώ αμέσως μετά η διοίκηση θα χτυπήσει το κουδούνι έναρξης της συνεδρίασης με την ευκαιρία συμπλήρωσης είκοσι ετών από την εισαγωγή των μετοχών της στο ΧΑ. Η μετοχή διαπραγματεύεται σε ιστορικά υψηλά τα όποια ωστόσο έχει κατακτήσει με τις καλές οργανικές επιδόσεις της, οι οποίες οδεύουν προς νέο ρεκόρ κερδοφορίας.


Λιγότερες από το 1/3 των εισηγμένων εταιριών έχουν δημοσιεύσει αποτελέσματα εξαμήνου με τη σχετική προθεσμία να λήγει στο τέλος του μήνα. Οι 43 εταιρίες που έχουν δημοσιεύσει μεγέθη κρατάνε τους θετικούς ρυθμούς στις τρεις βασικές κατηγορίες των αποτελεσμάτων (Τζίρος +5,7%, Λειτουργικά κέρδη +14,4%, καθαρά κέρδη +14,3%) ενώ αύξηση παρατηρείται -μέχρι στιγμής- και στον καθαρό δανεισμό (+4%) κυρίως λόγω της αύξησης του μακροπρόθεσμου δανεισμού (+6%). Σε ότι αφορά τη σχέση κερδοφόρων ζημιογόνων η σχέση είναι συντριπτικά υπέρ των κερδοφόρων (40) ωστόσο οι 24 από αυτές παρουσιάζουν κάμψη κερδών.


H Deutsche Bank ανεβάζει τον στόχο για τον δείκτη αναφοράς της αμερικανικής χρηματιστηριακής αγοράς στο τέλος της φετινής χρονιάς στις 5.750 μονάδες από 5.500 πριν. Ο νέος στόχος σημαίνει ανοδικό περιθώριο 2,75% από το κλείσιμο του δείκτη την Πέμπτη στις 5.595 μονάδες. Η τράπεζα επισημαίνει ότι η όρεξη για ρίσκο παραμένει δυνατή, ότι οι επαναγορές ιδίων μετοχών αυξάνονται και πως τα κέρδη που ανακοίνωσαν οι επιχειρήσεις ήταν δυνατά, προσελκύοντας εισροές στην αγορά μετοχών.

Οι προσδοκίες για μειώσεις επιτοκίων και ο ενθουσιασμός με την Τεχνητή Νοημοσύνη οδήγησαν τον S&P 500 σε νέα υψηλά φέτος και πολλοί χρηματιστηριακοί οίκοι ανέβασαν τον στόχο τους για τον δείκτη με μερικούς να τον βλέπουν να κλείνει το 2024 στις 6.000 μονάδες. Η Deutsche είχε ανεβάσει τον δικό της στόχο τον Μάιο στις 5.500 μονάδες. Εκτιμά ότι τα buybacks μετοχών θα αυξηθούν στο €1.08 τρισ. την επόμενη χρονιά και πως η διόρθωση στις αρχές Αυγούστου, λόγω ανησυχιών που προκάλεσε η αποθέρμανση της αγοράς εργασίας στις ΗΠΑ και η υποβάθμιση των μετοχών τεχνολογίας, πέρασε οριστικά με τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια να ξαναχτίζουν θέσεις σε μετοχές.


Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis (STLA NYSE, STLAM MILAN, STLAP PARIS) δεν έχει πάει καθόλου καλά μέσα στο 2024, καταγράφοντας τις χειρότερες επιδόσεις ανάμεσα στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Από το επίπεδο ρεκόρ των 29,51 δολαρίων στη Νέα Υόρκη στο τέλος Μαρτίου, η μετοχή έχει πέσει πολύ υποχωρώντας σταθερά. Στην περιοχή των 15 δολαρίων που βρίσκεται τώρα, είναι σχεδόν 50% κάτω από τα ψηλά του Μαρτίου και 35% κάτω από την αρχή της χρονιάς. Η πτώση οφείλεται κυρίως στα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης τα οποία ήταν σαφώς κατώτερα των αναμενομένων και αιφνιδίασαν τους επενδυτές.

Παρά το γεγονός πως δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που ζορίζεται μέσα στο 2024, η πολύ κακή της πορεία κάνει εντύπωση διότι έχει πολύ μικρή παρουσία στην Κίνα και δεν έχει πληγεί από τον πόλεμο τιμών που πιέζει τα κέρδη όλων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εκεί. Τι έχει φταίξει λοιπόν στην περίπτωση της πολυεθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία μέχρι φέτος την άνοιξη ενθουσίαζε τους αναλυτές και τους επενδυτές; Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες που πωλούν τα αυτοκίνητα της επιχείρησης στις ΗΠΑ μέσω του δικτύου καταστημάτων τους, τα προβλήματα στην επιχείρηση οφείλονται σε λανθασμένες αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares.

Σύμφωνα με άρθρο του Bloomberg από την 11η Σεπτεμβρίου, το εθνικό συμβούλιο των επιχειρηματιών του δικτύου πωλήσεων της Stellantis στις ΗΠΑ έστειλε ανοιχτή επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο στις 10 του μηνός. Οι dealers που πωλούν από τα καταστήματά τους τα αυτοκίνητα που παράγουν οι βασικές αμερικανικές μάρκες της Stellantis, δηλαδή οι Jeep, Ram, Dodge και Chrysler έχουν πολύ σοβαρά παράπονα από τον Tavares.

Τον θεωρούν υπεύθυνο για την μεγάλη ζημιά που έχουν υποστεί τα brands της εταιρείας και τον καλούν να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να τους βοηθήσει να πουλήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τα μεγάλα αποθέματα αυτοκινήτων που έχουν μαζευτεί στις εκθέσεις τους. Το εθνικό συμβούλιο κατηγορεί τον Tavares για αποφάσεις που έχει πάρει με πολύ βραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Κατ’ αυτούς, οι αποφάσεις αυτές ανέβασαν τα κέρδη της επιχείρησης το προηγούμενο διάστημα και χάρισαν στον Tavares μία πολύ σημαντική αύξηση των αποδοχών του, κάνοντάς τον τον πιο ακριβοπληρωμένο αξιωματούχο όλων των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι dealers υποστηρίζουν πως είχαν προειδοποιήσει εδώ και δύο χρόνια την διοίκηση για τα επερχόμενα προβλήματα εξαιτίας των αποφάσεών της. Κατηγορούν τον Tavares για πενιχρές επενδύσεις σε νέα μοντέλα, κάτι που στοιχίζει στην επιχείρηση καθώς η σειρά προϊόντων της φαίνεται απαρχαιωμένη.

Παρά την προσπάθεια της εταιρείας να «διώξει» τα αποθέματα προσφέροντας σημαντικές διευκολύνσεις στους πελάτες, η Stellantis εξακολουθεί να έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα απούλητων αυτοκινήτων στην χώρα. Οι dealers ζητούν από την διοίκηση να δώσει ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα στους πελάτες για να αγοράσουν τα αυτοκίνητα, καθώς υποστηρίζουν πως το πρόβλημα μεγαλώνει και κοστίζει περισσότερο κάθε μέρα που περνά.

Η διοίκηση αντέδρασε αρνητικά στην δημοσιοποίηση της επιστολής, τονίζοντας πως είναι συνεχώς σε επαφή με τους dealers και ο διάλογος μεταξύ τους θα έπρεπε να περιορίζεται σε αυτές τις επαφές και να μην γίνεται δημοσίως. Όμως οι dealers φαίνεται πως είναι πολύ ανήσυχοι, ιδίως μετά την απόφαση του Tavares να προχωρήσει σε περικοπές στην παραγωγή, καθώς φοβούνται πως θα οδηγήσει σε νέες απώλειες μεριδίου αγοράς για τις φίρμες που πουλάνε.

Δεν είμαστε σε θέση να κρίνουμε όσα υποστηρίζουν οι dealers, υποθέτουμε όμως πως ο Tavares θα πρέπει «να πάρει το παιχνίδι επάνω του» και να προσπαθήσει να καθησυχάσει τους dealers, χωρίς τους οποίους δεν είναι εύκολο να πουλήσει τα αυτοκίνητα που θέλει στις ΗΠΑ. Και να τους πείσει πως έχει υπό έλεγχο την κατάσταση. Αν μπορέσει να το κάνει, ίσως να δώσει ζωή και στην ταλαιπωρημένη μετοχή.

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

 

Διαβάστε Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Λέμφωμα

#LightItGreen: Στα «πράσινα» τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στο «φως» η Ομόνοια