Η American Airlines καθήλωσε για λίγο τις πτήσεις της σε όλη τη χώρα την Τρίτη λόγω τεχνικού προβλήματος, διαταράσσοντας τα ταξιδιωτικά σχέδια χιλιάδων επιβατών που επρόκειτο να πετάξουν για την παραμονή των Χριστουγέννων.
Οι πτήσεις της εταιρείας επανήλθαν περίπου μία ώρα μετά την έκδοση εντολής για την καθήλωση όλων των αεροσκαφών της από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Συνολικά σημειώθηκαν καθυστερήσεις σε 1.447 πτήσεις που έφταναν ή αναχωρούσαν από τις ΗΠΑ νωρίς το πρωί, ενώ 28 πτήσεις ακυρώθηκαν.
Το Ντάλας-Φορτ Γουόρθ είχε τις περισσότερες καθυστερήσεις, ακολουθούμενο από το Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας, την Ουάσιγκτον, τη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και το Μαϊάμι, αναφέρει το AP.
Οι καθηλώσεις δεν θα μπορούσαν να έρθουν σε χειρότερη στιγμή για τα εκατομμύρια των ταξιδιωτών που αναμένεται να πετάξουν τις επόμενες 10 ημέρες. Η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών αναμένει να ελέγξει 40 εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια των εορτών και μέχρι τις 2 Ιανουαρίου.
Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν ότι στις 26, 27 και 29 Δεκεμβρίου, θα είναι οι πιο πολυάσχολες ημέρες τους.
Επειδή η ταξιδιωτική περίοδος των γιορτών διαρκεί εβδομάδες, τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συνήθως μικρότερες περιόδους αιχμής από ό,τι την περίοδο κοντά στην Ημέρα των Ευχαριστιών.
Ωστόσο, μια μέρα ταλαιπωρίας που ακολουθείται από μια άλλη, επιβαρύνει τα πληρώματα των πτήσεων, ενώ οποιαδήποτε προβλήματα, -όπως μια χειμωνιάτικη καταιγίδα ή μια τεχνική βλάβη- μπορεί να οδηγήσουν σε μαζικές αναστολές πτήσεων.
Με αυτόν τον τρόπο περίπου 2 εκατομμύρια ταξιδιώτες της Southwest Airlines «εγκλωβίστηκαν» τον Δεκέμβριο του 2022 και η Delta Air Lines υπέστη μια μικρότερη αλλά σημαντική κατάρρευση μετά από μια παγκόσμια τεχνολογική διακοπή τον Ιούλιο που προκλήθηκε από μια ελαττωματική ενημέρωση λογισμικού από την εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike.
Αυτή είναι η πρώτη περίοδος διακοπών από τότε που τέθηκε σε ισχύ ένας κανόνας του υπουργείου Μεταφορών που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να παρέχουν στους πελάτες αυτόματη επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένη ή με σημαντική καθυστέρηση πτήση. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες αεροπορικών μεταφορών είχαν ήδη δικαίωμα επιστροφής χρημάτων, αλλά συχνά έπρεπε να το ζητήσουν.
Πολλές πτήσεις κατά τη διάρκεια των εορτών είναι sold out, γεγονός που καθιστά τις ακυρώσεις ακόμη πιο αποδιοργανωτικές από ό,τι σε φυσιολογικές περιόδους. Ακόμη και με μια σύντομη διακοπή, οι ακυρώσεις έχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις που μπορεί να χρειαστούν ημέρες για να ξεκαθαρίσουν.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μικρότερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που έχουν λιγότερες πτήσεις και λιγότερες επιλογές για την επανακράτηση επιβατών. Μόνο οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες, όπως η American, η Delta και η United, έχουν «συμφωνίες διασύνδεσης» που τους επιτρέπουν να τοποθετούν τους εγκλωβισμένους πελάτες σε πτήσεις άλλου αερομεταφορέα.