Τα αεροδρόμια όλου το κόσμου παρουσιάζουν την ίδια εικόνα: καθηλωμένα αεροσκάφη σε αεροδιαδρόμους, σε θύρες εξόδου και σε θέσεις στάθμευσης, αναμένοντας τη στιγμή που θα βρεθούν πάλι στον αέρα.
Μέχρι στιγμής η πιθανότητα τα αεροπλάνα να επανέλθουν μαζικά στους αιθέρες είναι μάλλον μακρινή, αφού οι περισσότερες αεροπορικές έχουν ανακοινώσει είτε ότι αποσύρουν μεγάλα αεροσκάφη (Α380 της Airbus και 747 της Boeing) για εξοικονόμηση κόστους είτε ότι καθηλώνουν μεγάλο μέρος του στόλου τους.
Η εταιρεία IAG, ιδιοκτήτρια των British Airways και της Iberia σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το 45% του στόλου της, αλλά τα σχέδιά της θα επανεκτιμηθούν ανάλογα με τις προτάσεις της βρετανικής κυβέρνησης. Η μεγαλύτερη βρετανική εταιρεία διαθέτει στο στόλο της 12 Α380 και 28 Β747. Από τα πρώτα, τα 10 βρίσκονται καθηλωμένα σε γαλλικό αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης, στο «Chateauroux». Σχετικά με τα Β747, τα 5 από αυτά έχουν μεταφερθεί στο «Teurel» ενώ κάποια βρίσκονται στο Κάρντιφ, σε μία από τις βάσεις της εταιρείες όπως και κάποια άλλα στο Μπόρνμουθ.
Ο γερμανικός όμιλος της Lufthansa αναμένεται να παρουσιάσει τα σχέδιά του για τις πτήσεις της καλοκαιρινής περιόδου αυτήν την εβδομάδα, ανακοινώνοντας τους προορισμούς στους οποίους θα χρησιμοποιήσει 160 αεροσκάφη, ήτοι το 21% του στόλου της. Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει καθηλώσει πλήρως τον στόλο των 14 Airbus A380 και τα 31 από 34 Airbus A340 που διαθέτει. Όσον αφορά τα πρώτα, ο όμιλος Lufthansa (που περιλαμβάνει τουλάχιστον 4 κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές ως θυγατρικές) έχει πάρει την απόφαση απόσυρσης 6 Α380.
O γαλλο-ολλανδικός όμιλος Air France-KLM σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει μόνο το 20% του στόλο του, αλλά επανεξετάζει τα σχέδιά του για να μην απολέσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. «Σκοπός μας είναι να λειτουργήσουμε στο ίδιο σχετικά επίπεδο με τους ανταγωνιστές μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM Μπέντζαμιν Σμιθ την περασμένη εβδομάδα. Η εταιρεία, σύμφωνα με έγκυρες πηγές φαίνεται να έχει αποφασίσει την απόσυρση των δύο Α340 πρόωρα ενώ σκέφτεται να πράξει το ίδιο και με τα 9 εναπομείναντα A380.
Με λιγότερες πτήσεις ανά προορισμό σκοπεύει να επανέλθει σταδιακά στη λειτουργία και η Ryanair επιλέγοντας να χρησιμοποιήσει από 1ης Ιουλίου μόλις το 40% των αεροσκαφών της.