Το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν είχαν έλεγχο του αεροσκάφους σημειώνει το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του Boeing 737 ΜΑΧ 8 της Ethiopian Airlines το οποίο δόθηκε στην δημοσιότητα σήμερα, ζητώντας από την Boeing να επανεξετάσει το λογισμικό της.
Η Υπουργός Μεταφορών της Αιθιοπίας ανέφερε «Οι πιλότοι έκαναν ότι μπορούσαν, ακολούθησαν όλες τις διαδικασίες αλλά δεν είχαν τον έλεγχο του αεροσκάφους». Ως αποτέλεσμα, οι έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Boeing θα πρέπει να αναγκαστεί να επανεξετάσει το σύστημα αύξησης των χαρακτηριστικών ελιγμών στα αεροσκάφη 737 Max, πριν επιτραπεί στα αεροσκάφη να πετάξουν και πάλι, είπε ο Υπουργός.
Η έρευνα των αιθιοπικών αρχών οι οποίες είχαν την βοήθεια Ευρωπαίων ειδικών στέκεται στο σύστημα το MCAS, λογισμικό σχεδιασμένο για την αποτροπή απώλειας στήριξης και τη σταθεροποίηση του αεροπλάνου,
Πριν λίγες μέρες, αποκάλυψη της εφημερίδας Wall Street Journal τόνιζε σχετικά «το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή ενός 737 MAX 8 στην Αιθιοπία θα αναφέρει ότι το ύποπτο λογισμικό ασφάλειας και ελέγχου για την αποτροπή απώλειας στήριξης είχε ενεργοποιηθεί όταν το επιβατικό αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων το οποίο κατασκευάζει η αμερικανική βιομηχανία Boeing κατέπεσε».
Το ίδιο σύστημα πάντως θεωρείται ότι αποτέλεσε τον κύριο λόγο για τον οποίο συνετρίβη και το Ινδονησιακό αεροσκάφος της Lion Air, του ίδιου τύπου στις 29 Οκτωβρίου 2018, αλλά παρά τα πολλά που έχουν γραφεί, δεν είναι γνωστό κατά πόσο ευθύνεται για την απώλεια του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines.
Σημειώνεται ότι η συντριβή του Boeing επέφερε την καθήλωση του μέχρι νεοτέρας από το σύνολο σχεδόν των Αεροπορικών Υπηρεσιών Ασφαλείας ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Αμερικής, χώρας όπου κατασκευάζεται το εν λόγω αεροσκάφος.
AP Photo