Την προσωρινή αναστολή της παραγωγής των αεροσκαφών τύπου 737 MAX αποφάσισε χθες Δευτέρα η Boeing, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός αναπροσαρμόζει «συνεχώς» τα σχέδιά του για την παραγωγή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων, ο στόλος των οποίων παραμένει καθηλωμένος παγκοσμίως επί εννέα μήνες, μετά από δύο δυστυχήματα στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία με 346 νεκρούς, σε διάστημα 5 μηνών.
Μετά την ανακοίνωση του κολοσσού της αεροπορικής βιομηχανίας για την αναστολή παραγωγής του MAX 737, μετά από 20 έτη συνεχούς κατασκευής του συγκεκριμένου τύπου, η μετοχή της Boeing έκλεισε με πτώση 4% χθες, ενώ μετά από περίπου μία ώρα σε συναλλαγές μετά το κλείσιμο σημείωνε επιπλέον πτώση 1%. Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται εξάλλου να δοθούν στην δημοσιότητα και τα στοιχεία για τα αποτελέσματα χρήσης της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο του 2019.
Μέχρι σήμερα η Boeing εξακολουθούσε να παράγει τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών με ρυθμό που έφθανε τα 42 τον μήνα, με την εταιρεία να έχει στο στοκ της περίπου 400.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Boeing λαμβάνεται υπόψη ακόμα και η πιθανότητα περαιτέρω παράτασης ακινητοποίησης των MAX. Στο πλαίσιο της διαδικασίας, «αποφασίσαμε να δώσουμε την προτεραιότητα στην παράδοση των αεροσκαφών που έχουμε στο στοκ» και «να αναστείλουμε την παραγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος του 737 από τον επόμενο μήνα», αναφέρει ανακοίνωση του κολοσσού της της αεροπορικής βιομηχανίας, στην οποία τονίζεται πως σε αυτό το στάδιο δεν προβλέπεται να υπάρξουν απολύσεις προσωπικού ή να δοθούν άδειες άνευ αποδοχών.
Σύμφωνα με το Reuters, η κίνηση αυτή ενδέχεται να επιφέρει επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της Μπόινγκ αλλά και στην αμερικανική οικονομία. Η ανακοίνωση της απόφασης ήρθε μετά από διήμερη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στο Σικάγο και ακολουθεί την ανακοίνωση της ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ότι δεν θα εγκρίνει την επάνοδο του τύπου αυτού αεροσκάφους — στο οποίο η Μπόινγκ είχε επενδύσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της — πριν από το 2020.
Το συνολικό κόστος της καθήλωσης των 737 MAX υπολογίζεται ότι ανέρχεται για την αμερικανική αεροπορική βιομηχανία σε 9 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.