Υπό την προστασία της επιχείρησης «Ασπίδες» ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το ελληνόκτητο πλοίο MV Sounion, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή διαρροή πετρελαίου. Σύμφωνα με ενημέρωση από την επιχείρηση «Ασπίδες», οι ιδιώτες που έχουν αναλάβει τη ρυμούλκηση θα ολοκληρώσουν την επιχείρηση διάσωσης.
Η ολοκλήρωση αυτής της φάσης της επιχείρησης είναι αποτέλεσμα Στενής συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών προκειμένου να αποφευχθεί μια περιβαλλοντική καταστροφή που θα επηρέαζε ολόκληρη την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.
Λειτουργώντας ως ένας αξιόπιστος ευρωπαϊκός πάροχος ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα, η επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει να συνεισφέρει στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας προστατεύοντας τις ζωές των πληρωμάτων των πλοίων και προστατεύοντας τα αγαθή που μεταφέρουν τα πλοία, αναφέρεται στην ενημέρωση.
Η ρυμούλκηση έγινε με αργή ταχύτητα και ασφάλεια από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos», το οποίο, σύμφωνα με την ΕΡΤ συνοδεύθηκε και από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», με δυνατότητες πυρόσβεσης και ανάκτησης πετρελαιοκηλίδων, αλλά και από τρία πολεμικά πλοία, εκ των οποίων το ένα είναι η φρεγάτα Ψαρά, αλλά και ειδική ένοπλη ομάδα.
Update on the MV SOUNION salvage status
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) September 15, 2024
The salvage of the MV SOUNION is a complex operation and consists of various phases.
The tug boats have successfully connected to the vessel and the towing of the MV SOUNION to a safe location is in progress.
By providing protection to… pic.twitter.com/FX47QOsJLq
Το δεξαμενόπλοιο εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, ενώ το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι) μεταφέρθηκε με ασφάλεια από γαλλικό αντιτορπιλικό στο Τζιμπουτί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις μετρήσεις που πραγματοποιεί η ομάδα του ναυαγοσωστικού πλοίου επί του καταστρώματος του τάνκερ αναφέρει ότι η θερμοκρασία αγγίζει τους 400 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτό που θα επιδιωχθεί το επόμενο διάστημα είναι η κατάσβεση των εστιών φωτιάς με αφρό και νερό και στη συνέχεια η στεγανοποίηση των τρυπών που προκάλεσαν τα εκρηκτικά των Χούθι.
Επίσης, θα πραγματοποιηθεί αδρανοποίηση στις δεξαμενές καυσίμων (Inert Gas System), ώστε το πετρέλαιο στη συνέχεια να μεταγγιστεί και να μεταφερθεί με ασφάλεια σε άλλο πλοίο.
Όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών καυσίμων, για να ξεκινήσει μια πυρκαγιά και να διατηρηθεί θα πρέπει οπωσδήποτε να συνυπάρχουν ταυτόχρονα οξυγόνο, καύσιμο, κατάλληλη θερμοκρασία και η αλυσιδωτή αντίδραση. Αν ένα από αυτά τα στοιχεία απομακρυνθεί ή μειωθεί η αναλογία του, τότε η πιθανότητα εκρήξεως και πυρκαγιάς μειώνεται μέσω της αδρανοποίησης.