Ο Τιερί Μπρετόν, παραμένει αποφασισμένος εν μέσω αντιδράσεων για τους επερχόμενους δασμούς στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου.
Επίτροπος Εσωτ. Αγοράς: Δεν θα αλλάξει το Brexit για να ευνοηθεί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία
AP Photo
AP Photo

Επίτροπος Εσωτ. Αγοράς: Δεν θα αλλάξει το Brexit για να ευνοηθεί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τιερί Μπρετόν, παραμένει αποφασισμένος εν μέσω αντιδράσεων για τους επερχόμενους δασμούς στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου.

Η εμπορική συμφωνία για το Brexit δεν πρέπει να ανοίξει εκ νέου, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τα αιτήματα ορισμένων τομέων της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, που ανησυχούν για τους επικείμενους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο Τιερί Μπρετόν, ο Ευρωπαίος Επίτροπος.

Ο Τ. Μπρετόν τόνισε, ότι δεν μπορεί να αλλάξει η συμφωνία Brexit για να ικανοποιηθεί η αυτοκινητοβιομηχανία.

Παραμένει αποφασισμένος εν μέσω αντιδράσεων για τους επερχόμενους δασμούς στις εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι ηγέτες της ΕΕ έχουν δεχθεί πιέσεις να αναστείλουν τους δασμούς 10% στις εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναμένεται να αρχίσουν τον Ιανουάριο του 2024 στο πλαίσιο της συμφωνίας του Brexit.

Ο Τ. Μπρετόν, είναι αρμόδιος για την εσωτερική αγορά της ΕΕ και μιλώντας στο Guardian, δήλωσε ότι η Επιτροπή και οι ηγέτες της ΕΕ είναι υποχρεωμένοι βάσει των νόμων περί ανταγωνισμού, να εξετάζουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και να μην ευνοούν μία κατηγορία του κλάδου έναντι της άλλης.

Πιστεύει ότι η εμπορική συμφωνία δεν θα πρέπει να αποσυρθεί και ότι «Εάν κάτι έχει διαπραγματευτεί, δεν πρέπει να αλλάζει», όπως δήλωσε.

Προειδοποίησε, ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποτελείται μόνο από μεγάλες μάρκες όπως η BMW, η Volkswagen ή η Vauxhall και ότι πρέπει να διασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους.

«Μην ξεχνάτε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αποτελείται μόνο από τους κατασκευαστές, αλλά αποτελείται επίσης από τις εκατοντάδες χιλιάδες εταιρείες που παρέχουν όλα όσα χρειάζονται για ένα αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων των παρόχων μπαταριών».

«Πρόκειται για μια παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Το ονομάζω οικοσύστημα και πρέπει να εξετάσω, ως επίτροπος της βιομηχανίας, όχι ένα μόνο μέρος αυτού του οικοσυστήματος, αλλά όλο το οικοσύστημα», δήλωσε.

Κάθε τομέας πρέπει να αντιμετωπίζεται δίκαια, πρόσθεσε, καθώς έχουν τα ίδια δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φοβούνται ότι οι Κινέζοι, οι οποίοι έχουν ήδη δει το μερίδιό τους στην αγορά να αυξάνεται μέσα σε τρία χρόνια στο 4% της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα τους κλέψουν την πρωτιά λόγω της απουσίας χημικών ουσιών που παράγονται στην ΕΕ για τις ηλεκτρικές μπαταρίες.

Η Κίνα ελέγχει την προμήθεια υδροξειδίου του λιθίου, ενός κρίσιμου χημικού για τις μπαταρίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν έως και το 45% του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη συμφωνία για το Brexit, ένας δασμός 10% θα εφαρμόζεται σε κάθε αυτοκίνητο της ΕΕ που εξάγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο ή σε κάθε αυτοκίνητο του Ηνωμένου Βασιλείου που εξάγεται στην ΕΕ και δεν είναι κατά 45% εγχώριας κατασκευής, κάτι που λένε ότι είναι αδύνατο όσο η Κίνα έχει τον ασφυκτικό έλεγχο των προμηθειών χημικών ουσιών.

Πηγή: Gurdian