Έρευνα: Δεν υπάρχει σαφής σύνδεση ανοιχτών σχολείων – αύξησης κρουσμάτων Covid-19

Έρευνα: Δεν υπάρχει σαφής σύνδεση ανοιχτών σχολείων – αύξησης κρουσμάτων Covid-19

Το γενικευμένο άνοιγμα των σχολείων μετά τα lockdown και τις θερινές διακοπές δεν συνδέεται συνήθως με αύξηση των κρουσμάτων Covid-19, όπως διαπίστωσε έρευνα σε 191 χώρες, το κλείσιμό τους όμως, θα αφήσει ένα «πανδημικό χρέος μάθησης» για το 2020 με συνολικά 300 δις. χαμένες ώρες μαθημάτων.

Η ανάλυση που πραγματοποίησε το ανεξάρτητο εκπαιδευτικό ίδρυμα Insights for Education με έδρα τη Ζυρίχη διαπίστωσε ότι 52 χώρες που έστειλαν και πάλι τους μαθητές στα σχολεία τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο – μεταξύ των οποίων η Γαλλία και η Ισπανία – είδαν τα ποσοστά μολύνσεων να αυξάνονται κατά τη διάρκεια των διακοπών.

«Έχει θεωρηθεί ότι το άνοιγμα των σχολείων θα αυξήσει τα κρούσματα και το κλείσιμο των σχολείων θα μειώσει την μετάδοση, αλλά η πραγματικότητα είναι πιο πολύπλοκη» δήλωσε η διευθύντρια του IfE Ράντα Γκρομπ-Ζακάρι.

Στην Βρετανία και την Ουγγαρία τα ποσοστά μολύνσεων μειώθηκαν, ωστόσο, έπειτα από το πρώτο κλείσιμο των σχολείων, παρέμειναν χαμηλά κατά τη διάρκεια των διακοπών, και άρχισαν να αυξάνονται και πάλι αφού άνοιξαν τα σχολεία.

Η πλήρης ανάλυση αυτών των 52 χωρών δεν μπόρεσε να καταλήξει σε άμεσο συσχετισμό ανάμεσα στη λειτουργία των σχολείων και τις μολύνσεις, υποδεικνύοντας ότι θα πρέπει να εξεταστούν άλλοι παράγοντες, σημειώνει το IfE.

«Το βασικό τώρα είναι να μάθουμε από αυτές τις χώρες που ανοίγουν και πάλι αποτελεσματικά τα σχολεία, παρά την αύξηση των κρουσμάτων» δήλωσε η Γκρομπ-Ζακάρι.