Η Air France και η Brussels Airlines είναι μεταξύ των 20 αεροπορικών εταιρειών που ερευνώνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για δυνητικά παραπλανητικές πρακτικές «greenwashing», δήλωσαν οι αεροπορικές εταιρείες στο Reuters, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα του βελγικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα RTBF.
Σύμφωνα με το RTBF, η BEUC, η ομάδα-ομπρέλα 45 ανεξάρτητων οργανώσεων καταναλωτών, μαζί με διάφορες οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η Testachats, είχε καταγγείλει αυτές τις πρακτικές, στοχεύοντας 17 αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Brussels Airlines, η Air France, η KLM, η Lufthansa, η Ryanair, η Vueling και η Wizz Air.
Την καταγγελία, η οποία είχε συνοδευτεί από μια μελέτη, ακολούθησαν οι ευρωπαϊκές αρχές, οι οποίες πρόσθεσαν άλλες τρεις εταιρείες στον φάκελο. Στόχος ήταν «να καταγγείλουν τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς τους που αποσκοπούν στο να κάνουν τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι είναι δυνατόν να πετάξουν “πράσινα” ή “βιώσιμα”», επισημαίνει η Testachats, όπως αναφέρει το βελγικό μέσο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών αναλαμβάνουν δράση κατά 20 αεροπορικών εταιρειών για πρακτικές «πράσινου ξεπλύματος», ανέφερε η ΕΕ σε ανακοίνωσή της την Τρίτη, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιες αεροπορικές εταιρείες απέστειλε επιστολή.
Το «greenwashing» αφορά την «πράσινη» προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών ώστε να πειστεί το αγοραστικό κοινό ότι το εκάστοτε προϊόν, οι στόχοι και οι πολιτικές μιας εταιρείας είναι «φιλικά προς το περιβάλλον».
Η επιστολές αφορούν τους ισχυρισμούς των αεροπορικών εταιρειών ότι οι εκπομπές CO2 που προκαλούνται από μια πτήση μπορούν να αντισταθμιστούν με έργα για το κλίμα ή με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, στα οποία οι καταναλωτές μπορούν να συνεισφέρουν καταβάλλοντας πρόσθετα τέλη. Οι αρχές ανησυχούν ότι οι πρακτικές που εντοπίστηκαν μπορούν να θεωρηθούν ως παραπλανητικές ενέργειες/παραλείψεις, οι οποίες απαγορεύονται βάσει των άρθρων 5, 6 και 7 της οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν ακόμη διευκρινίσει κατά πόσον οι ισχυρισμοί αυτοί μπορούν να τεκμηριωθούν βάσει αξιόπιστων επιστημονικών στοιχείων, αναφέρει η Κομισιόν.
Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάλεσαν τις εταιρείες να απαντήσουν εντός 30 ημερών, περιγράφοντας τα προτεινόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση των ανησυχιών που προκύπτουν από τους ισχυρισμούς αυτούς.
Μετά την παραλαβή των απαντήσεων από τις εταιρείες, η Κομισιόν θα διοργανώσει συναντήσεις με το δίκτυο των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών (CPC) και τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να συζητηθούν οι λύσεις που προτείνονται από τις εταιρείες.
Επιπλέον, η Επιτροπή θα παρακολουθεί την εφαρμογή των συμφωνηθέντων αλλαγών. Εάν οι εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρείες δεν λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων που θίγονται στην επιστολή, οι αρχές της CPC μπορούν να αποφασίσουν να λάβουν περαιτέρω μέτρα επιβολής, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων.