Δύο χρόνια αφού συμφώνησαν σε έναν αυτορρυθμιστικό κώδικα δεοντολογίας για να αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση, το Facebook, το Google, το Twitter και άλλοι ανταγωνιστές τους στον κλάδο της τεχνολογίας, θα πρέπει να καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες ώστε να είναι πιο αποτελεσματικοί, δήλωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι ψευδείς ειδήσεις που συνδέονται με τον Covid-19 έχουν ενισχύσει τις εκκλήσεις προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναλάβουν περισσότερες πρωτοβουλίες για να καταπολεμήσουν το φαινόμενο.
Οι εταιρείες τεχνολογίας υιοθέτησαν τον κώδικα δεοντολογίας το 2018 σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν αυστηρότερους κανόνες. Η Microsoft και το TikTok υιοθέτησαν τον κώδικα λίγο αργότερα.
Κατόπιν της αξιολόγησης του πρώτου έτους λειτουργίας σύμφωνα με τις αρχές του κώδικα, ωστόσο, η Κομισιόν διαπιστώνει αρκετές ελλείψεις, σύμφωνα με αναφορά στην οποία είχε πρόσβαση το πρακτορείο Reuters.
«Οι ελλείψεις εντοπίζονται σε τέσσερις γενικές κατηγορίες: ασυνεπής και ατελής εφαρμογή του κώδικα στις διάφορες πλατφόρμες και χώρες, έλλειψη ενιαίων ορισμών, παρουσία αρκετών κενών στην κάλυψη των δεσμεύσεων που περιλαμβάνει ο κώδικας, και περιορισμοί που απορρέουν από την ίδια την αυτορρυθμιστική φύση του κώδικα», σημειώνεται στην αναφορά.
Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα αξιών και διαφάνειας Βέρα Γιούροβα, προέτρεψε να υπάρξει δράση ώστε να αντιμετωπιστούν νέοι κίνδυνοι.
«Καθώς εντοπίζουμε νέες απειλές και νέους παράγοντες, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσουμε περισσότερο και να προτείνουμε νέα μέτρα. Οι πλατφόρμες θα πρέπει να επιδείξουν μεγαλύτερη αίσθηση ευθύνης και διαφάνεια. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να επιτρέψουν καλύτερη πρόσβαση στα δεδομένα», δήλωσε η Γιούροβα.
Η Γιούροβα επεξεργάζεται το Σχέδιο Δράσης Ευρωπαϊκή Δημοκρατία που έχει στόχο να ενισχύσει την ανθεκτικότητα της δημοκρατίας απέναντι σε ψηφιακές απειλές.
Η Κομισιόν σκοπεύει επίσης να προτείνει νέους κανονισμούς για τις ψηφιακές υπηρεσίες έως το τέλος του έτους, οι οποίοι θα αυξήσουν τις ευθύνες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το περιεχόμενο που εμφανίζεται στις πλατφόρμες τους.