Ινδονησία: Κατέσχεσε τάνκερ υπό ιρανική σημαία για παράνομη μεταφόρτωση πετρελαίου (pics)
Twitter
Twitter

Ινδονησία: Κατέσχεσε τάνκερ υπό ιρανική σημαία για παράνομη μεταφόρτωση πετρελαίου (pics)

Η ακτοφυλακή της Ινδονησίας δήλωσε την Τρίτη ότι κατέσχεσε ένα υπερδεξαμενόπλοιο με ιρανική σημαία, το οποίο θεωρείται ύποπτο για συμμετοχή σε παράνομη μεταφόρτωση αργού πετρελαίου, και υποσχέθηκε να εντείνει τις θαλάσσιες περιπολίες.

Το MT Arman 114 μετέφερε 272.569 μετρικούς τόνους ελαφρού αργού πετρελαίου, αξίας 304 εκατομμυρίων δολαρίων, όταν κατασχέθηκε την περασμένη εβδομάδα, ανέφεραν οι αρχές της Ινδονησίας.

Το πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) ήταν ύποπτο για μεταφορά πετρελαίου σε άλλο πλοίο χωρίς άδεια την Παρασκευή, ανέφερε η υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Το πλοίο κατασχέθηκε αφού εντοπίστηκε στη Βόρεια Θάλασσα Νατούνα της Ινδονησίας να πραγματοποιεί μεταφορά πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο με το υπό σημαία Καμερούν MT S Tinos, δήλωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας, Άαν Κούρνια.

 

 

«Το MT Arman παραποιούσε το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) για να δείξει ότι η θέση του ήταν στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά στην πραγματικότητα βρίσκεται εδώ», δήλωσε ο Άαν στους δημοσιογράφους.

«Φαίνεται λοιπόν ότι είχαν ήδη κακόβουλη πρόθεση», πρόσθεσε αποκαλύπτοντας ότι το πλοίο απέβαλε  πετρέλαιο στον ωκεανό, κατά παράβαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ινδονησίας.

Οι αρχές συνέλαβαν τον Αιγύπτιο καπετάνιο του Arman, 28 μέλη του πληρώματος και 3 επιβάτες, οι οποίοι ήταν η οικογένεια ενός αξιωματικού ασφαλείας που επέβαινε στο πλοίο, ανέφερε το πρακτορείο.

Αφού τα δύο υπερδεξαμενόπλοια επιχείρησαν να διαφύγουν, οι αρχές εστίασαν την καταδίωξή τους στο Arman, με τη συνδρομή των αρχών της Μαλαισίας, καθώς το πλοίο έπλεε στα ύδατά τους. 

Το Tinos υποτίθεται ότι θα είχε γίνει σκραπ από το 2018. Κατασκευάστηκε το 1999, ενώ το Arman κατασκευάστηκε το 1997, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis.

Ένας «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν, τη Ρωσία και τη Βενεζουέλα, για τις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις, μεταφέρει φορτία στα Στενά της Σιγκαπούρης για να αποφύγει τον εντοπισμό, όπως έδειξε φέτος ανάλυση του Reuters.

Ο κίνδυνος διαρροών πετρελαίου και ατυχημάτων αυξάνεται καθώς εκατοντάδες επιπλέον πλοία, ορισμένα χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, έχουν ενταχθεί στο αδιαφανές παράλληλο εμπόριο τα τελευταία χρόνια.

Ο Άαν Κούρνια υποσχέθηκε ότι η ακτοφυλακή της Ινδονησίας, με τη βοήθεια άλλων αρχών, θα ενισχύσει τις περιπολίες στα ύδατά της. Η Ινδονησία είναι το μεγαλύτερο αρχιπέλαγος στον κόσμο, με περίπου 17.000 νησιά.

«Πρέπει να είμαστε σταθεροί, σκληροί», δήλωσε. «Πρέπει να υπάρξει ένα αποτρεπτικό αποτέλεσμα, ώστε να μην ξανασυμβεί».

Το 2021, η Ινδονησία κατέσχεσε πλοία με σημαία Ιράν και Παναμά για παρόμοιες κατηγορίες. Οι καπετάνιοι των δύο πλοίων έλαβαν διετή αναστολή από δικαστήριο της Ινδονησίας.