Καινούργια ντοκουμέντα «βλέπουν» το φως της δημοσιότητας από την πολύνεκρη αεροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτη (30/01) στην Ουάσινγκτον. Αυτή τη φορά, βίντεο αποτυπώνει τη στιγμή της σύγκρουσης του πολιτικού αεροσκάφους της American Airlines με το στρατιωτικό ελικόπτερο πάνω από το αεροδρόμιο «Ρόναλντ Ρίγκαν».
Ειδικότερα, το βίντεο που έχει καταγράψει και την πτώση του αεροπλάνου με τους 64 επιβαίνοντες στον ποταμό Ποτόμακ, κυκλοφόρησε τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο.
🇺🇸 New footage of yesterday's plane and helicopter collision over Washington pic.twitter.com/5RzFgIPurk
— Sprinter Observer (@SprinterObserve) January 31, 2025
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σε ανάρτησή του την Παρασκευή, σχολίασε το αεροπορικό δυστύχημα, λέγοντας, ότι το στρατιωτικό ελικόπτερο που ενεπλάκη στη συντριβή στην Ουάσιγκτον, τη στιγμή του δυστυχήματος στο οποίο σκοτώθηκαν 67 άνθρωποι πετούσε πολύ ψηλότερα από αυτό που έπρεπε.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι «το ελικόπτερο Blackhawk πετούσε πολύ ψηλά, κατά πολύ. Ήταν πολύ πάνω από το όριο των 200 ποδιών (60 μέτρων). Αυτό δεν είναι πραγματικά πολύ περίπλοκο για να το καταλάβεις, σωστά;;»είπε ο Τραμπ σε ανάρτησή του στο Truth Social. Το δυστύχημα παραμένει υπό έρευνα από τις ομοσπονδιακές αρχές μεταφορών.
Ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια το βράδυ του δυστυχήματος
Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ανέλαβε τη δουλειά δύο ατόμων στο Εθνικό Αεροδρόμιο «Ρόναλντ Ρίγκαν» στην Ουάσινγκτον, αφού ο ένας εργαζόμενος έφυγε νωρίς το βράδυ της σύγκρουσης του αεροσκάφους της American Airlines και του αμερικανικού στρατιωτικού ελικοπτέρου, σύμφωνα με δημοσίευμα.
Η κυκλοφορία των αεροπλάνων και των ελικοπτέρων κανονικά ελέγχεται από δύο διαφορετικούς ελεγκτές μέχρι τις 9:30 μ.μ., όμως ένας προϊστάμενος φέρεται να συγχώνευσε τις δύο θέσεις εργασίας πριν από τον καθορισμένο χρόνο αλλαγής, δήλωσε πηγή στους New York Times.
Ο ελεγκτής που χειριζόταν ελικόπτερα στην περιοχή του αεροδρομίου την ώρα εκείνη έδινε επίσης οδηγίες σε αεροπλάνα που προσγειώνονταν και αναχωρούσαν από τους διαδρόμους του, αναφέρει το Independent.
Μια προκαταρκτική έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα επίπεδα προσωπικού δεν ήταν «φυσιολογικά» εκείνη την ώρα.
Σύμφωνα με την έκθεση της FAA για το μοιραίο βράδυ, τα καθήκοντα της διαχείρισης της κυκλοφορίας ελικοπτέρων και της διαχείρισης των αεροσκαφών κατανέμονται σε δύο άτομα από τις 10 π.μ. έως τις 9:30 μ.μ. στο αεροδρόμιο. Μετά τις 9:30, τα καθήκοντα αυτά συνήθως συγχωνεύονται, με την προϋπόθεση πως η κίνηση μειώνεται.
Exclusive dash-cam video obtained by The Washington Post shows a previously unseen angle of the moment a plane and helicopter collided over the Potomac River on Wednesday night. https://t.co/1VErSdPVDW pic.twitter.com/kTicwRejsz
— The Washington Post (@washingtonpost) January 30, 2025
Αυτή η συνθήκη αυξάνει τον φόρτο εργασίας για τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και μπορεί να περιπλέξει τη δουλειά του. Ένας λόγος είναι ότι οι ελεγκτές μπορούν να χρησιμοποιούν διαφορετικές ραδιοσυχνότητες για να επικοινωνούν με τους πιλότους που πετούν αεροπλάνα και τους πιλότους που πετούν ελικόπτερα.
Έτσι, ενώ ο ελεγκτής επικοινωνεί με τους πιλότους του ελικοπτέρου και του αεροσκάφους, ενδέχεται να μην μπορούν να ακούσουν ο ένας τον άλλον.
Ωστόσο, ένας προϊστάμενος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έκρινε πως η κυκλοφορία δεν ήταν «φορτωμένη» και αποφάσισε, κάποια στιγμή πριν από τις 9:30 μ.μ. να επιτρέψει σε έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να φύγει νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας.
Αυτή η διαμόρφωση του προσωπικού «δεν ήταν φυσιολογική για την ώρα της ημέρας και τον όγκο της κυκλοφορίας» και παραμένει ασαφές γιατί ο επόπτης επέλεξε να το κάνει αυτό το βράδυ της Τετάρτης.