Πέθανε στα 90 του χρόνια ο γαλλοσουηδός ηθοποιός Μαξ φον Σίντοου, που ξεκίνησε από την συνεργασία του με τον Σουηδό σκηνοθέτη Ινγκμαρ Μπέργκμαν για να εκτοξευθεί στο διεθνές στερέωμα. Τον θάνατό του ανακοίνωσε η σύζυγός του Κατρίν.
Ο περισσότερο εμβληματικός ρόλος του Μαξ φον Σίντοου είναι στην «Έβδομη Σφραγίδα» (1957) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, όπου παίζει σκάκι με τον Θάνατο.
Άλλοι ρόλοι του που έμειναν στην ιστορία είναι ως Ιησούς Χριστός στην ταινία «Η Ωραιότερη Ιστορία του Κόσμου» (1965) και ως ιερέας στην ταινία «Εξορκιστής» (1973).
Γεννήθηκε στη Σουηδία και έφτιαξε την καριέρα του με μία σειρά συνεργασιών με τον Ingmar Bergman, ενώ στη συνέχεια έκανε αισθητή την παρουσία του και στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα. Ο πιο εμβληματικός ρόλος του ήταν φυσικά η Έβδομη Σφραγίδα του Bergman όπου παίζει σκάκι με τον θάνατο, ενώ ξεχωρίζουν οι συμμετοχές του στο Jesus Christ The Greatest Story Ever Told (1965) και στον Εξορκιστή.
O σκανδιναβός ερμηνευτής με καταγωγή από την Πρωσία, άφησε πίσω του μια τεράστια φιλμογραφία και μια σειρά διάσημων σκηνοθετών με τους οποίους συνεργάστηκε, με βασικότερη, τη 14χρονη συνεργασία του με τον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε 12 ταινίες.
Από τον ιππότη της «Έβδομης Σφραγίδας», μέχρι το Game of Thrones, μεσολαβούν αναρίθμητες εμφανίσεις, στο θέατρο, την τηλεόραση και κυρίως τον κινηματογράφο, εμφανίσεις άλλοτε πρωταγωνιστικές και συχνότερα δεύτερου ρόλου.
«Οι Μετανάστες» του Τροέλ, το «Night Visitor» του Μπένεντεκ, ο «Εξορκιστής», οι «Τρεις Μέρες του Κόνδορα», το «Γράμμα από το Κρεμλίνο» του Χιούστον, η σπουδαία «Έρημος των Ταρτάρων» του Τζουρλίνι, η «Απόδραση των 11» του Χιούστον , ο «Φλας Γκόρντον», φωνητικά «Ποτέ μην Ξαναπείς Ποτέ», η «Χάνα και τις Αδελφές της» του Γούντι Άλεν είναι μερικές μόνο από τις ταινίες στις οποίες έπαιξε,
Η πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα ήρθε με το «Πελέ, Ο Κατακτητής», η δεύτερη με το «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά» του Ντάλντρι 25 χρόνια αργότερα.
Ο Σίντοφ ποτέ δεν θεώρησε «τέχνη» την υποκριτική: «Είμαστε εργαλεία, εμείς οι ηθοποιοί. Τέχνη είναι το θέατρο, τέχνη είναι ο κινηματογράφος. Ευθύνη μας είναι να είμαστε καλά εργαλεία. Γι' αυτό μικρός πήγαινα στο θέατρο όσο περισσότερο μπορούσα, και όταν δεν πήγαινα θέατρο, εργαζόμουν σε αυτό. Μια παιδική παράσταση το πρωί, μια δραματική το βράδυ. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να προπονηθείς», είχε πει σε συνέντευξή του στη Lifo.
Ο ίδιος είχε παραδεχτεί το σημαντικότατο ρόλο που έπαιξε ο Μπέργκμαν στην επαγγελματική του ζωή, όχι μόνο στον κινηματογράφο αλλά και στο θέατρο.
«Πήγαινες στο σινεμά ή στο θέατρο, άκουγες το γέλιο και έλεγες "α, είναι και ο Μπέργκμαν εδώ σήμερα!"», είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή του. Ο Μπέργκμαν τον έκανε εξάλλου ν’ αλλάξει μια από τις βασικές αρχές στη ζωή του: Ο σκηνοθέτης πίστευε στη μετά θάνατο ζωή, ο ηθοποιός όχι. Ο πρώτος, λίγο πριν πεθάνει, είπε στον αγαπημένο του ηθοποιό ότι θα φροντίσει να του στείλει κάποιο «σημάδι» για να τον διαβεβαιώσει πως είχε δίκιο. «Ο Μπέργκμαν εκπλήρωσε την υπόσχεση του, αφού πέθανε. Είμαστε σε επικοινωνία, ναι, αλλά δεν θα ήθελα να πω πολλά», είχε πει αργότερα εκείνος.