Το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου Sounion καίγεται στην Ερυθρά Θάλασσα από τις 23 Αυγούστου μετά από επίθεση των Χούθι, χωρίς να υπάρχουν εμφανή σημάδια διαρροής πετρελαίου, ανέφεραν οι «Aspides» η ναυτική αποστολή της ΕΕ στην Ερυθρά Θάλασσα σε ανάρτησή της στο X τη Δευτέρα.
Η αποστολή της ΕΕ δημοσίευσε φωτογραφίες με ημερομηνία Κυριακή που δείχνουν φωτιά και καπνό να βγαίνουν από το κύριο κατάστρωμα του πλοίου.
Update on M/V SOUNION:
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) August 26, 2024
The MV SOUNION has been on fire since August 23rd.
An EUNAFOR ASPIDES 🇪🇺 unit transiting the area reported that there are fires on at least 5 locations observed on the main deck of the vessel. It is estimated that these are located around the hatches of… pic.twitter.com/ta0IuLhIoY
Το Reuters επαλήθευσε τη γνησιότητα ενός βίντεο των Χούθι που δείχνει την επίθεση στο πλοίο.
Το Sounion μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου και αποτελεί περιβαλλοντικό κίνδυνο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ναυτιλίας.
Οι «Ασπίδες» δήλωσαν ότι μέρος της υπερκατασκευής του Sounion είχε πάρει φωτιά και ότι φλόγες παρατηρήθηκαν σε τουλάχιστον πέντε σημεία στο κύριο κατάστρωμα του πλοίου. Εάν σημειωθεί διαρροή, ενδέχεται να είναι από τις μεγαλύτερες από πλοίο στην καταγεγραμμένη ιστορία.
«Το πλοίο μεταφέρει περισσότερα από 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου», δήλωσε ο Λαρς Γένσεν, διευθύνων σύμβουλος της Vespucci Maritime, σε πρόσφατη ανάρτησή του στο LinkedIn.
Όπως δήλωσε ο Γένσεν, ο κίνδυνος επιθέσεων από τους Χούθι θα καταστήσει δύσκολη την ανάπτυξη πλοίων για τον μετριασμό και τον καθαρισμό, σε περίπτωση που συμβεί μια διαρροή.
Οι Χούθι, οι οποίοι ελέγχουν τις πολυπληθέστερες περιοχές της Υεμένης, επιτίθενται σε πλοία σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς στη Γάζα. Οι προσκείμενοι στο Ιράν αντάρτες έχουν βυθίσει δύο πλοία και έχουν σκοτώσει τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια της 10μηνης εκστρατείας τους, η οποία έχει αναστατώσει την παγκόσμια ωκεάνια ναυσιπλοΐα αναγκάζοντας τους πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη συντόμευση της διώρυγας του Σουέζ.