Το "πράσινο φως" για να πετάξει ξανά το Boeing 737 Max έδωσε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών των ΗΠΑ (FAA), είκοσι μήνες αφότου το πρώτο σε πωλήσεις αεροπλάνο της εταιρείας καθηλώθηκε στο έδαφος, εξαιτίας των δύο δυστυχημάτων που οδήγησαν 346 άτομα στο θάνατο.
Η συντριβή του Boeing 737 Max στην Αιθιοπία το Μάρτιο του 2019 ήταν η δεύτερη για την αμερικανική εταιρεία μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Τον Οκτώβριο του 2018, είχε προηγηθεί το δυστύχημα στην Ινδονησία. Συνολικά 346 επιβαίνοντας έχασαν τη ζωή τους στις δύο τραγωδίες. Λίγο αργότερα αποφασίστηκε ότι και τα 387 αεροσκάφη της νέας γενιάς του άκρως επιτυχημένου 737 που είχαν ενταχθεί ήδη στο στόλο πολλών αεροπορικών εταιριών θα παρέμεναν στο έδαφος μέχρι νεοτέρας.
Η καθήλωση των Max κράτησε ένα χρόνο περισσότερο από ό,τι αναμενόταν αρχικά και κόστισε στην Boeing τουλάχιστον 20 δισ. δολάρια. Εάν συνυπολογιστούν και οι χαμένες παραγγελίες για το συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου, αυτό πιθανότατα είναι το πιο ακριβό λάθος που έχει γίνει ποτέ από ιστορία.
«Οι αρχές έχουν δηλώσει ότι οι αλλαγές στο σχεδιασμό της Boeing, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στις διαδικασίες των πληρωμάτων και τη βελτίωση της εκπαίδευσης, θα τους δώσει την εμπιστοσύνη να πιστοποιήσουν το αεροσκάφος ως ασφαλές για να πετά», ανέφερε η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών.
Με το τέλος της απαγόρευσης πτήσεων, η Boeing θα μπορέσει να αρχίσει να παραδίδει τα τουλάχιστον 450 Max που έχει κατασκευάσει αλλά δεν μπορούσε να παραδώσει στους πελάτες της. Η εταιρεία έχει παραγγελίες για περισσότερα από 3.000 ακόμα Boeing 737 Max, παρότι οι πελάτες της προχώρησαν σε εκατοντάδες ακυρώσεις μετά τα δυστυχήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία η Boeing είχε ήδη σημαντικά προβλήματα καθώς είχε απολύσει τον διευθύνοντα σύμβουλο, Ντένις Μιούλενμπεργκ, διορίζοντας τον Καλχούν στη θέση του.