Οι προμηθευτές σταμάτησαν να πουλάνε καύσιμα στα πλοία με ρωσική σημαία σε μεγάλους ευρωπαϊκούς κόμβους, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας και της Μάλτας. Πρόκειται για ακόμα ένα ακόμη πλήγμα στις εξαγωγές της Μόσχας, ανέφεραν στο Reuters πέντε πηγές του κλάδου που γνωρίζουν το θέμα.
Η απώλεια πρόσβασης σε σημεία ανεφοδιασμού στη Μεσόγειο Θάλασσα δημιουργεί μεγάλα υλικοτεχνικά προβλήματα για τα ρωσικά πετρελαιοφόρα που πηγαίνουν από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ασία. Παράλληλα, δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια λόγω πιθανής εμπλοκής στη θάλασσα με εύφλεκτα φορτία, λένε ναυτιλιακές πηγές.
Σύμφωνα με το Reuters, πολλοί παράγοντες οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, καθώς οι εταιρείες σε μια προσπάθεια να προστατευτούν από τους επερχόμενους περιορισμούς, αρνούνται να συνάψουν συμβάσεις με ρωσικούς φορείς.
Τα προβλήματα πληρωμών λόγω τραπεζικών περιορισμών έχουν επίσης αυξήσει τις επιπλοκές με τις συμφωνίες για τα καύσιμα πλοίων, τα οποία συνήθως τιμολογούνται και πληρώνονται σε δολάρια.
Μια πηγή είπε ότι τα πλοία υπό ρωσική σημαία δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν καύσιμα πλοίων στη Μάλτα, στο Γιβραλτάρ ή στο γειτονικό Αλγεθίρας στην Ισπανία, δηλαδή σε όλες τις μεγάλες ζώνες ανεφοδιασμού καυσίμων στη Μεσόγειο.
«Αρκετά δεξαμενόπλοια χρειάστηκε να κάνουν μεγαλύτερο ταξίδι για να ανεφοδιαστούν σε άλλες χώρες αφού τα ευρωπαϊκά λιμάνια αρνήθηκαν να παράσχουν καύσιμα», είπε μια άλλη πηγή.
Κυβερνητικός αξιωματούχος στη Μάλτα είπε ότι η χώρα δεν επιτρέπει σε κανένα πλοίο με ρωσική σημαία να φτάσει στα λιμάνια της. Εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας Εμπορικής Ναυτιλίας είπε ότι είναι «πιθανό ορισμένοι προμηθευτές να υιοθετούν αυτά τα μέτρα ανεξάρτητα του τι έχει γίνει».
Εκπρόσωπος της κυβέρνησης του Γιβραλτάρ είπε ότι οι λιμενικές αρχές θα «απορρίψουν αιτήματα κλήσεων από όλα τα πλοία είτε ανήκουν είτε λειτουργούν από οποιονδήποτε συνδέεται με τη χώρα, ούτε καν για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με τους κανόνες του Ηνωμένου Βασιλείου», ενώ τόνισε ότι όπως και στη Βρετανία, τα ξένα πλοία με ρωσικά φορτία δεν θα επηρεαστούν.