Με το δεξί ξεκίνησε η χρονιά για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP), ως έγινε γνωστό χθες, να εγκρίνει την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου E65. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, συνολικού μήκους 70,5 χλμ., που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας του οποίου το Νότιο τμήμα (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό της τάξεως του 62%. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο, του οποίου τα οφέλη είναι πολύ σημαντικά για τους πολίτες, “ξεκλείδωσε” με συστηματικές ενέργειες του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Ο Ε65, που θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό, θα επιτρέπει τη σύνδεση της Λαμίας με τα Γρεβενά, αποτελώντας έναν οδικό άξονα 175 χιλιομέτρων.
Με τα δεδομένα αυτά, τα βλέμματα είναι στραμμένα στα επόμενα βήματα που θα οδηγήσουν στην έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών. Αυτά περιλαμβάνουν την έγκριση του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή, διαδικασίες που επιδιώκεται να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατό, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση.
Εκτός από τα οφέλη για τους πολίτες- χρήστες του οδικού άξονα, η έναρξη κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65 δίνει ισχυρή ώθηση στο ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του οποίου το ύψος θα διαμορφωθεί σε περίπου 2 δισ. ευρώ από 1,52 δισ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2020. Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 36 μηνών από την έναρξη κατασκευής.
Πέραν όμως, των εξελίξεων που αφορούν το βόρειο τμήμα του Ε65, το ανεκτέλεστο της εισηγμένης αναμένεται να ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ το αμέσως προσεχές διάστημα. Ο λόγος; Η προσθήκη στο προς εκτέλεση υπόλοιπο κατασκευαστικών εργασιών του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό. Πρόκειται για έργο ύψους 1,1 δισ. ευρώ για το οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κοινοπρακτικά με την αμερικανική Mohegan («Inspire Athens») έχει αναδειχθεί ως οριστικός ανάδοχος.
Εν ευθέτω χρονικό διάστημα, το «στόρι» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να ενισχυθεί με ένα εξίσου σημαντικό κεφάλαιο. Ο λόγος για τη Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που είναι προϋπολογισμού 168 εκατ. ευρώ, αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο και αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται από τη θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή το αμέσως προσεχές διάστημα.
Τα «πράσινα έργα», όπως βέβαια και τα ενεργειακά projects αποτελούν εκ των ισχυρότερων πυλώνων διαφοροποίησης του μίγματος των εσόδων για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ξεδιπλώνοντας ένα επενδυτικό πρόγραμμα της τάξεως των 5 δισ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 20 χιλ. θέσεις εργασίας.
Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια, η εισηγμένη έχει τοποθετήσει 2,3 δισ. ευρώ, ενώ κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ έχουν κατευθυνθεί σε νέα αιολικά πάρκα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, σε έργα περιβάλλοντος, αλλά και σε έργα αποθήκευσης καθαρής ενέργειας, όπως ο υβριδικός σταθμός Αμαρίου στην Κρήτη και το έργο αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία.