Κάποτε οι φίλοι της αυτοκίνησης, οι ειδικοί δημοσιογράφοι και οι μέτοχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών περίμεναν με αγωνία τις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων στην Φρανκφούρτη, το Παρίσι, το Ντιτρόιτ και πολλές άλλες πόλεις.
Η χθεσινή παρουσίαση των νέων μοντέλων και των μελλοντικών σχεδίων της General Motors (GM NYSE) μας υπενθύμισε πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος και ειδικότερα η αυτοκινητοβιομηχανία. Η μεγάλη αμερικανική εταιρεία έκανε μία διαδικτυακή virtual παρουσίαση (προφανώς λόγω Covid – 19) στα πλαίσια όχι κάποιας έκθεσης αυτοκινήτων αλλά της διεθνούς έκθεσης ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων (Consumer Electronics Show) του 2021.
Με αυτή την επιλογή της η GM θέλει να δείξει σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία και βέβαια στις χρηματιστηριακές αγορές, πως είναι πλέον μία εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που πρωτοπορεί σε αρκετούς τομείς και απλώς τυχαίνει να κατασκευάζει αυτοκίνητα.
Στα πλαίσια του CES 2021, η εταιρεία παρουσίασε την πρόοδο που έχει κάνει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης οχημάτων και τόνισε πως είναι έτοιμη να προσφέρει στους πελάτες της που αγοράζουν από αυτήν εκατομμύρια επιβατηγά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά κάθε τύπου και για κάθε χρήση, όχι μόνο ηλεκτροκινούμενα οχήματα υψηλής τεχνολογίας αλλά όλο το φάσμα των υπηρεσιών που θα χρειαστούν κατά την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνητη εποχή.
Έδωσε περισσότερα στοιχεία σχετικά με το HUMMER EV EDITION 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό super truck όπως το ονομάζει η ίδια, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το προσεχές φθινόπωρο και προβλέπεται να επιτυγχάνει εντυπωσιακές επιδόσεις. Παρομοίως, είδαμε και το Cadillac LYRIQ, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Cadillac που είναι η πιο πολυτελής μάρκα της εταιρείας, το οποίο θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, στο πρώτο μισό του 2022.
Από καθαρά τεχνολογική πλευρά, η σειρά μπαταριών που παράγει η GM με την ονομασία Ultium, παρουσιάστηκε με πιο πολλές λεπτομέρειες. Η εταιρεία υποστηρίζει πως οι μπαταρίες της, που παράγει σε συνεργασία με την κορεατική LG, θα έχουν την μικρότερη δυνατή ποσότητα κοβαλτίου και πολύ νικέλιο, μικρότερο μήκος εσωτερικής καλωδίωσης και πολύ καλές επιδόσεις.
Επίσης, μάθαμε για το σύστημα Ultifi που είναι η πλατφόρμα εξυπηρέτησης των πελατών της που θα αγοράσουν και θα χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Η πλατφόρμα αυτή θα περιλαμβάνει εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα μέσω των οποίων οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να διαχειριστούν με ευχέρεια όλες τις ανάγκες των οχημάτων τους, όπως την φόρτιση των μπαταριών τους, την λήψη των απαραίτητων αναβαθμίσεων του λογισμικού και άλλα ζητήματα όπως την ασφάλιση των αυτοκινήτων.
Αυτό που έκανε την μεγάλη έκπληξη ήταν το πρόγραμμα Brightdrop, το οποίο μάλλον αιφνιδίασε ευχάριστα τους ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας και τους μετόχους της εταιρείας και πιθανότατα προβλημάτισε τους ανταγωνιστές της εταιρείας.
Το σύστημα Brightdrop είναι πλήρως ηλεκτρικό και απευθύνεται κυρίως στις μεταφορικές εταιρείες όπως η UPS, η FedEx, η DHL κ.α. Περιλαμβάνει τις «έξυπνες παλέτες» που σύμφωνα με την GM κάνουν πιο αποτελεσματική την φόρτωση των πακέτων και αντικειμένων στις αποθήκες και στα φορτηγά με τα οποία μεταφέρονται, και τα ίδια τα φορτηγά, τα οποία θα έχουν εμβέλεια περίπου 250 μιλίων για κάθε πλήρη φόρτισή τους.
Η αγορά στην οποία απευθύνεται το Brightdrop και τα φορτηγά (που ονομάζονται EV 600) είναι πολύ μεγάλη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας θα φθάσει τα 850 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025. Τα EV 600 και το Brightdrop θα αρχίσουν να πωλούνται μέσα στο 2021, με πρώτο πελάτη την FedEx, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου με την συνεργασία της οποίας έγινε η ανάπτυξη του project.
Φαίνεται το Brightdrop ήταν αρκετά καλά κρυμμένο, και εύλογα, καθώς με την κίνηση αυτή η GM πιθανώς να κατάφερε πολλαπλά πλήγματα στον ανταγωνισμό. Η Ford που μέχρι τώρα κυριαρχεί στην συγκεκριμένη αγορά δεν έχει ακόμα έτοιμη την δική της λύση, η οποία ούτως ή άλλως φαίνεται πως υστερεί σε επίπεδο προδιαγραφών από αυτές των EV 600. Επίσης, κανείς από τους μεγάλους ανταγωνιστές δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει τόσο πολύ σε αυτόν τον τομέα. Ούτε η Tesla ούτε κάποια άλλη παραδοσιακή ή ανερχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία.
Νέα υψηλά μετά την «ανάσταση» από την χρεοκοπία
Η χρηματιστηριακή αγορά αντέδρασε πολύ θετικά στις παρουσιάσεις της GM στο CES 2021, και ειδικότερα στα νέα σχετικά με το πρόγραμμα Brightdrop. Η μετοχή της έφθασε μέχρι τα 48,95 δολάρια που είναι η ψηλότερη τιμή της από τότε που η επιχείρηση αναστήθηκε μετά την χρεωκοπία του 2009, πριν κλείσει στα 47,81 δολάρια, 6,22% παραπάνω από το κλείσιμο της Δευτέρας.
Ακόμα και εδώ, η χρηματιστηριακή της αξία που πλησιάζει τα 70 δισ. δολάρια ωχριά μπροστά σε αυτήν της Tesla που έχει ξεπεράσει τα 800 δισ. και είναι συγκρίσιμη με αυτές κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών πολύ μικρότερου μεγέθους.
Όπως ξέρουμε, ο βασικός λόγος (πέρα από την χρηματιστηριακή ευφορία) για την τεράστια διαφορά μεταξύ της αποτίμησης της Tesla και των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η εκτίμηση της αγοράς πως η εταιρεία του Elon Musk έχει μεγάλη τεχνολογική υπεροχή. Από την επιλογή της GM να κάνει την παρουσίαση της σε έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων είναι φανερό πως η διοίκησή της θα κάνει ό,τι μπορεί για να πείσει τις αγορές πως η αλήθεια είναι διαφορετική.
Δεν ξέρουμε αν θα αποδειχθεί σημαδιακό αλλά, ανάμεσα στα άλλα, η GM παρουσίασε και κάτι που είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό. Ένα πραγματικά φουτουριστικό σχέδιο ιπτάμενου οχήματος, το οποίο θα προσφέρεται για ατομικά εναέρια ταξίδια μικρής εμβέλειας μέσα στις πόλεις (προσωπικό drone όπως λέει η εταιρεία).
Δεν ξέρουμε αν αυτό θα μπορέσει ποτέ να κυκλοφορήσει εμπορικά, είμαστε όμως σχεδόν βέβαιοι, πως αν η εταιρεία πείσει τις χρηματιστηριακές αγορές πως μπορεί να προσφέρει σύντομα ένα ευρύ φάσμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που κατασκευάζει η ίδια από την αρχή μέχρι το τέλος με δική της τεχνολογία, αργά ή γρήγορα η μετοχή της θα κινηθεί όπως το προσωπικό drone.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.