Σε λειτουργία θα τεθεί από τις 7 Ιουνίου το αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων και αφίξεων του αεροδρομίου στα Σπάτα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελ. Βενιζέλος», το εν λόγω έργο έχει φθάσει πλέον στην ολοκλήρωσή του, σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια, την εύρυθμη και την περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνη χρήση των οδικών τμημάτων που προορίζονται αποκλειστικά για ολιγόλεπτη στάση οχημάτων με σκοπό την αποβίβαση/επιβίβαση επιβατών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του «Ελ. Βενιζέλος»:
O τρόπος πρόσβασης των οχημάτων μπροστά στους χώρους Αναχωρήσεων και Αφίξεων (σημεία αποβίβασης και επιβίβασης ταξιδιωτών αντίστοιχα) αλλάζει ώστε να μπορούν όλοι να υποδέχονται και να αποχαιρετούν τους ταξιδιώτες με ευκολία και ασφάλεια!
Συγκεκριμένα, στις οδικές προσβάσεις μπροστά από το Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού -σε Αναχωρήσεις και Αφίξεις- έχουν εγκατασταθεί σημεία ελεγχόμενης πρόσβασης με ανακλινόμενες μπάρες, από τα οποία θα διέρχονται όλα τα οχήματα για να αποβιβάζουν και να επιβιβάζουν τους ταξιδιώτες.
Γιατί δημιουργήθηκε αυτή η ανάγκη;
Ήδη από το 2019, δημιουργήθηκε μπροστά στο Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού το δυσάρεστο φαινόμενο του συνωστισμού λόγω της μη τήρησης των κανονισμών από αυτοκίνητα που παρέμεναν για μεγάλο διάστημα στους χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για αποβίβαση/επιβίβαση ταξιδιωτών. Η εγκατάσταση σημείων ελεγχόμενης πρόσβασης έγινε για να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση που δημιουργούσε μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία στους συγκεκριμένους χώρους. Λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια όλων των χρηστών για την αρνητική εικόνα, οι περιοχές των Αναχωρήσεων και Αφίξεων διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να έχουν 10 λεπτά δωρεάν παραμονής για να αποχαιρετίσουν ή να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες τους με άνεση και ασφάλεια, όπως στα περισσότερα ευρωπαϊκά και διεθνή αεροδρόμια.
Τι αλλάζει στη διαδικασία; Θα υπάρχει χρέωση;
Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 10 λεπτά παραμονής και έως 2 διελεύσεις την ημέρα στα οδικά σημεία επιβίβασης και αποβίβασης ταξιδιωτών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις αντίστοιχα, για να παραλάβουν και να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες. Σύμφωνα με μελέτες, ο χρόνος αυτός θεωρείται επαρκής και είναι αντίστοιχος με το χρόνο που διατίθεται σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Μετά τα 10 λεπτά, για την επιπλέον παραμονή των οχημάτων, θα υπάρχει χρέωση. Η διαδικασία είναι απλή και ισχύει τόσο για το χώρο αποβίβασης στις Αναχωρήσεις, όσο και για το χώρο επιβίβασης στις Αφίξεις:
- Σταματάτε μπροστά στην μπάρα.
- Η κάμερα διαβάζει την μπροστινή πινακίδα του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα πατάτε το κουμπί έκδοσης εισιτηρίου και παραλαμβάνετε το εισιτήριο.
- Η μπάρα ανοίγει και εισέρχεστε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης.
- Σταθμεύετε σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις ολιγόλεπτης παραμονής, στην δεξιά ή στην αριστερή πλευρά του δρόμου και έχετε 10’ ΔΩΡΕΑΝ στάση για να αποχαιρετίσετε ή να καλωσορίσετε τον ταξιδιώτη σας.
- Στη συνέχεια κατευθύνεστε στην έξοδο και σταματάτε στις μπάρες.
- Σκανάρετε το εισιτήριό σας στο μηχάνημα και εφόσον η παραμονή σας είναι έως και 10’, η μπάρα θα ανοίξει και θα φύγετε χωρίς χρέωση.
Σε περίπτωση που παραμείνετε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης περισσότερο από 10’ θα υπάρχει αντίστοιχη χρέωση:
Επιπλέον 10 λεπτά: €5 (Μετά τα πρώτα 10 λεπτά και μέχρι τα 20 λεπτά, χρέωση 5 ευρώ),
Μετά τα 20’: 1 ευρώ/λεπτό.
Η πληρωμή γίνεται στο μηχάνημα με μετρητά ή κάρτα.
Η μέγιστη διάρκεια παραμονής στο χώρο δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 60 λεπτά.
Για τα οχήματα που θα ξεπεράσουν τη 1 ώρα παραμονής, προβλέπεται η απομάκρυνσή τους από το χώρο με γερανό.Σημειώνουμε ότι στους συγκεκριμένους χώρους ισχύει ο Κ.Ο.Κ. και σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν πληρώσει για την υπέρβαση της παραμονής στο χώρο, θα λαμβάνει ειδοποίηση για πληρωμή του ποσού από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
Πού στοχεύει αυτή η διαδικασία;
Στόχος της νέας διαδικασίας δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών - αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων.
Η σωστή οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια είναι τα βασικά συστατικά της λογικής των παρεμβάσεων και, σε αυτό το πλαίσιο, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου,θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
Εξετάζοντας και αξιολογώντας τη διεθνή εμπειρία, η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.
Ειδικές προβλέψεις θα ισχύουν για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες.
Ταυτόχρονα, η παροχή δωρεάν χρόνου παραμονής στους χώρους στάθμευσης Μικρής Διάρκειας 1 & 2 για 20 λεπτά, θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους.
Κατά την περίοδο εξοικείωσης και προσαρμογής σε αυτή τη νέα πρακτική και εμπειρία που είμαστε βέβαιοι πως θα βελτιώσει την εμπειρία οδηγών και ταξιδιωτών, το αεροδρόμιο θα βρίσκεται όπως πάντα στη διάθεση του κοινού, τόσο με καθοδήγηση στα σημεία εξυπηρέτησης, όσο και μέσω όλων των καναλιών επικοινωνίας του ΔΑΑ, που παρέχουν όλες τις σχετικές χρηστικές πληροφορίες.