Την πρώτη αποτίμηση των δεδομένων και του υλικού που έχει συλλεχθεί θα κάνουν σήμερα η ανακρίτρια Λάρισας και οι δικαστικοί πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την πρώτη στιγμή για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικαστική λειτουργός με την βοήθεια των πραγματογνωμόνων θα ενημερωθεί για τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η έρευνα και θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, ώστε να δημιουργηθεί ο «χάρτης» της πορείας και των επόμενων βημάτων.
Ανάμεσα στα κρίσιμα δεδομένα που θα αξιολογηθούν και ενδεχομένως δώσουν απαντήσεις για εκείνα που συνέβησαν πριν την μοιραία σύγκρουση είναι και το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είναι στη διάθεση των Αρχών, αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Τα δεδομένα θεωρούνται σημαντικά, καθώς αναμένεται να συμβάλουν στην ανασύνθεση των αιτιών που επέδρασαν για την μοιραία σύγκρουση.
Η βοήθεια των πραγματογνωμόνων σε αυτό το σημείο είναι πολύτιμη καθώς αυτοί θα δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, την εξήγηση μαρτυριών, συνομιλιών, βιντεοληπτικού υλικού και άλλων δεδομένων, ώστε να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις σε σοβαρότατα θέματα.
Ο «χάρτης» που θα διαμορφωθεί θα είναι και αυτός που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις του ανώτερου δικαστικού λειτουργού που θα αναλάβει την έρευνα μετά την σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας που αναμένεται να συγκληθεί άμεσα.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε η ΕΡΤ, στο επίκεντρο βρίσκονται δύο άτομα: Ο επιθεωρητής και ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος σύμφωνα με τον 59χρονο σταθμάρχη της μοιραίας βάρδιας, έπρεπε να είναι εκεί την ώρα που συνέβη το δυστύχημα, αλλά δεν ήταν.
Σύμφωνα με δικαστικές πληροφορίες, που επικαλείται η ΕΡΤ, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και έχει προφυλακιστεί, προσκόμισε το πρόγραμμα με τις βάρδιες, από το οποίο προκύπτει πως υπήρχε επικαλυπτόμενη βάρδια την ώρα της τραγωδίας και θα έπρεπε να βρίσκεται στον χώρο και δεύτερος σταθμάρχης.
Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.
Ακόμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο επιθεωρητής, ο οποίος τέθηκε σε αργία, ήρθε αυτοβούλως στην ανακρίτρια και κατέθεσε πρόγραμμα βαρδιών που περιλάμβανε και τρίτο πρόσωπο.
Υπό διερεύνηση είναι η αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας, ο προϊστάμενος που είναι και ο υπεύθυνος για την κατάρτιση των βαρδιών, καθώς ο 59χρονος κλήθηκε να φέρει εις πέρας ολομόναχος τη νυχτερινή βάρδια με εμπειρία μόλις 15 ημερών στο νευραλγικό αυτό πόστο.
Στο μεταξύ, από το πρωί, εν ενεργεία αλλά και συνταξιούχοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ της Λάρισας περνούν την πόρτα της ανακρίτριας Λάρισας, ώστε να καταθέσουν πληροφορίες και να γίνει συλλογή στοιχείων για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Παράλληλα, στο χώρο των δικαστηρίων καταφθάνουν και δικηγόροι συγγενών, όπου αναμένεται να λάβουν γνώση της δικογραφίας που έχει ήδη σχηματιστεί και να προχωρήσουν σε παράσταση υποστήριξης κατηγορίας.