Φωτογραφία αρχείου
Ναύαρχος Εγκολφόπουλος για Blue Horizon: Οι κανονισμοί ορίζουν διάσωση εντός 3 λεπτών ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα
EUROKINISSI/ΡΑΠΑΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
EUROKINISSI/ΡΑΠΑΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Φωτογραφία αρχείου

Ναύαρχος Εγκολφόπουλος για Blue Horizon: Οι κανονισμοί ορίζουν διάσωση εντός 3 λεπτών ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα

Για καταστρατήγηση των ναυτικών κανονισμών από τον πλοίαρχο και το πλήρωμα του «Blue Horizon», με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη, έκανε λόγο ο αντιναύαρχος ε.α. Γιάννης Εγκολφόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Οι κανονισμοί ορίζουν διάσωση εντός τριών λεπτών ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα και επίσης ορίζουν ότι κανένα πλοίο δεν λύνει κάβους με ανοικτή την μπουκαπόρτα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Tο πρώτο λάθος είναι ότι μόλις είχαν λύσει οι κάβοι και ο καταπέλτης ήταν κάτω. Υπεύθυνος είναι ο ύπαρχος, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει τον καπετάνιο ότι η στεγανότητα έχει εξασφαλιστεί και τότε μόνο ο καπετάνιος δίνει άδεια να λυθούν οι κάβοι και βάζει τις μηχανές μπροστά. Προφανώς θα έπρεπε να υπάρχει κάποιος λιμενικός όχι για να κάνει τον τροχονόμο στα αυτοκίνητα, αλλά για να εξασφαλίζει τη σωστή τήρηση των κανονισμών», τόνισε ο ναύαρχος επισημαίνοντας: «Απανταχού στην οικουμένη, τα πλοία δεν αποπλέουν εάν δεν είναι στεγανοποιημένα».

Ο κ. Εγκολφόπουλος υπογράμμισε ότι το ίδιο λάθος συμβαίνει όταν η μπουκαπόρτα κατεβαίνει πριν το πλοίο δέσει, που σημαίνει ότι «μπορεί να ανοίξει ρήγμα και να μπει όλο το νερό μέσα, να πνιγεί ο κόσμος που περιμένει να πάρει τα αυτοκίνητά του.

«Πληρώσαμε με τον Αντώνη, θα μπορούσαμε να έχουμε και χειρότερα»

Αναλύοντας το βίντεο από το περιστατικό, ο ναύαρχος εξήγησε: «Εδώ δεν έχει βάλει μηχανές μπροστά ακόμα. Ο Αντώνης ανεβαίνει και τον σπρώχνουν. Γιατί το έσπρωξαν για μένα παραμένει ένα μυστήριο. Αυτός ο άνθρωπος που τον σπρώχνει, εάν είναι ο Ύπαρχος, μετά θα έδινε εξετάσεις για να γίνει καπετάνιος του πλοίου».

Στο επόμενο καρέ οι μηχανές δουλεύουν και το πλοίο αρχίζει και φεύγει. «Ο Αντώνης σπρώχνεται και πέφτει. Γλιστράει γιατί το τελευταίο κομμάτι του καταπέλτη είναι ευέλικτο για να πηγαίνει πάνω κάτω, αλλά αυτό είναι λάθος», ανέφερε.

«Κάθε πλοίο κατά τον απόπλου, πρέπει να έχει συγκεκριμένο κόσμο σε συγκεκριμένες θέσεις, δηλαδή ανθρώπους και δίπλα στα δύο σωσίβια Αν πέσει κάποιος στη θάλασσα, την ώρα του φεύγει το πλοίο πρέπει κάποιος να πετάξει σωσίβιο στη θάλασσα το οποίο πρέπει να έχει σκοινί και ένα φακό επάνω», σημείωσε.

«Ο ύπαρχος ατάραχος, γυρίζει την πλάτη του»

«Δεν τον ενδιαφέρει αν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα. Με τις προπέλες να λειτουργούν, δεν ειδοποιεί κανέναν αλλά αυτό που επιβάλλεται από τον κανονισμό είναι με το που θα πέσει άνθρωπος στη θάλασσα, να πετάξει σωσίβιο, να ειδοποιηθεί η γέφυρα, να κάνει κράτει ο καπετάνιος και να ακουστεί από τα μεγάφωνα ότι είναι άνθρωπος στη θάλασσα. Στη συνέχεια το πλοίο πρέπει να είναι σε ετοιμότητα να κατεβάσει μία από τις σωσίβιες λέμβους. Γιατί εντός τριών λεπτών πρέπει να έχει περισυλλέξει, σύμφωνα με τον κανονισμό», τόνισε ο κ. Εγκολφόπουλος.

«Από τη συνεχή παραβίαση των κανονισμών δημιουργείται μία νοοτροπία. Αυτή η νοοτροπία έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα», υπογράμμισε ο κ. Εγκολφόπουλος και κατέληξε: «Υπήρχε ένα γενικό ξεχαρβάλωμα με νοοτροπία τσαμπουκά και μαγκιάς. Αυτό το πράγμα ότι μπορεί να κατέβεις όποτε γουστάρεις κάτω στο αμπάρι, να βάλεις μπρος το αυτοκίνητο και να περιμένεις να φτάσει το πλοίο, δεν είναι αστείο και γίνεται κατά κόρον. Ξέρετε, η θάλασσα δεν συγχωρεί λάθη».