Ανοίγει από αύριο, Δευτέρα η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων έκδοσης νέων ψηφιακών ταυτοτήτων.
Η ειδική πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη στο gov.gr και ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να κλείσει ραντεβού στα Αστυνομικά Τμήματα.
Σημειώνεται σε τρία χρόνια από σήμερα, τον Αύγουστο του 2026, δε θα ισχύουν πλέον οι παλιές ταυτότητες.
Μετά την αίτηση για έκδοση νέας ταυτότητας, ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει sms στο κινητό του τηλέφωνο όπου θα επιβεβαιώνεται το ραντεβού, ενώ 7-10 μέρες μετά θα ενημερώνεται εκ νέου με sms για την παραλαβή της.
Το κόστος έκδοσης των νέων ταυτοτήτων, που θα έχουν το μέγεθος πιστωτικής κάρτας, θα ανέρχεται στα 10 ευρώ, θα καταβάλλεται ηλεκτρονικά και η διάρκεια ισχύος των νέων ταυτοτήτων θα είναι τα 10 χρόνια.
Τι πρέπει να γνωρίζετε
Έκδοση: Από Δευτέρα 25/9
Κόστος έκδοσης: 10 €
Τόπος έκδοσης: 367 σημεία επικράτειας
Προηγείται: Κλείσιμο ραντεβού μέσω gov.gr
Χρόνος έκδοσης: 7 ημέρες
Διάρκεια ισχύος: 10 έτη
Παλαιές ταυτότητες: Λήγουν 3/8/2026
Μπροστινή πλευρά ταυτότητας:
- Φωτογραφία, Αρ. Ταυτότητας
- Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης
- Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης
- Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου
Πίσω πλευρά ταυτότητας:
- Όνομα πατέρα & μητέρας, τόπος γέννησης
- Ομάδα αίματος (προαιρετικά)
- Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος)
Ηλεκτρονικός χώρος αποθήκευσης (chip):
- Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
- Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
- Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
- Επώνυμο πατρός & μητρός
- Δήμος εγγραφής – αριθμός δημοτολογίου
- Τόπος έκδοσης
- Δεν καταγράφονται:
- Δεδομένα ελέγχου θέσης
- ΑΜΚΑ
- Ιατρικά δεδομένα
- Θρήσκευμα
Βήμα - Βήμα η διαδικασία μέσω της πλατφόρμας για το ραντεβού
- Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.
- Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
- Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
*Διασφαλίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.
*Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
*Ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου.
Η μορφή του νέου Δελτίου Ταυτότητας
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστείτε
Δείτε εδώ χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τις νέες ταυτότητες.