Επί 17 λεπτά ο μηχανοδηγός του Intercity Γιώργος Κουτσούμπας προσπαθούσε, μάταια όπως αποδείχθηκε, να βρει τον σταθμάρχη για να καταλάβει τι συμβαίνει και πηγαίνει αντίθετα στη γραμμή καθόδου, χωρίς να παίρνει απάντηση, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Mega.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού, τηλεφωνούσε στη σειρά στους συναδέλφους του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει την πιο φρικτή υποψία του. Αν το τρένο με τα εμπορεύματα ερχόταν, όπως φοβόταν, κατά πάνω του.
«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός της επιβατικής) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή». Αυτό ανέφερε συνάδελφός του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Επίσης, σύμφωνα με το Mega, ο μηχανοδηγός του Intercity, χωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ.
Όμως η βάρδια είχε αλλάξει
«Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του», σημείωσε ακόμα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί. Γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ. το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα».
Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πρόλαβε εκείνο το μοιραίο βράδυ να επικοινωνήσει, τα κρίσιμα εκείνα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
«Το σύστημα είχε πρόβλημα»
Ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών, μίλησε στο Mega για τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία, λέγοντας πως το σύστημα δεν λειτουργεί σωστά.
«Δεν γνωρίζουμε εάν επικοινώνησε ο μηχανοδηγός. Τώρα που έχουν ανοίξει οι τηλεφωνικές επικοινωνίες θα δούμε εάν επικοινώνησε αυτός ή κάποιος από τους άλλους τέσσερις», είπε αρχικά.
«Το σύστημα [...], δεν λειτουργεί. Μπορούμε να δούμε πως ο μηχανοδηγός όταν βλέπει μία μη λειτουργική κατάσταση, σταματάει γιατί έχει εντοπίσει πως υπάρχει λάθος στην υποδομή και καλεί την Λάρισα και ξεκινά να οπισθοχωρεί. Αυτό εμάς μας δείχνει πως το σύστημα είχε πρόβλημα.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΛ.ΑΣ: Συνολικά ταυτοποιήθηκαν 56 νεκροί από το δυστύχημα στα Τέμπη
Έρχονται τρεις νέες διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη