Ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ασκήθηκαν στον ύπαρχο, για τον θάνατο του 36χρονου στο Blue Horizon. Συνεργεία σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο στα δυο μέλη του πληρώματος και ο καπετάνιος για παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που συνιστά κακούργημα.
Οι τέσσερις συλληφθέντες έχουν αναχωρήσει από τα δικαστήρια Πειραιά. Ζήτησαν και πήραν προθεσμία για το Σάββατο.
Σημειώνεται πως ο καπετάνιος διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που επίσης είναι κακούργημα ενώ οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά, είναι μέχρι ισόβια.
Οι συλλήψεις και οι ευθύνες
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Διεθνή Κανόνα για τις διαδικασίες του απόπλου, έχουν σοβαρές ευθύνες οι λιμενικές αρχές αλλά και οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο. Αυτό υπονομεύει την ίδια την ασφάλεια και θέτει σε κίνδυνο επιβάτες που επιχειρούν να ανέλθουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή.
«Αυτό που συνηθίζεται κατά τη διάρκεια της αναχώρησης να παρίσταται και να εποπτεύει εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος έτσι ώστε να αποσοβούνται τέτοια περιστατικά», επισήμανε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος.
Ερωτήματα προκύπτουν και για τον καπετάνιο, ο οποίος αναχώρησε παρά το γεγονός ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα. Ο καπετάνιος μέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στη γέφυρα βλέπει ακριβώς τι συμβαίνει. Ακόμα όμως και αν ο ίδιος δίνει εντολές εκείνη την ώρα για τον απόπλου, υπάρχει αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος βλέπει επίσης όσα γίνονται στο κατάστρωμα.
Ο Διεθνής Κανόνας προβλέπει ότι ο καπετάνιος οφείλει να ενημερωθεί άμεσα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και να δώσει εντολή να σταματήσουν οι προπέλες. Ο κανόνας λέει ότι όταν υπάρχει άνθρωπος στην θάλασσα υπό οποιαδήποτε συνθήκη, το καράβι μένει εκεί μέχρι να βρεθεί ο ναυαγός και κάνει τα πάντα να τον σώσει, ρίχνει ” κουλούρες”. και δεν φεύγει αν δεν δοθεί εντολή.