Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες, είπε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, για να σημειώνει ότι υπάρξε περισσότερο από ένα λάθος καθώς «για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει».
Όπως εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΙ «ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια απόσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» και συμπλήρωσε:
«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί - γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα - για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπει στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο».
Ακολούθως ο σύμβουλος του ΟΣΕ ανέφερε:
«Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια.
Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ότι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό.
Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης, δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων»,
Για την τηλεδιοίκηση
«Υπήρξαν μειώσεις προσωπικού, ενώ υποφέρουμε και πάρα πολύ από τις κλοπές των καλωδίων, ανέφερε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, δίδοντας τη δική του εξήγηση για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Τερζάκης σημείωσε πως «μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «υπήρξαν μειώσεις προσωπικού, ενώ υποφέρουμε και πάρα πολύ από τις κλοπές των καλωδίων. Εκ πρώτης όψεως μπορούμε να πούμε ότι όταν πέφτει η τηλεδιοίκηση, μειώνεται και η ασφάλεια».
Ωστόσο, συνέχισε, «ακόμη και χωρίς αυτά, υπάρχουν πρωτόκολλα που αν τηρούνται δεν τίθεται θέμα να οδηγηθούμε σε τέτοια τραγικά δυστυχήματα».
«Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό, έχουμε φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου», συμπλήρωσε.
Η αυτοψία των αρχών
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, επικαλούμενη πληροφορίες, στον ΟΣΕ της Λάρισας έφθασαν χθες, Τετάρτη, οι αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση.
Έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι «αυτή η κονσόλα λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, διαψεύδοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος μπορεί να έκανε την αλλαγή, να γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό να μη λειτούργησε».
Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν κουμπώσει, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι που τον προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά.
«Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη - συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του», όπως αναφέρθηκε στην ΕΡΤ.