Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη καθώς ήδη ασκήθηκαν νέες διώξεις κατά τριών προσώπων ενώ στο φως της δημοσιότητας έρχονται και νέα στοιχεία για τον μοιραίο σταθμάρχη.
Η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας συνεδριάζει αύριο προκειμένου 21, συνολικά, ανώτεροι δικαστικοί, να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που, όπως αναφέρει ο ΣΚΑΙ, θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Ήδη ασκήθηκαν νέες διώξεις κατά τριών προσώπων για την υπόθεση του δυστυχήματος, σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Διαβάστε σχετικά: Ποινική δίωξη στον επιθεωρητή του ΟΣΕ και ακόμη δύο σταθμάρχες
Εντωμεταξύ, πληροφορίες από την κατάθεση του επιθεωρητή αναφέρουν ότι ο ίδιος φέρεται να ρίχνει τις ευθύνες στον σταθμάρχη που είχε βάρδια, καθώς και στο 2ο σταθμάρχη που φέρεται να έφυγε νωρίτερα.
Σύμφωνα με την κατάθεσή του, σημαντικά τμήματα της οποίας φέρνει στη δημοσιότητα το Mega, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έλαβε αναρρωτική άδεια 30 ημερών λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ανέφερε τι του είπε ο σταθμάρχης μετά τη σύγκρουση στην πρώτη τους επικοινωνία και πώς ο 59χρονος έμεινε εκείνη τη νύχτα μόνος στο σταθμαρχείο νωρίτερα.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον σταθμάρχη, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης. Μου απάντησε ότι ο προηγούμενος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Πήγα στον προηγούμενο σταθμάρχη, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το δυστύχημα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε ηχητικό ντοκουμέντο μετά τη σύγκρουση ο σταθμάρχης Λάρισας έκανε αναφορά σε προβλήματα που είχαν τα κλειδιά από το ξεκίνημα της βάρδιας. Ο επιθεωρητής τονίζει πως δεν είχε ενημέρωση.
«Σαν προϊστάμενος, δεν είχα καμία ενημέρωση αν υπήρχε πρόβλημα. Ό,τι πρόβλημα παρουσιάζεται στον εκάστοτε σταθμό, σταθμάρχης αναφέρει την βλάβη διαβιβάζεται στην επιθεώρηση κι εμείς την διαβιβάζουμε στην αρμόδια υπηρεσία στην Αθήνα».
Διαβάστε σχετικά: Επιθεωρητής ΟΣΕ: Επιρρίπτει τις ευθύνες σε σταθμάρχη και μηχανοδηγό
Σταθμάρχης Λάρισας: Άλλαξαν με μπλάνκο τις βάρδιες μετά το συμβάν
Κάποιος έσβησε με διορθωτικό μπλάνκο την ώρα αλλαγής της βάρδιας, στο σταθμαρχείο, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, υποστήριξε ο σταθμάρχης Λάρισας στην κατάθεσή του.
Όπως μετέδωσε το Mega, επικαλούμενο πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται μεταξύ άλλων για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατέθεσε πως η ώρα της παράδοσης - παραλαβής που καταγράφεται σε ένα βιβλίο, άλλαξε μετά το συμβάν στα Τέμπη και αυτό που έγραψαν οι δύο συνάδελφοι αρχικά, σβήστηκε με διορθωτικό.
Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη κατάθεσή του ο σταθμάρχης είχε αναφέρει για τον αριθμό των απασχολουμένων στην εκάστοτε βάρδια, απαντώντας «Ορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ και σε κάθε σταθμό, ορίζεται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου» και είχε υποστηρίξει ότι το μοιραίο βράδυ είχαν αποχωρήσει νωρίτερα ο δυο ακόμα σταθμάρχες. Συγκεκριμένα είχε καταθέσει ότι είχαν αποχωρήσει πριν τις 22:30.
«Ο σταθμάρχης Ζήνδρος έδωσε εντολή στον σταθμάρχη Κώστα Π. να καθίσει μέχρι να περάσει και το IΝTERCITY62. Κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδια του, παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος. Αυτή η παράδοση-παραλαβή καταγράφεται στο αντίστοιχο βιβλίο μαζί με την ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη. Διαπίστωσα ότι ήταν διορθωμένη η ώρα μετά το συμβάν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ως προς το σύστημα βαρδιών ανέφερε:
Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια.»
Κατόπιν, ερωτώμενος για τον αριθμό των σταθμαρχών που υπηρετούν από τις 22.00 μέχρι 23.00, απάντησε «Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοί και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου.»
Ως προς το ποιος ρυθμίζει την κυκλοφορία, όταν υπηρετούν τρεις σταθμάρχες ταυτόχρονα, η απάντηση του σταθμάρχη ήταν ότι «Ο αρχαιότερος σταθμάρχης ρυθμίζει την κυκλοφορία και οι νεότεροι συντάσσουν τα τηλεγραφήματα, τα υποδείγματα και ο νυχτερινός σταθμάρχης ενημερώνεται για την κυκλοφορία. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα.»
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ΣΚΑΙ ο 59χρονος σταθμάρχης δεν συμπεριλαμβανόταν στο πρόγραμμα βαρδιών του Μαρτίου, στη Λάρισα, το οποίο καταρτίστηκε τρεις ημέρες πριν το μοιραίο συμβάν στις 28 Φεβρουαρίου. Το πρόγραμμα βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας. Αντίθετα, θα βρισκόταν σε άλλα πόστα, όπως αυτό τον Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας. Ωστόσο, σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας τον Φεβρουάριο (από 24 έως 28 Φεβρουαρίου).
Συνάντηση Γ. Γεραπετρίτη με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών
Η ασφαλής επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ήταν το αντικείμενο σημερινής συνάντησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και άλλων σωματείων και αντηλλάγησαν απόψεις για όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο.
«Υπήρξε μια πολύ σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα, για τη συνέχισή της και την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου», σημειώνεται.