ΑΒ: Οι επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ, το Άγιο Όρος και η επιστροφή στην κερδοφορία
Eurokinissi
Eurokinissi

ΑΒ: Οι επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ, το Άγιο Όρος και η επιστροφή στην κερδοφορία

Με επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ στην τριετία και έμφαση σε τρεις πυλώνες που αφορούν την τιμολογιακή πολιτική, την ανάπτυξη του private label αλλά και τη δημιουργία νέων καταστημάτων με το άνοιγμα καταστήματος ακόμη και στην είσοδο του Αγίου όρους στις Καρυές, προγραμματίζει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Νίκος Λαβίδας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία των ετήσιων αποτελεσμάτων, να φέρει την ανάπτυξη αλλά και την κερδοφορία, σημειώνοντας ότι το 2023 θα είναι κερδοφόρο, με το εννεάμηνο να παρουσιάζει ήδη κερδοφορία.

Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερμάρκετ, μέλος του Ομίλου Delhaize Ahold, κατέγραψε το 2022 ζημιές ύψους 2 εκατ ευρώ, σημειώνοντας οριακή αύξηση τζίρου λίγο κάτω από τα 2 δις. ευρώ στα 1,98 δισ ευρώ.

Αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη του 2022 όπου η ΑΒ Βασιλόπουλος «πέρασε» σε ζημιογόνο τροχιά ο κ. Λαβίδας έκανε λόγο για «μια κακή χρονιά », τονίζοντας ωστόσο πως όλα είναι ζήτημα ερμηνείας εστιάζοντας στην άνοδο του ενεργειακού κόστους και το μπαράζ των ανατιμήσεων σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα που επέβαλε η κυβέρνηση αφαιρώντας την όποια ευελιξία θα μπορούσαν να έχουν οι αλυσίδες.  «Ανανεωνόμαστε, επενδύουμε, στηρίξαμε το καλάθι του νοικοκυριού και ναι είχαμε ζημιές. Το κάναμε συνειδητά κι αν χρειαστεί θα το κάνουμε ξανά», σημείωσε.

 Ο κ. Λαβίδας εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι το 2023 η γνωστή αλυσίδα της οργανωμένης λιανικής θα επιστρέψει στην κερδοφορία, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, δεδομένου, όπως εξήγησε, ότι τόσο το ενεργειακό κόστος όσο και ο πληθωρισμός εμφανίζουν τάσεις αποκλιμάκωσης «Δεν αισθάνομαι καλά για να γράψω δεύτερη χρονιά ζημιές», σημείωσε.

Η επιστροφή της αλυσίδας στην κερδοφορία αναμένεται να προέλθει από την ανάπτυξη του τζίρου, μέσα από τρεις βασικούς πυλώνες: Την τιμή, την ποικιλία και την εξυπηρέτηση

Αρχής γενομένης από το θέμα των τιμών ο κ. Λαβίδας εξήγησε ότι η αλυσίδα έχει την ρετσινιά του ακριβού  και για να αλλάξει αυτή η εικόνα η αλυσίδα έχει ξοδέψει πάνω από 230 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες, ενώ τα προϊόντα της, κυρίως Private Label, που πωλούνται σε χαμηλή τιμή ανέρχονται σε περίπου 1.000, με στόχο να φτάσουν τα 1.600.

Ως προς την ποικιλία, η αλυσίδα έχει αναπτύξει και λανσάρει σε πολλές χώρες αρκετά brands, προκειμένου να εξασφαλίσει οικονομίες κλίμακας, προάγοντας ταυτόχρονα τα προϊόντα της ελληνικής γης με ανάπτυξη τοπικών κωδικολογίων.

Παράλληλα μέσα από το τριετές επενδυτικό πλάνο της 181 εκατ. ευρώ δίνεται έμφαση σε νέα καταστήματα, ανανέωση εξοπλισμού και προώθηση του προγράμματος franchise.Σήμερα το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα 636 καταστήματα, εκ των οποίων 242 franchise και 14 cash & carry. Και το πλάνο προβλέπει την ίδρυση 198 νέων καταστημάτων, 16 εταιρικών και 182 franchise.

Μόνο για φέτος το επενδυτικό πρόγραμμα είχε προσδιοριστεί στα 64,5 εκατ. ευρώ και προβλέπει το άνοιγμα έξι εταιρικών καταστημάτων εκ των οποίων τα τέσσερα ήδη έχουν λειτουργήσει. Τον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το κατάστημα στο Μαρούσι 3.000 τμ ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανοίξει το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Αγιο Ορος. Σε συμφωνία με τη μοναστική κοινότητα το κατάστημα του ΑΒ θα είναι στις Καρυές και το κωδικολόγιο θα είναι προσαρμοσμένο με έμφαση και σε τοπικά προϊόντα!

Εστιάζοντας στο θέμα της εξυπηρέτησης, ο κ. Λαβίδας αποκάλυψε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα σούπερ μάρκετ, καθώς δεν βρίσκουν προσωπικό. «Το 2022 έφυγαν 878 άτομα. Δεν μιλάμε για 878 θέσεις εργασίας που χάθηκαν. Δεν βρίσκουμε προσωπικό να στελεχώσουμε τα καταστήματά μας και τις αποθήκες μας», εξήγησε, αποσαφηνίζοντας τους λόγους για τους οποίους η αλυσίδα κατέγραψε μείωση του προσωπικού της.

«Σύμφωνα με έρευνα που κάναμε, το 87% των εργαζομένων μας είναι ευχαριστημένοι και δεν επιθυμούν να φύγουν», τόνισε, για να συμπληρώσει πως η αλυσίδα επιχειρεί να μειώσει το πρόβλημα και μέσω της μεταβολής αρκετών συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης, από μερικής, καθώς προκειμένου να καλυφθούν τα κενά μόνο τον Σεπτέμβριο άλλαξαν 500 συμβάσεις από μερική σε οκτάωρη απασχόληση. Σήμερα το 51% των εργαζομένων στην ΑΒ είναι με πλήρη απασχόληση οκταώρου και το 49% μερικής απασχόλησης.

Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε ενιαία ασφαλιστική κάλυψη για το σύνολο των εργαζομένων της, οι απολαβές των οποίων κινούνται, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, πάνω από τον κατώτατο μισθό.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το αν σχεδιάζονται εξαγορές ο ίδιος επεσήμανε πως  «Με τέτοιο δίκτυο καταστημάτων franchise είναι σαν να έχουμε κάνει εξαγορά, καθώς κάθε χρόνο ανοίγουμε 50 καταστήματα Franchise, σημειώνοντας ωστόσο ότι «εάν προκύψει κάποια ευκαιρία, θα την εξετάσουμε».

Σε ό,τι αφορά το πακέτο των τεσσάρων νέων μέτρων κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, ο κ. Λαβίδας εκτίμησε ότι σε γενικές γραμμές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς «δεν γίνεται να βάζουν πλάτη μόνο τα σούπερ μάρκετ για τη μείωση του πληθωρισμού. Στο κάδρο μπαίνουν πλέον και οι προμηθευτές». 

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι σε ό,τι αφορά το μέτρο «μόνιμης» μείωσης της τιμής ενός προϊόντος τουλάχιστον 5% για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών, το υπουργείο ζήτησε τη συνδρομή και των σούπερ μάρκετ, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αναπτύσσουν. «Το εξετάζουμε. Δεν έχουμε κάνει ακόμη καμία συζήτηση με τη βιομηχανία», ανέφερε. Ο ίδιος εκτίμησε πως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους κόστισε πέρυσι στην ΑΒ 9 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ το «καλάθι του νοικοκυριού» το κόστος του οποίου για φέτος υπολογίζεται στα 6 εκατ. ευρώ.

 «Ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, αν και παραμένει ακόμη υψηλός στα τρόφιμα. Όσο πέφτει το κόστος ενέργειας και πέφτει και ο πληθωρισμός θα δούμε καλύτερες μέρες», εκτίμησε ο κ. Λαβίδας, προβλέποντας, τέλος, πως το 2024 αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά στο υπάρχον τοπίο, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα κινείται σε μονοψήφια επίπεδα.