Αρχές Ιανουαρίου ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ, 292 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Αρχές Ιανουαρίου ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ, 292 εκατ. ευρώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ποδαρικό στα μεγάλα ΣΔΙΤ αναμένεται να κάνει η σύμβαση συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ύψους 292 εκατ. ευρώ, η οποία πήρε παράταση για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, ενώ μέχρι της 20 του ίδιου μήνα αναμένεται και η αποσφράγιση των προσφορών. 

Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών παικτών. Αίτημα έγγραφης παράτασης έκαναν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που ζήτησε παράταση μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου και ΑΚΤΩΡ κατά 1,5 μήνα. 

Όπως αναφέρεται στην απόφαση «οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς πρέπει να λάβουν υπόψη τους σημαντικό όγκο πληροφοριών που δόθηκαν μέσω του Τεύχους Διευκρινίσεων προκειμένου να συνταχθούν όσο τον δυνατόν πιο άρτιες προσφορές και να προωθηθεί η ευρύτερη συμμετοχή οικονομικών φορέων και ο υγιής ανταγωνισμός».

Επίσης, αναφέρεται πως «είναι σημαντική η τήρηση του χρονοδιαγράμματος του διαγωνισμού για την έγκαιρη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης». 

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ είχαν ζητήσει από τα τέλη Νοεμβρίου παράταση 2 και 1,5 μηνών αντίστοιχα, δηλαδή για μέσα Φεβρουαρίου και τέλη Ιανουαρίου 2023, καθώς όπως φαίνεται το έργο είναι υψηλών απαιτήσεων με μεγάλο όγκο πληροφοριών, δύσκολες παραμέτρους και είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα όπου ιδιώτης μπαίνει στη λειτουργία και συντήρηση δημόσιου μαζικού μέσου μεταφοράς.

Ο συνδυασμός των παραπάνω απαίτησαν περισσότερο χρόνο ώστε οι προσφορές να είναι άρτιες και να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για την έγκαιρη λειτουργία του Μετρό.  

Στο έργο αναμένεται να κατέβουν μεγάλα γκρουπ και κοινοπραξίες που έχουν track record, ή άλλως αντίστοιχη εμπειρία σε έργα μετρό και τραμ ανά τον κόσμο αλλά και την Ελλάδα. Ονόματα που εκτιμάται ότι θα είναι στους ενδιαφερόμενους είναι οι γαλλικές Alstom, Εgis Project, RATP, η Hitachi που κατασκευάζει με τον ΑΚΤΩΡ το Μετρό, η ιταλική ATM  αν και οι προσφορές θα δείξουν το τελικό ενδιαφέρον. 

Υπενθυμίζεται ότι ο έργο της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά υλοποιεί κοινοπραξία υπό την ΑΚΤΩΡ,  μαζί με την Hitachi.  

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ). Η αποπληρωμή του έργου αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου, η δε ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να καταβάλει στον Ανάδοχο ως συμβατικό τίμημα το 100% των πληρωμών διαθεσιμότητας από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. 

Αντικείμενο της Σύμβασης είναι η παροχή των υπηρεσιών, όπως αυτές περιγράφονται στα τεύχη της Σύμβασης, καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενσωματωμένου και σε λειτουργική ενότητα με τα λοιπά υφιστάμενα συστήματα (λογισμικό, λειτουργική υποδομή/εξοπλισμό και κεντρικά υπολογιστικά συστήματα) του Μετρό Θεσσαλονίκης. 

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας η επιτροπή του διαγωνισμού θα αποφασίσει για το ποιο σχήμα θα αναδειχθεί ανάδοχος και θα αναλάβει την λειτουργία-συντήρηση του δικτύου. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης. 

 Συγκεκριμένα, οι Υπηρεσίες Αναδόχου συνίστανται σε: 

Α. Υπηρεσίες Εμπορικής Λειτουργίας. 

Β. Υπηρεσίες Προληπτικής και Διορθωτικής Συντήρησης Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού. 

Γ. Υπηρεσίες καθαρισμού: ο καθαρισμός των Χώρων του Έργου. 

Δ. Υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας: η προστασία του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τους επί μέρους όρους της παρούσας Σύμβασης. 

Ε. Υπηρεσίες κομίστρου. 

Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τόσο την κύρια γραμμή όσο και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Σε πλήρη ανάπτυξη, ο ιδιωτικός φορέας λειτουργίας θα απασχολεί 300 άτομα προσωπικό.