Σε μία συνεχιζόμενη επέκταση μέσω της υλοποίησης επενδύσεων σε καινούριες εγκαταστάσεις, αλλά και μέσω θυγατρικών εταιρειών, τις οποίες ίδρυσε ή εξαγόρασε, βρίσκεται η εταιρεία Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη.
Έτσι, με στόχο την αναχρηματοδότηση του μακροπρόθεσμου δανεισμού και την ενίσχυση των επενδύσεων, η εταιρεία προχώρησε το 2024 στη σύναψη νέων δανείων ύψους 360 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη νέα έργα, μετά την ολοκλήρωση του εργοστασίου χαλουμιού στην Κύπρο, τα οποία αναμένεται να ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο το μερίδιο των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις, οι οποίες αναμένεται να φτάσουν τα 650 εκατ. ευρώ το 2024.
Business plan με έμφαση στις επενδύσεις
Το στρατηγικό πλάνο της διοίκησης της οικογένειας Σαράντη επικεντρώνεται στην αύξηση του μεριδίου αγοράς και την ενίσχυση του κύκλου εργασιών με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Αυτή η στρατηγική στοχεύει να ενδυναμώσει τα brands του χαρτοφυλακίου του ομίλου και να προσφέρει αντιστάθμιση στους αυξημένους επιχειρηματικούς κινδύνους, οι οποίοι προκύπτουν από τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις επενδύσεις σε Ρουμανία και Βουλγαρία, με σκοπό την περαιτέρω επέκταση στην τοπική και ευρύτερη βαλκανική αγορά.
Ένας ακόμα σημαντικός στόχος είναι η χρηματοδότηση του επιχειρησιακού πλάνου για την περίοδο 2024-2025, με ταυτόχρονη κεφαλαιακή ενίσχυση της μητρικής και των θυγατρικών εταιρειών μέσω προγραμματισμένων αυξήσεων του μετοχικού κεφαλαίου. Παράλληλα, γίνονται ενέργειες για τη μείωση των παραγόντων κόστους.
Επίσης, η εταιρεία επενδύει σε συνεργασίες με κτηνοτρόφους και παραγωγούς, επεκτείνοντας συνεχώς την αναζήτησή της για την προμήθεια ποιοτικού αγελαδινού, πρόβειου και γίδινου γάλακτος, καθώς και βιολογικών προϊόντων από πιστοποιημένους παραγωγούς. Στόχος είναι η παραγωγή προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, ανταγωνιζόμενη με ποιότητα στις διεθνείς αγορές.
Το 2023 ο όμιλος εμφάνισε για πρώτη φορά κύκλο εργασιών πάνω από 600 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 21,3%, με σημαντική συμβολή της δραστηριότητας στο εξωτερικό και ειδικά της θυγατρικής United Milk Company στη Βουλγαρία.
Έτσι, αυξήθηκε το EBITDA κατά 44,7%, σε 94,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 60% τόσο του κύκλου εργασιών όσο και του συνολικού EBITDA προέρχεται πλέον από τις αγορές του εξωτερικού, με συνεχώς διευρυμένη συμμετοχή έναντι των πωλήσεων στην Ελλάδα. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 27,3 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 3,4%.
«Γκάζι» στις εξαγορές
Μία από τις πιο πρόσφατες κινήσεις της εταιρείας ήταν η απόκτηση του εμπορικού σήματος και του εργοστασίου της γνωστής γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ. Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε μέσω πλειστηριασμού, στο πλαίσιο της εκποίησης μιας έκτασης 132 στρεμμάτων στην περιοχή Λαγκαδά, στη Θεσσαλονίκη.
Μαζί με την έκταση, η εταιρεία απέκτησε τα κτίρια, τον εξοπλισμό παραγωγής και τα εμπορικά σήματα της ΑΓΝΟ, τα οποία επανήλθαν στην αγορά στα τέλη του προηγούμενου έτους και επανέκαμψαν δυναμικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η κίνηση αυτή ενισχύει την παρουσία της Ελληνικά Γαλακτοκομεία στην ελληνική γαλακτοκομική βιομηχανία, αναβιώνοντας παράλληλα τη φήμη της ιστορικής αυτής μάρκας.
Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε στην απόκτηση της γαλακτοβιομηχανίας United Milk Co. στη Βουλγαρία, μέσω της θυγατρικής της εταιρείας TYRBUL. Η United Milk Co. αποτελεί μια σημαντική θυγατρική της Δέλτα στη βουλγαρική αγορά, γεγονός που επιτρέπει στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία να εδραιώσει την παρουσία της στη γειτονική χώρα και να ενισχύσει τη στρατηγική της ανάπτυξης στην περιοχή των Βαλκανίων.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και η εξαγορά της Ν.Θ. Κουρούσης Ltd, μέσω της κυπριακής θυγατρικής της. Στο πλαίσιο αυτής της εξαγοράς, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία επένδυσε σε ένα νέο εργοστάσιο στην Κύπρο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να παράγει χαλούμι, καλύπτοντας το 40% της ετήσιας παραγωγής του εν λόγω παραδοσιακού κυπριακού τυριού στην τοπική αγορά.
Αυτή η επένδυση έγινε με σκοπό να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας στην κυπριακή και διεθνή αγορά, καθώς το χαλούμι είναι ένα προϊόν με αυξανόμενη ζήτηση και αναγνωρισιμότητα παγκοσμίως.
Μέχρι τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία είχε ενσωματώσει μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες όπως τις Τυράς, Ροδόπη και Όλυμπος, ενώ παράλληλα είχε αναπτύξει θυγατρικές σε χώρες όπως η Βουλγαρία, οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Στη συνέχεια, η εταιρεία προχώρησε στην ίδρυση νέων θυγατρικών σε Σουηδία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία και Σερβία.
Το 2019, δημιουργήθηκαν οι θυγατρικές Olympus Foods France S.A.R.L και Olympus Foods Cyprus LTD. Κατά την περίοδο της πανδημίας το 2020, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας αναψυκτικών Κλιάφας και της εταιρείας εμφιάλωσης ανθρακούχου νερού Δουμπιά.