Σε Ελ Ντοράντο για τους Έλληνες κατασκευαστές έχει αναδειχθεί το mega project του Ελληνικού με το έργο κατασκευής του Riviera Galleria να αποτελεί το επόμενο πεδίο διεκδίκησης και τους μεγάλους του κλάδου να δίνουν το παρών.
Οι μνηστήρες για το διαγωνισμό της Lamda Development για το έργο κατασκευής του Riviera Galleria, το παράκτιο mall που αναπτύσσει η Lamda Development στο Ελληνικό, στην περιοχή της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά, είναι η ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η συμμαχία ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ
Πρόκειται για ένα μεγάλο κτιριακό έργο που θα ξεκινήσει το 2024 στην περιοχή της επένδυσης του Ελληνικού και στόχος είναι η ανάδειξη αναδόχου μέχρι το τέλος του έτους και η εκκίνηση των έργων στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα έργα εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 2,5- 3 χρόνια, ενώ η κατασκευή του Riviera Galleria μαζί με το Vouliagmenis Mall παρουσιάζουν ένα capex που φτάνει τα 665 εκατ. ευρώ.
Το δε συνολικό κόστος των δύο αναπτύξεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, γεγονός που κατατάσσει την κατασκευή τους μεταξύ των πιο πολυδάπανων κτιριακών έργων στην Ελλάδα.
Στη μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού της Lamda Development, που αφορά την αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, το σύνολο των εγχώριων ισχυρών ομίλων του τομέα κατασκευών - υποδομών θέλουν να έχουν παρουσία τόσο στα έργα υποδομών όσο και σε κτηριακά έργα, αθλητικές εγκαταστάσεις, Malls ή ακόμη και στο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο.
ΑΒΑΞ, Intrakat, Mytilineos (METKA) αλλά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (για την ώρα μέσω του IRC, ενώ διεκδικεί άλλους διαγωνισμούς) συμμετέχουν στην μεγαλύτερη ανάπλαση της χώρας, ενώ συμμετέχει και η ΕΚΤΕΡ με το κτίριο για την εγκατάσταση 4 συλλόγων ΑμεΑ, της πρώτης κτιριακής υποδομής που υλοποιήθηκε στο project.
Οι αναπτύξεις πιάνουν ιλιγγιώδη ποσά δισεκατομμυρίων συνολικά και τα εγχώρια σχήματα του κλάδου παρουσιάζουν και συνεργασία με ξένους μεγάλους ομίλους, όπως ήδη έχει καταγραφεί για τον Riviera Tower με τη συνεργασία της Intrakat με τη γαλλική Bouygues ή στο Vouliagmenis Mall όπου η ΑΒΑΞ μαζί με την ιταλική Rizzani είναι ανάδοχοι της σύμβασης Early Contractor Involvement, έχοντας και τον πρώτο λόγο για το κατασκευαστικό μέρος.
Η συμμετοχή στο μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο που εξελίσσεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και αποτελεί τη μεγαλύτερη οικιστική ανάπλαση – ανάπτυξη που γίνεται αυτή την περίοδο στην Ευρώπη, έχει διπλό όφελος για τις ελληνικές κατασκευαστικές καθώς προσδίδει κύρος αλλά και σημαντικά έργα στο χαρτοφυλάκιο έργων του ιδιωτικού τομέα.
Επιστρέφοντας στο Riviera Galleria να αναφέρουμε ότι στοχεύει να πιστοποιηθεί κατά LEED Gold και την αρχιτεκτονική υπογραφή φέρνει το διεθνώς αναγνωρισμένο γραφείο Kengo Kuma and Associates ενώ υπάρχει και η ελληνική συμμετοχή από την BETAPLAN.
Χρηματοδοτικά για την κατασκευή του Riviera Galleria, έχουν εξασφαλιστεί ίδια κεφάλαια 271 εκατ. ευρώ, τραπεζική χρηματοδότηση της τάξης των 575 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα υπάρξει και χρηματοδότηση από είσπραξη 206 εκατ. ευρώ από την εμπορευματοποίηση γραφειακών χώρων 25.000 τ.μ. στο κτίριο του Vouliagmenis Mall αλλά και από την εισαγωγή της Lamda Malls στο ΧΑ η οποία τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Tο έργο αποτελείται από τρία (3) επιμέρους κτήρια με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής, και ενός τέταρτου κτηρίου φορτοεκφόρτωσης, ο οποίος υλοποιείται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά.
Ως κύριες χρήσεις επιλέχθηκαν αυτές του εμπορίου, παροχής υπηρεσιών και αναψυχής και αναπτύσσονται σε τρία επίπεδα:
- το επίπεδο του ισογείου των κυρίως κτηρίων, με ύψος περίπου 6 μέτρα, το οποίο θα φιλοξενεί κυρίως εμπορικά καταστήματα,
- το επίπεδο του ορόφου των κυρίως κτηρίων, με ύψος περίπου 6 μέτρα, όπου αναπτύσσονται κυρίως χώροι εστίασης και αναψυχής, και
- το επίπεδο του υπογείου των κτηρίων, που θα φιλοξενεί τις απαραίτητες βοηθητικές χρήσεις για τη λειτουργία των τριών κτιρίων (ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και αποθηκευτικοί χώροι).
- Κτηριακές εγκαταστάσεις: Τρεις (3) επιμέρους κτηριακές εγκαταστάσεις, μικτής επιφάνειας (συμπεριλαμβανομένου του υπογείου) 41.007,61 m2.
- Χώρος Στάθμευσης: Θα διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος στάθμευσης, 966 θέσεων Ι.Χ. οχημάτων βόρεια – βορειοανατολικά των κτηριακών εγκαταστάσεων. Ο σχεδιασμός του χώρου στάθμευσης περιλαμβάνει πολλές φυτεύσεις μεταξύ των θέσεων καθώς και στα σκέπαστρα, με γνώμονα την προσαρμογή του χώρου στον περιβάλλοντα χώρο του έργου. Θα περιλαμβάνονται 48 θέσεις στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ καθώς και θέσεις στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
- Κτήριο τροφοδοσίας – φορτοεκφόρτωσης (Loading dock): Χώρος φορτοεκφόρτωσης πρώτων υλών και αποβλήτων, κατάλληλα διαμορφωμένος για την υποδοχή των κατάλληλων οχημάτων.
- Περιβάλλων χώρος, ο οποίος διαμορφώνεται από περιοχές υποδοχής επισκεπτών, φυτεμένες εκτάσεις, χώρους περιπάτου στο παραθαλάσσιο μέτωπο, πλατεία εκδηλώσεων, κλπ)
Οι βασικές παράμετροι που ελήφθησαν υπόψη κατά τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των έργων αφορούν στα εξής χαρακτηριστικά:
- Διάταξη σε 3 κτηριακούς όγκους
- 966 θέσεις στάθμευσης σε εξωτερικό χώρο
- Διαμόρφωση υπαίθριων δημόσιων χώρων
- Στεγασμένα μονοπάτια
- Χώροι ταράτσας με θεά τη θάλασσα
- Κτήρια δύο ορόφων
- Κατάλληλη ορατότητα πρόσθιων και οπίσθιων τμημάτων των κτηρίων
- Υψηλές προδιαγραφές βιωσιμότητας, υγείας & ευζωίας
- Αξιομνημόνευτα ορόσημα στις περιοχές υποδοχής
- Περιοχές εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων
- Ευελιξία στη διάταξη του σχεδιασμού
- Εμπορική εξέλιξη και διαχρονικότητα
- Συνδεσιμότητα με τις παρακείμενες διατάξεις
- Ασφάλεια και Υγιεινή
- Προσαρμογή του κτηρίου C για τη δημιουργία ειδικών χώρων ενοικίασης
- Εισαγωγή επιπρόσθετων χώρων κουζίνας στο ισόγειο
Συνολικά εκτιμάται ότι θα απασχολούνται περίπου τετρακόσιοι (400) εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 15 θα αφορούν το προσωπικό διοίκησης, 85 το προσωπικό λειτουργίας και 300 οι εργαζόμενοι που θα απασχολούνται στα καταστήματα της Riviera Galleria.