Ευφυία και υψηλή τεχνολογία βαδίζουν χέρι-χέρι στην περίπτωση του Ford Puma, του ευέλικτου, αλλά ευρύχωρου και πρακτικού SUV της Ford, το οποίο προσφέρεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδικές εκδόσεις, που καταφέρνουν να συνδυάζουν τις επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Ενώ παράλληλα υποστηρίζεται από ένα σύγχρονο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που δίνει λύσεις σε ένα ευρύτερο κύκλο υποψήφιων αγοραστών.
Το Puma είναι το πρώτο μοντέλο της νέας, “εξηλεκτρισμένης” εποχής της Ford. Με βασικό χαρακτηριστικό του το γεγονός ότι διατίθεται αποκλειστικά σε εκδόσεις που ενσωματώνουν την ήπια υβριδική (mHEV - mild hybrid) αρχιτεκτονική 48-volt της Ford, η οποία εξασφαλίζει σημαντική αναβάθμιση των οικολογικών δεικτών της λειτουργίας του αυτοκινήτου, το Ford Puma καταφέρνει να συνδυάζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τις επιδόσεις με τον περιορισμό της κατανάλωσης.
Και μπορεί κανείς κοιτώντας το Ford Puma να θελήσει να το χαρακτηρίσει είτε SUV είτε Crossover, ανάλογα με την οπτική του, ωστόσο σε κάθε περίπτωση θα καταλήξει τελικά να συμφωνήσει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με γνώμονα τα «θέλω» του οδηγού, εκείνου που θέλει να αντλεί και κάποια στοιχειώδη απόλαυση από την οδήγηση. Χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται παραχωρήσεις σε σχέση με την άνεση κατά τις καθημερινές μετακινήσεις.
Μοντέρνο, δυναμικό, ευέλικτο και πρακτικό
Από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε το Puma κατάφερε να συγκεντρώσει ένα πλήθος θετικών κριτικών σε σχέση με το design του – κάποιοι μάλιστα δεν είχαν πρόβλημα να εντοπίσουν σε αυτό ομοιότητες με μοντέλα της Porsche! Ενδεχομένως οι τελευταίοι να υπερβάλουν, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο – με κουπέ στιλ – αυτοκίνητο, το οποίο επιχειρεί να συνδυάσει έναν κάποιου βαθμού σπορ χαρακτήρα με τις λογικά αυξημένες, σε σχέση με ένα «χαμηλό» αυτοκίνητο, δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, αλλά και με την αυξημένη πρακτικότητα. Σημειώστε ότι τη δική του πινελιά στη διαμόρφωση του αυτοκινήτου που βλέπετε στις φωτογραφίες έβαλε και ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης, Design Director Exterior & Interior της Ford.
Δείτε σχετικό βίντεο κάνοντας κλικ εδώ.
Στον τομέα των χώρων τώρα, ξεκινάμε από το πορτμπαγκάζ, για το οποίο η Ford περηφανεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, με 401 «επίσημα» λίτρα, και με άλλα 80 να κρύβονται κάτω από το πάτωμα αποτελώντας την πατέντα που ακούει στο όνομα megabox: ένα είδος «κρυφού» χώρου πού θυμίζει… νεροχύτη αφού και στεγανός είναι, και ειδική τάπα αποστράγγισης διαθέτει! Αυτός είναι που δίνει μία άλλη διάσταση στις μεταφορικές δυνατότητες του νέου μοντέλου επιτρέποντας τη φόρτωση αντικείμενων ύψους έως 111 εκατοστών στο πορτμπαγκάζ.
Η πίσω πόρτα του νέου Puma προσφέρει επίσης μία ακόμα καινοτομία της Ford: πρόκειται για ένα εύκαμπτο κάλυμμα (εταζέρα) που μετακινείται μαζί με την πίσω πόρτα, με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Το κάλυμμα έχει το μέγα προσόν ότι μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί, λόγω της ελαστικότητας που διαθέτει, σε αντικείμενα που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών και μπορεί να προεξέχουν ελαφρώς, χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί.
Όμως το Puma δεν διαθέτει μόνο ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ, αλλά και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι, στο οποίο μπορούν με άνεση να φιλοξενηθούν και οι πλέον μεγαλόσωμοι ενήλικοι επιβάτες. Γιατί μπορεί το Puma να είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του δημοφιλέστατου σουπερμίνι Fiesta, αυτό όμως δεν το εμποδίζει να διαθέτει κατά 95 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (φτάνοντας τα εντυπωσιακά για την κατηγορία 2.588 mm), γεγονός που εξηγεί τους άφθονους χώρους για επιβάτες.
Mild Hybrid 48V: και γρήγορο, και οικονομικό
Το Puma προσφέρεται με ένα βραβευμένο τρικύλινδρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost (στην εξέλιξη του οποίου συμμετείχε ενεργά και ο Έλληνας μηχανολόγος Βαγγέλης Καρβούνης) βασικά σε δύο εκδόσεις με 125 η 155 ίππους, που και στις δύο περιπτώσεις είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν γρήγορα ή… πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο: 0-100 km/h σε μόλις 9,8’’ και 8,7’’, αντίστοιχα (τελική ταχύτητα 191 και 205 km/h).
Και οι δύο ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτό σημαίνει διαθέτουν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 48V που τροφοδοτείται από μία μπαταρία λιθίου, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα του γνωστού τρικύλινδρου και βραβευμένου “EcoBoost” βενζινοκινητήρα των 999 κ.εκ. υποβοηθώντας τον κατά την επιτάχυνση και ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση προκειμένου να φορτίζεται η μπαταρία. Αυτή η διαδικασία είναι που οδηγεί τελικά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και δίνει τον όποιο οικολογικό χαρακτήρα μπορεί κανείς να πει ότι διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο (η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 5,4 και 5,5 lit./100 km, αντίστοιχα). Το σημαντικό είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας παρεμβαίνει στη λειτουργία του αυτοκινήτου χωρίς καμία προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού.
Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και μία ακόμα έκδοση του χιλιάρη κινητήρα με 170 ίππους, ενώ για όσους ζητούν τον απόλυτο σπορ χαρακτήρα το Ford Puma ST 1.5L με 200 ίππους (0-100 km/h σε 6,7’’ & τελική ταχύτητα 220 km/h) είναι η σωστή επιλογή. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες και ότι όλες (πλην αυτής των 200 PS) είναι διαθέσιμες με χειροκίνητο ή 7-τάχυτο αυτόματο Powershift.
Επιπλέον – και σε κάθε περίπτωση – ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 διαφορετικά προφίλ λειτουργίας (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail) οπότε μπορεί να διαμορφώσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες και τη διάθεσή του. Ενώ οι αρετές της ανάρτησης είναι πάντα εκεί για να του προσφέρουν την κορυφαία στην κατηγορία οδική συμπεριφορά.
Δείτε βίντεο για το Ford Puma κάνοντας κλικ εδώ.
Ολοκληρωμένη πρόταση
Από τεχνοοικονομική σκοπιά, τώρα, μπορούμε να πούμε ότι η Ford προσφέρει ένα υπερπλήρες πακέτο στο επίπεδο εξοπλισμού (Titanium), το οποίο περιλαμβάνει και το σημαντικό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με Collision Mitigation System (αποφυγή σύγκρουσης) με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control) με έλεγχο πρόσφυσης Traction Control (TCS), Hill Start Assist & Lane Keeping Aid/Warning, αναγνώριση οδικών σημάτων και παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών, αλλά και το Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem και λειτουργία Wrong Way Alert. Το Ford Puma Titanium διαθέτει επίσης 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Air Condition, φουλ φώτα LED με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων “Auto High Beam” και προβολείς ομίχλης LED με στατικούς λαµπτήρες στροφής κλπ.
Αυτό λοιπόν το πλούσιο Puma προσφέρεται από 24.995 ευρώ, ενώ παράλληλα μπορεί να αποκτηθεί και με χρηματοδότηση – και μάλιστα με εξαιρετικά συμφέρον επιτόκιο (2,99%). Ενώ η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect με την οποία προσφέρεται το νέο Puma στην ελληνική αγορά είναι ένα στοιχείο το οποίο δεν μπορεί παρά να λάβει σοβαρά ο υποψήφιος αγοραστής.
Δείτε περισσότερα για το Ford Puma κάνοντας κλικ εδώ
Διαβάστε εδώ για τις προσφορές χρηματοδότησης του Ford Puma
Διαβάστε εδώ για τη χρηματοδότηση Ford Finance
Διαβάστε εδώ για τη μίσθωση Ford Lease
Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο όλων των μοντέλων της Ford