Η Meta έχει επενδύσει συνολικά περίπου 36 δισεκατομμύρια δολάρια στο τμήμα που αναπτύσσει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και εφαρμογές στον τομέα ανάπτυξης του μετασύμπαντος- την Reality Labs - από το 2019.
Το τμήμα, που περιλαμβάνει τις δραστηριότητας στον τομέα του Metaverse και Virtual Reality της Meta, έχει πραγματοποιήσει συνολική λειτουργική ζημία μεγέθους 30.7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Reality Labs την ίδια περίοδο έχει έσοδα 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Meta αγόρασε την Oculus, τον κατασκευαστή υλικού και λογισμικού VR, το 2014. Τον Οκτώβριο του 2021, ο Zuckerberg μετονόμασε το Facebook σε Meta για να αντικατοπτρίζει την ώθηση της εταιρείας του στο «metaverse».Η Meta άρχισε να δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία για τα Reality Labs το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Το τέταρτο τρίμηνο του 2021, η Meta υπέστη την πρώτη της πτώση στους αριθμούς χρηστών. Το δεύτερο τρίμηνο του 2022, υπέστη την πρώτη πτώση εσόδων από έτος σε έτος. Ο Zuckerberg έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι η Reality Labs θα «συνεισφέρει πολύ στα κέρδη αυτής της εταιρείας» στη δεκαετία του 2030.
Και εάν τα οικονομικά αποτελέσματα και οι ζημιές που συγκεντρώνει η Reality Labs είναι τρομακτικά για τους επενδυτές της Meta, ακόμα πιο ζοφερή είναι η κατάσταση όσον αφορά τον αριθμό των χρηστών.
Σύμφωνα με χρήστες του μεγαλύτερου ψηφιακού παιχνιδιού της ΜΕΤΑ - του Horizon Worlds- η πλατφόρμα έχει λιγότερο από 1.000 ημερήσιους χρήστες που αλληλεπιδρούν στο metaverse του Mark Zuckerberg. Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κάτω των 18 ετών.
Αντίθετα η Meta σε επίσημες ανακοινώσεις προς το επενδυτικό κοινό αναφέρει περίπου 200.000 μηνιαίους χρήστες. Τον Οκτώβριο του 2022, η Horizon Worlds ισχυρίστηκε ότι είχε 200.000 μηνιαίους χρήστες, κάτι που είχε ήδη μειωθεί από την προηγούμενη αναφορά της για 300.000 μηνιαίους χρήστες. Ο ιδρυτής του Facebbok είχε θέσει ως στόχο 500.000 μηνιαίους ενεργούς χρήστες μέχρι το τέλος του 2022. Αυτό προφανώς δεν συνέβη ποτέ.
Η κατάσταση αντικατοπτρίζει πλήρως τι συμβαίνει και σε άλλα- μετασύμπαντα - τα οποία είναι ακόμη πιο αραιοκατοικημένα. Οι αγοραπωλησίες οικοπέδων εικονικής γης σε ψηφιακούς κόσμους που διαπραγματεύονται ως NFTs έχουν μειωθεί κατά 98%.
Αντίστοιχα, τα μίνι-παιχνίδια στο metaverse είναι χαμηλού ενδιαφέροντος και έχουν πολλές αστοχίες. Σε μια προσπάθεια αναδιοργάνωσης, η Meta προσπαθεί να ανανεώσει το Horizon Worlds με ένα νέο εσωτερικό στούντιο παιχνιδιών VR που ονομάζεται Ouro Interactive.
Το τμήμα ανέφερε απώλειες 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Το ενδιαφέρον των χρηστών για το metaverse φαίνεται να είναι σχεδόν μηδενικό. Σε μια συνέντευξη στο τεχνολογικό ενημερωτικό μέσο Lowpass, ο αντιπρόεδρος της τεχνολογίας Metaverse, Vishal Shah, είπε ότι η εταιρεία παράγει νέους τίτλους. Τον τελευταίο χρόνο, η Horizon Worlds έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην υποστήριξη πιο πολύπλοκων παιχνιδιών. Επενδύει επίσης σε εργαλεία δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης για να διευκολύνει τους χρήστες να χτίζουν στον κόσμο της χωρίς τη γνώση επαγγελματικών εργαλείων 3D rendering.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Zuckerberg επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Meta για το metaverse στην έκθεση κερδών του Ιουλίου χαρακτηρίζοντάς το μεταξύ των δύο «σημαντικών προτεραιοτήτων». Σε ένα δελτίο τύπου, η Meta είπε ότι αναμένει ότι οι λειτουργικές ζημιές της Reality Labs θα αυξηθούν από έτος σε έτος το 2023 λόγω της συνεχιζόμενης ανάπτυξης προϊόντων.
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον της Meta έρχεται σε μια στιγμή που άλλες εταιρείες περιορίζουν τις επενδύσεις τους στο μετασύμπαν. Τον Μάρτιο, η Disney φέρεται να απέλυσε την ομάδα της στο metaverse και έκλεισε οριστικά τις προσπάθειές της για την οικοδόμηση εικονικού κόσμου.
Αντίστοιχα η κεφαλαιοποίηση των κρυπτονομισμάτων που σχετίζονται με το μετασύμπαν έχει υποχωρήσει σε περίπου $6 δισ. Οι κεφαλαιοποιήσεις των κορυφαίων κρυπτονομισμάτων του κλάδου έχουν μειωθεί σημαντικά με παραδείγματα blue chips projects όπως των SAND -71%, Mana -63%, Axie Infinity -69,5%, Iluvium -54%, και του «ελληνικού ενδιαφέροντος» Vulcan Forged κατά -21%