Σε ανοδική τροχιά κινείται το 2024 για τη βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 15,8% το πρώτο εξάμηνο, και να διαμορφώνεται στα 130,87 εκατ. ευρώ έναντι 112,97 εκατ. ευρώ το 2023.
Όσον αφορά τον κλάδο του γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,5% σε αξία και 19,7% σε όγκο. Στις αγορές εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ, αποτελώντας πλέον το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Η δυναμική παρουσία στο εξωτερικό
Η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία σε βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας, ενώ σημαντική ώθηση θα δώσει και η είσοδος σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή 21,7%. Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων, η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου αλλά και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €29,44 εκ. έναντι €28,72 εκ. το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €27,05 εκ., έναντι €26,18 εκ. το 2023. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €26,32 εκ., έναντι €21,19 εκ. το 2023.
Η «απειλή» των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας
Όσον αφορά την ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο.
Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα.
Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς.
Ωστόσο, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ
Επενδύσεις, συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει η ΚΡΙ-ΚΡΙ για την επόμενη τριετία, οι οποίες αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας της εταιρείας, η οποία διαχέεται και στην τοπική κοινωνία.
Για το υπόλοιπο της χρήσης 2024, εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάπτυξη των οικονομικών της μεγεθών. Έτσι, προχωρά και σε αναπροσαρμογή των προβλέψεων της για την κερδοφορία.
Βάσει της αναθεωρημένης πρόβλεψης της Διοίκησης για το 2024, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ (έναντι των 233 εκατ. ευρώ ως αρχική εκτίμηση), ενώ τα Κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) να διαμορφωθούν στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16% (έναντι του 15% ως αρχική εκτίμηση).
Η ΚΡΙ-ΚΡΙ συνεχίζει να ενισχύει το κοινωνικό και οικονομικό της αποτύπωμα. Το τελευταίο διάστημα, ο αριθμός των απασχολούμενων εργαζομένων αυξήθηκε, με 100 νέες προσλήψεις.
Έτσι, πλέον το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού αγγίζει τα 700 άτομα. Παράλληλα, επεκτάθηκε η ζώνη γάλακτος, με νέες συνεργασίες με τοπικούς κτηνοτρόφους.