Μαλαματίνα: Επέκταση χαρτοφυλακίου, εξωστρέφεια και επενδύσεις

Μαλαματίνα: Επέκταση χαρτοφυλακίου, εξωστρέφεια και επενδύσεις

Η Οινοποιία Μαλαματίνα έχει αναδείξει ως βασική της στρατηγική την επέκταση του χαρτοφυλακίου με καινοτόμα προϊόντα, ενισχύοντας ταυτόχρονα την αγορά των ήδη εδραιωμένων κρασιών της.

Συγκεκριμένα, στους άμεσους στόχους της για το 2024 είναι η ενίσχυση των εγκαταστάσεών της με την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των οινοποιείων στη Χαλκίδα και την Ασωπία Θήβας, υλοποιώντας σημαντικές επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό. Επίκεντρο παραμένει και η βελτίωση της εμφιαλωτικής γραμμής, εξασφαλίζοντας στο εμφιαλωτήριο της Μαλαματίνας τη μεγαλύτερη δυναμικότητα στα Βαλκάνια.

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η εταιρεία ολοκλήρωσε σημαντική επένδυση το 2024, τοποθετώντας φωτοβολταϊκά στο εμφιαλωτήριο στο Καλοχώρι, μειώνοντας έτσι το ενεργειακό της αποτύπωμα. Παράλληλα, έδωσε προτεραιότητα στην ανακύκλωση υλικών συσκευασίας. Πλέον, το 59% των πωλήσεών της στην Ελλάδα αφορούν κρασιά σε επαναχρησιμοποιούμενες γυάλινες φιάλες, δείχνοντας έμπρακτα τη δέσμευση της εταιρείας προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Εξωστρέφεια και στρατηγικές επενδύσεις

Η ενίσχυση της εξωστρέφειας ήταν σημαντικό μέσο ανάπτυξης της Οινοποιίας τα τελευταία δύο χρόνια. Με ανανεωμένη τη διάσημη Ρετσίνα Μαλαματίνα – ένα διαχρονικό brand που ενδυναμώνει τη θέση του ελληνικού κρασιού – και προσθήκες νέων, υψηλής ποιότητας προϊόντων, η Μαλαματίνα επεκτάθηκε σε όλα τα τμήματα της αγοράς.

Οι διακρίσεις της σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς, όπως η Ασημένια Διάκριση για τη Ρετσίνα Μαλαματίνα στον International Wine & Spirits Competition του 2024, υπογραμμίζουν την ποιότητα των προϊόντων της. Η επιτυχία αυτή αντανακλάται στη διεθνή αναγνώριση και παρουσία της Οινοποιίας στον παγκόσμιο χάρτη του κρασιού. Μέσα από δράσεις σε όλη την Ελλάδα, δόθηκε η ευκαιρία σε νέους καταναλωτές και γευσιγνώστες να γνωρίσουν το σύνολο του χαρτοφυλακίου της, ενισχύοντας την εικόνα της εταιρείας στην αγορά.

Οι στρατηγικές επενδύσεις, που περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμό των παραγωγικών και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, έφεραν οφέλη στην κερδοφορία και ανάπτυξη της Οινοποιίας, βελτιώνοντας την ποιότητα και την αποδοτικότητά της. Μέσα από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων ελέγχου ποιότητας, η Μαλαματίνα απέκτησε πιστοποίηση από τον κορυφαίο διεθνή φορέα πιστοποίησης IFS, επισφραγίζοντας την αφοσίωσή της στη βελτίωση των παραγωγικών της διαδικασιών και διασφαλίζοντας τα υψηλά της πρότυπα.

Η εικόνα του 2023

Το 2023 αποτέλεσε κομβική χρονιά για τη Μαλαματίνα, καθώς σημείωσε αύξηση στον κύκλο εργασιών και στην κερδοφορία της για δεύτερη συνεχή χρονιά. Το 2023, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 9,73 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 34,36% από τα 7,24 εκατ. ευρώ του 2022. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις του 2022 αντιπροσωπεύουν μια δεκάμηνη περίοδο, αφού από την 1η Μαρτίου του 2022 η Οινοποιία πέρασε στον έλεγχο του Ομίλου Mantis. Σε σύγκριση των πωλήσεων του τελευταίου δεκαμήνου, παρατηρήθηκε αύξηση 5% στην εγχώρια αγορά και 35% στις εξαγωγές, καταδεικνύοντας τη σημαντική άνοδο που κατέγραψε η εταιρεία.

Οι πωλήσεις των νέων προϊόντων, όπως το «Φίλιωμα», οι «4 Άγγελοι», το «Μαγικό Κουτί» και το «2303 REZINE», παρουσίασαν διπλασιασμό σε σύγκριση με το 2022. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 46,45%, φτάνοντας τα 1,43 εκατ. ευρώ, αποτέλεσμα της αύξησης του κύκλου εργασιών και της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου με καινοτόμες σειρές κρασιών που αυξάνουν τα μερίδια αγοράς. Παράλληλα, οι επενδύσεις της Οινοποιίας σε τεχνολογία και εξοπλισμό βελτίωσαν σημαντικά την αποδοτικότητα των παραγωγικών διαδικασιών.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Νίκο Κεράνη, η Οινοποιία Μαλαματίνα βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και ριζικής ανανέωσης υπό την καθοδήγηση του Ομίλου Mantis. Τα θετικά αποτελέσματα του 2023 επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής της και τις ευοίωνες προοπτικές για δυναμική ανάπτυξη στο μέλλον. Με βάση τις ισχυρές επιδόσεις της προηγούμενης χρονιάς, η εταιρεία στοχεύει ακόμα υψηλότερα το 2024, διατηρώντας το επίκεντρο στη δημιουργία νέων προϊόντων και στην ενίσχυση της αγοράς των υφιστάμενων κρασιών.

Ο κ. Κεράνης τόνισε ότι οι προσδοκίες για τη νέα χρονιά είναι υψηλές, με την εταιρεία να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες ανάπτυξης στις αγορές της. Η στρατηγική παραμένει εστιασμένη στην καινοτομία, ενισχύοντας διαρκώς το μερίδιο αγοράς των προϊόντων της Μαλαματίνας.