Το δίκτυο franchise My market Local, που ξεκίνησε το 2021, αναμένεται να φτάσει τα 70 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2025, σύμφωνα με την πρόβλεψη της διοίκησης του ομίλου Metro. Από τότε που λανσαρίστηκε το concept, η δημοτικότητα του φαίνεται να αυξάνεται, με τη Metro να δέχεται έως και 150 αιτήσεις από επενδυτές κάθε μήνα.
Στις 19 Δεκεμβρίου 2024, άνοιξε το 39ο κατάστημα My market Local, το οποίο βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνοντας τα καταστήματα που άνοιξαν μέσα στο έτος. Συνολικά, το 2024 άνοιξαν 25 νέα καταστήματα, επιτυγχάνοντας τον στόχο της εταιρείας για τη χρονιά.
Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου εξελίσσεται σύμφωνα με τα σχέδια που είχε θέσει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO του ομίλου Metro, και περιλαμβάνει τη δημιουργία καταστημάτων 120-200 τ.μ. σε κεντρικά σημεία της πόλης. Τα καταστήματα αυτά προσφέρουν 3.000-4.500 κωδικούς προϊόντων και λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, περιλαμβάνοντας και τις Κυριακές.
Η επενδυτική πρόταση για τους ενδιαφερόμενους franchisees έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον Γιώργο Πρωτόπαπα, προϊστάμενο του τμήματος Franchise, το μέσο κόστος για την ίδρυση κάθε νέου καταστήματος ανέρχεται σε 90.000 ευρώ. Το δικαίωμα εισόδου για τον franchisee είναι 2.000 ευρώ.
Οι νέοι επενδυτές ωστόσο, μπορούν να επωφεληθούν από ένα «έτοιμο» κατάστημα, με το κλειδί στο χέρι, το οποίο είναι πλήρως υποστηριζόμενο από την εταιρεία με σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως υψηλό μεικτό κέρδος και συνεχή υποστήριξη στη λειτουργία και το marketing του καταστήματος.
Η υψηλή ζήτηση για τις θέσεις franchise αντικατοπτρίζεται στον αριθμό των αιτήσεων που κατατίθενται κάθε μήνα. Σύμφωνα με τον κ. Πρωτόπαπα, τα αιτήματα για ένταξη στο δίκτυο παραμένουν σταθερά γύρω από τα 100 μηνιαίως, με τις προωθητικές ενέργειες να προκαλούν αυξήσεις σε αυτόν τον αριθμό.
Η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις αποτελεί επίσης μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης. Μία τέτοια συνεργασία είναι με την αλυσίδα καφέ IL Toto, η οποία συνδυάζει τα καταστήματα My market Local με καφετέριες, κάτι που αποδεικνύει τη θετική δυναμική της πρωτοβουλίας.
Το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου Metro περιλαμβάνει έναν στόχο 280 καταστημάτων My market Local σε όλη την Ελλάδα μέχρι το 2031, με την αρχική φάση ανάπτυξης να επικεντρώνεται στην Αττική και, στη συνέχεια, στη Νησιωτική Ελλάδα και τη Βόρεια Ελλάδα. Το 2025, αναμένονται 30-35 νέα καταστήματα, με έμφαση στην ανάπτυξη των νησιών και τη χρήση του Κέντρου Διανομής της Θεσσαλονίκης.
Αν και η συνεισφορά των καταστημάτων γειτονιάς στις οικονομικές επιδόσεις της Metro είναι ακόμα περιορισμένη, η προοπτική για την εταιρεία παραμένει θετική, με την ανάπτυξη να αναμένεται να ενισχύσει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά. Το 2024, η Metro προβλέπει πωλήσεις 1,65 δισ. ευρώ και επενδύσεις 64 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου της στον τομέα του λιανεμπορίου.
Το δίκτυο My market, το οποίο λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1976, αριθμεί 227 καταστήματα και έχει πλέον ενισχύσει την παρουσία του με τα My market Local.