Οι αναπλάσεις και τα έργα που αναβαθμίζουν τη Βόρεια Ελλάδα
Eurokinissi
Eurokinissi

Οι αναπλάσεις και τα έργα που αναβαθμίζουν τη Βόρεια Ελλάδα

Η ολοκλήρωση των εμβληματικών έργων που θα αναβαθμίσουν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, γενικότερα, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται, εκτός από το Μετρό Θεσσαλονίκης, το FlyOver, η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.

Ακόμη, σημαντική είναι η ολοκλήρωση των συνδέσεων του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, η κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων, η ανέγερση 17 σχολικών μονάδων και η ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη.

Σε ό,τι αφορά το έργο FlyOver, δηλαδή την αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 372 εκατ. ευρώ, οι εργασίες προχωρούν με βάση τα χρονοδιαγράμματα, με την παράδοση του να τοποθετείται για τον Μάιο του 2027. 

Το έργο αναβάθμισης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, αφορά σε 13 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου μήκους 7,54 χλμ. Αυτή θα κατασκευαστεί πάνω από την ανατολική περιφερειακή οδό, ενώ 4 χλμ. θα είναι σε συνεχή γέφυρα. 

Στα οφέλη του έργου περιλαμβάνονται η ταχεία και ασφαλής παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης, η περιβαλλοντική αναβάθμιση, η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, η μείωση του χρόνου και του κόστους των μεταφορών.

Το έργο του οδικού άξονα  Θεσσαλονίκης – Έδεσσας αφορά στην αναβάθμιση του συγκεκριμένου  άξονα συνολικού μήκους 80 χλμ. Η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση. Ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο τέλος του 2024 με αρχές του 2025.

Ακόμη, σε ό,τι αφορά τον κάθετο οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη, η διάρκεια της ΣΔΙΤ θα είναι 3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη λειτουργία και συντήρηση. Ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται να αναδειχθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Ο 6ος Προβλήτας του Λιμένα Θεσσαλονίκης

Το έργο της σύνδεσης του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, το οποίο  εκκρεμεί από το 2000, και μέχρι πρόσφατα ήταν «κολλημένο» λόγω των ιδιωτών που δεν συμμορφώνονταν με τις απαλλοτροιώσεις, θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Έχει υλοποιηθεί περίπου το 40% του έργου, και εκτιμάται ότι, στο σύνολό του, θα ολοκληρωθεί το 2025.

Σημειώνεται ότι το έργο είχε ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ και περιλαμβάνει μια νέα οδική σύνδεση με μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί. Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει:-

  • Έξι (6) μεγάλες γέφυρες
  • Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής
  • Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας
  • Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ
  • Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.

Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, είναι μία εκ' των υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι του ιδιώτη παραχωρησιούχου της ΟΛΘ ΑΕ, ο οποίος πρέπει συμβατικά να εκτελέσει την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. 

Διαβάστε Περισσότερα