Δέκα ομάδες μαθητών, από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, θα παρουσιάσουν τα επιχειρηματικά εγχειρήματά τους, στον 5ο πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό επιχειρηματικότητας νέων, με προσανατολισμό στην Αειφόρο Ανάπτυξη «NextGen Innovators».
Ο διαγωνισμός, με βασικό του στόχο την καλλιέργεια της επιχειρηματικής κουλτούρας και της καινοτόμου σκέψης των μαθητών/τριών, πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά από το Envolve και η διαδικτυακή τελετή ανάδειξης των νικητών θα πραγματοποιηθεί ψηφιακά το Σάββατο, 3 Μαΐου.
Οι δέκα φιναλίστ ομάδες προέρχονται από έξι διαφορετικές περιοχές της χώρας και θα παρουσιάσουν τις ιδέες τους ζωντανά μπροστά σε κοινό και επιτροπή.
Οι επιχειρηματικές ιδέες των φιναλίστ προέρχονται από την Αττική, την Κρήτη, τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και το Κιλκίς.
Τα εγχειρήματα των μαθητών, με προσανατολισμό πάντα στην αειφόρο ανάπτυξη, ποικίλουν, περιλαμβάνοντας προϊόντα και υπηρεσίες που αφορούν στη χρήση βιώσιμων προϊόντων στην καθημερινότητα, την επαναχρησιμοποίηση υλικών, τις μετακινήσεις και τη συνεργασία για την ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης συνείδησης και κουλτούρας.
Οι δέκα ομάδες που προκρίθηκαν στον τελικό του NextGen Innovators είναι:
Η ColorSafe από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα δημιουργεί φυσικά, βρώσιμα χρώματα από υπολείμματα λαχανικών, χωρίς τοξικά, σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες με γραφή Braille. Συνεργάζεται με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αγίου Δημητρίου, προάγοντας τη βιωσιμότητα και τη συμπεριληπτική επιχειρηματικότητα.
Η Econest Gifts από το 3ο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, κατασκευάζει βιώσιμα εταιρικά δώρα από ανακυκλωμένο ξύλο, σχεδιασμένα να ενισχύσουν την εταιρική ταυτότητα με υπευθυνότητα, οικολογική συνείδηση και καινοτομία.
Η EcoRun από το 3ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης, έχει δημιουργήσει το «Global Goal Trivia» — ένα υβριδικό επιτραπέζιο και ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Η FoodSwap από τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή που παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να ανταλλάξουν δωρεάν τρόφιμα που βρίσκονται κοντά στη λήξη τους, προλαμβάνοντας τη σπατάλη τροφίμων.
Η grECOtrails από το 1ο ΓΕΛ Σπάτων, είναι μια μαθητική, κοινωνική επιχείρηση που προωθεί τον βιώσιμο εκπαιδευτικό τουρισμό μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας με διαδραστικές διαδρομές, εκπαιδευτικό υλικό, εργαλεία βιωσιμότητας και αναδυόμενες τεχνολογίες όπως AR και VR. Στόχος της είναι να φέρει κοντά σχολεία, φορείς και κοινότητες, ενισχύοντας τη σύνδεση μάθησης, πολιτισμού, τοπικότητας και περιβαλλοντικής συνείδησης σε όλη την Ελλάδα. Ένα βιώσιμο ταξίδι γνώσης, από μαθητές για μαθητές!
Η PILLNOW από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη, έχει δημιουργήσει με 3D printing μια έξυπνη συσκευή υπενθύμισης φαρμάκων που συνδυάζει Braille, LED, buzzer και σύνδεση μέσω Bluetooth προάγοντας την ανεξαρτησία και την προσβασιμότητα στην καθημερινή φαρμακευτική αγωγή.
H Photon IQ, από το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας, έχει δημιουργήσει το EcoHub και EcoHub Enterprise, μια ολοκληρωμένη λύση έξυπνης διαχείρισης ενέργειας, που με την χρήση AI, συνδυάζει ανανεώσιμες πηγές, το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και αποθήκευση, χαμηλού κόστους.
Η RhoCycle από τη Ρόδιων Παιδεία, συλλέγει πλαστικά απόβλητα από σχολεία και ξενοδοχεία στη Ρόδο και τα μετατρέπει σε χρηστικά αντικείμενα για δημόσια χρήση: παγκάκια, ξαπλώστρες, στάσεις λεωφορείου.
Η SOLORA από το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς, σχεδιάζει UV-protected αξεσουάρ από πιστοποιημένο βιολογικό και ανακυκλωμένο βαμβάκι (GOTS/GRS), βαμμένα με φυσικές βαφές που ενσωματώνουν τεχνολογία QR και AI UV tracking.
Η Δ.Ε.Σ Δρώ Ευαισθητοποιούμε Σκέφτομαι από το ΓΕΛ Φιλοθέης, κατασκεύασε μια πρωτότυπη συσκευή που ενεργοποιεί τον συναγερμό της μοτοσυκλέτας όταν ο αναβάτης της δεν φορά κράνος, εξασφαλίζοντας την υποχρεωτική εφαρμογή του.
Το NextGen Innovators είναι ένα από τα τρία προγράμματα του οργανισμού που έχουν σχεδιαστεί για μαθητές και έχουν λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, έχοντας υποστηρίξει έως σήμερα την ανάπτυξη δεξιοτήτων περισσότερων από 5.200 μαθητών και εκπαιδευτικών. Στόχος του διαγωνισμού είναι να δώσει το ερέθισμα στους μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα, θέτοντας την προστασία του περιβάλλοντος και την προοπτική ανάπτυξης των επόμενων γενεών στο επίκεντρο της στρατηγικής τους.