Δεν έγινε, τελικά, δεκτή από τη Δικαιοσύνη, η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας Viva κατά των εταιρειών πληροφορικής SoftOne και Entersoft, δεδομένου ότι το δικαστήριο δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό της πρώτης για εναρμονισμένες πρακτικές που οδηγούσαν τους πελάτες της σε άλλες εταιρείες παροχής ηλεκτρονικών πληρωμών.
Όπως υποστήριξε η Viva στην αίτησή της, είχε δεχθεί σωρεία παραπόνων από πελάτες της, οι οποίοι διαμαρτύρονται ότι οι δύο εταιρείες λογισμικού, παρέχουν χωρίς χρέωση το υλικό και το λογισμικό διασύνδεσης των προϊόντων τους με τερματικά POS αποκλειστικά στους πελάτες δύο παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, δηλαδή, της Euronet “Epay” και της Wordline.
Αντίθετα, στους πελάτες της Viva, που παρέχει εφαρμογές διασύνδεσης ταμειακών με POS, επιβάλουν, όπως αναφέρει η εταιρεία, μεγάλες χρεώσεις. H Viva δηλαδή, υποστηρίζει ότι οι δύο εταιρείες δρουν εναρμονισμένα με τις Euronet και Worldline και με τον «τρόπο αυτό αποσπούν εκβιαστικά και αθέμιτα την πελατεία των υπόλοιπων παρόχων».
Από την πλευρά τους η Softone και Entersoft είχαν αναφέρει στην εξώδικη διαμαρτυρία τους ότι μέσω των συνεργασιών τους με τις εταιρείες πληρωμών Worldline και Euronet-Epay, οι τελευταίες απορρόφησαν το σχετικό κόστος του λογισμικού διασύνδεσης υπέρ των εμπόρων που τοποθετείται, ετησίως, σε 25 έως 50 ευρώ ανά POS. Κι αυτό προκειμένου να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους στην αγορά αποδοχής μέσων πληρωμής.
Μάλιστα, όπως πρόσθεσαν, ήδη από το 2023 είχε λάβει χώρα διαπραγμάτευση για αντίστοιχη συνεργασία και με τη Viva, η οποία όμως δεν τελεσφόρησε. Προσθέτουν ότι η Viva έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή αντιμετώπιση των πελατών τους.
«Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πώς μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από σας τους ίδιους. Μάλιστα, από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η εταιρεία σας έχει συνάψει και ανακοινώσει συνεργασίες με άλλες εταιρείες λογισμικού για την προνομιακή αντιμετώπιση των πελατών τους. Προξενεί συνεπώς ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση πως μας καλείτε να σταματήσουμε μια πρακτική, η οποία, εκτός του ότι είναι καθόλα νόμιμη και προς το συμφέρον των εμπόρων, εφαρμόζεται από εσάς τους ίδιους» αναφέρεται στα σχετικά εξώδικα των SoftOne και Entersoft.
Ακόμη, σημειώνεται ότι, η SoftOne έχει εμπορικές συνεργασίες τόσο με τη Wordline και τη ePay, ενώ η Entersoft μόνο με τη δεύτερη.