Με αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, για το θέμα των κόκκινων δανείων, του μισθολογίου στο Δημόσιο και των συμβάσεων για τα δημόσια έργα, εξελίσσεται η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, της Βουλής για το σχέδιο νόμου με τα προαπαιτούμενα.
«Κάθε φορά που συζητάμε κάποιο νομοσχέδιο δεν θα μπαίνουμε στην ουσία του νομοθετήματος αλλά στην "ανακολουθία του ΣΥΡΙΖΑ", αντλώντας επιλεκτικά στοιχεία» είπε απευθυνόμενος στη Νέα Δημοκρατία ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και τόνισε, ότι, η αξιωματική αντιπολίτευση «πρέπει να μπει στην ουσία, γιατί η δημαγωγία έχει το όριό της».
Προηγουμένως στην τοποθέτησή του ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης είχε κάνει λόγο για «παγκόσμιο ρεκόρ ανακολουθίας ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τους τελευταίους δέκα μήνες» αναφερόμενος στις θέσεις που έχουν εκφράσει κυβερνητικά στελέχη στο θέμα των κόκκινων δανείων.
Ο κ. Χατζηδάκης υποστήριξε επίσης, ότι υπήρξε το τελευταίο διάστημα, σημαντική αύξηση των κόκκινων δανείων, για τα οποία είπε ότι, από 14,33% στο τέλος του 2014 έφθασαν το 52% στο τέλος του 2015.
Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για το μισθολογικό του Δημοσίου, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας είπε ότι οι διατάξεις είναι οι ίδιες με εκείνες,«που εμείς είχαμε διαπραγματευτεί» αλλά «χωρίς πρόβλεψη αξιολόγησης» και υποστήριξε ότι με τα ειδικά επιδόματα, αυξάνεται η δημοσιονομική δαπάνη κατά 145 εκατ. ευρώ ετησίως.
Έθεσε επίσης το θέμα της ουσιαστικής κατάργησης, όπως υποστήριξε, της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ανάρτησης των συμβάσεων του δημοσίου, ενώ αναφερόμενος στις συμβάσεις έργων για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, είπε ότι η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση τις ίδιες συμβάσεις που είχαν καταρτίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Απαντώντας ο υπουργός Οικονομικών αμφισβήτησε τις εκτιμήσεις του κ. Χατζηδάκη για το ύψος των κόκκινων δανείων το 2015, και τόνισε ότι, «δεν είναι 52% αλλά 43%». Σημείωσε επίσης, ότι οι προηγούμενες ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών είχαν γίνει χωρίς διαχείριση κόκκινων δανείων και τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που το επιχειρεί μια κυβέρνηση».
Η κυβέρνηση, κατέληξε ο κ. Σταθάκης, «είναι αποφασισμένη να επιλύσει το πρόβλημα της απομείωσης των 90 δισ. ευρώ κόκκινων δανείων, παρέχοντας τον ύψιστο βαθμό κοινωνικής προστασίας».
Χ. Σπίρτζης: Δε δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια
Κόντρα ξέσπασε στη Βουλή, με πρωταγωνιστές τον βουλευτή της ΝΔ και πρώην υπουργό, Κωστή Χατζηδάκη και τον υπουργό Υποδομών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο γαλάζιος βουλευτής ζητούσε μετ' επιτάσεως ένα σχόλιο για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να... τσακωθούν!
«Ισχύει η δήλωση που έκανα πριν. Διαφωνούμε με αυτό τον τρόπο παραχώρησης. Υπήρχε η δέσμευση στη δανειακή σύμβαση. Όλοι ήξεραν ότι ο διαγωνισμός που εσείς ξεκινήσατε, η σύμβαση είναι δικό σας έργο», είπε ο κ. Σπίρτζης σε έντονο ύφος, για να του απαντήσει ο κ. Χατζηδάκης: «Πόσα θέλετε να μας τρελάνετε;»
Ο υπουργός, μάλιστα, προκειμένου να δικαιολογήσει την υπογραφή του αλλά και να αντιπαρέλθει την κριτική που του ασκείται σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «εμείς πονάμε αλλά θα κάνουμε για να βγάλουμε την χώρα από την κρίση».
Η στιχομυθία των δύο ανδρών συνεχίστηκε, όταν ο κ. Χατζηδάκης τον εγκάλεσε στην τάξη. «Δεν ντρέπεστε», είπε προς τον κ. Σπίρτζη για να του απαντήσει ο τελευταίος: «Εσείς δεν ντρέπεστε που υπογράψατε αυτές τις συμβάσεις; Σας τρελαίνουμε δωρεάν εμείς».
Νωρίτερα, ο υπουργός Μεταφορών Χ. Σπίρτζης δήλωσε στον realfm «συνεχίζω και διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων».
Αναφέρθηκε στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, λέγοντας «συνεχίζω και διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είναι, όμως, μέσα στις δεσμεύσεις που έχει η χώρα.
Κατορθώσαμε, το τελευταίο διάστημα, και διορθώσαμε πάρα πολλά από αυτά που υπήρχαν στις έτοιμες συμβάσεις που βρήκαμε».
«Δε δώσαμε εμείς τα αεροδρόμια. Τα έδωσαν όσοι έκαναν τον διαγωνισμό και έβαλαν τους συγκεκριμένους όρους», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Ερωτώμενος για το δημοψήφισμα που θα διεξαχθεί στην περιφέρεια Ιονίων νήσων, δήλωσε «ο περιφερειάρχης που κάνει δημοψήφισμα κάνει πολύ καλά, εγώ στη θέση του θα έκανα χειρότερα».
Αυξάνεται στα 90 λεπτά η διάρκεια της κάρτας για τα ΜΜΜ
Με αφορμή το γεγονός ότι από 1/1/2016 το κόμιστρο αυξάνεται στο 1,40 ευρώ, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι «τα εισιτήρια, παρότι αυξάνονται, λόγω του ΦΠΑ και όχι γιατί αυξάνουμε τα εισιτήρια -άρα το κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών- μένει σταθερή η κάρτα, την οποία χρησιμοποιεί ο κόσμος που πηγαίνει στο μεροκάματό του, μένει ανέγγιχτη η πρόβλεψη που είχαμε κάνει για τη μετακίνηση των ανέργων δωρεάν. Και αυτό είναι σωστό.
Και το τρίτο και σημαντικότερο είναι ότι ενώ ανεβαίνει λόγω του ΦΠΑ, θα αυξηθεί και ο χρόνος, θα επανέλθουμε εκεί που ήταν το εισιτήριο πριν μειωθεί, όπου μειώθηκε και ο χρόνος, βέβαια. Με αυτό το άλλοθι μειώθηκε ο χρόνος και μειώθηκε και το εισιτήριο. Και τώρα δεν είναι η τιμή του εισιτηρίου, είναι ο ΦΠΑ».
Στην επισήμανση ότι αυτό, το οποίο ενδιαφέρει εκείνον που μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι ότι θα πληρώσει πιο ακριβά το εισιτήριο, ο ίδιος είπε:
«Αυτός που μετακινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθημερινά, στις περισσότερες διαδρομές του, δεν θα αυξηθεί, γιατί θα έχει κάρτα απεριορίστων διαδρομών».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ