Avramar θα είναι το νέο όνομα της εταιρείας που προέκυψε από την συνένωση των Selonda, Νηρέας, Περσεύς και Ανδρομέδα, ενσωματώνοντας την ελληνική και την ισπανική κουλτούρα, από την ελληνική λέξη «Αύρα» και την ισπανική MAR που είναι η θάλασσα.
Η Avramar, με επενδύσεις 20 -25 εκατ. ευρώ σε Ισπανία και Ελλάδα, στοχεύει στην επαναφορά στην κερδοφορία το 2021, κατά την οποία θα λειτουργεί ως μια ενιαία εταιρεία από το δεύτερο εξάμηνο, τιμολογιακά, αλλά και στην κατάκτηση ηγετικής θέσης στη μεσογειακή αγορά ιχθυοκαλλιέργειας, μέσω και της ανάπτυξης νέων προϊόντων προστιθέμενης αξίας αλλά και στην ενδυνάμωση της παραγωγής των φαγκρί και κρανιού και την παρουσίασή τους στην ευρύτερη αγορά.
Ο επικεφαλής της εταιρείας Alex Myers, στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας, υπολογίζοντας ότι φέτος σε επίπεδο πωλήσεων θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ εκ των οποίων το 30% αφορά πωλήσεις από την Ισπανία, αν και το 80% της παραγωγής πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, η μητρική εταιρεία Avramar Sea Food θα έχει έδρα στην Ισπανία και από κάτω υπάρχουν δύο θυγατρικές, η Avramar Ελλάδος και η αντίστοιχη ισπανική.
Στόχος της εταιρείας σε εξαγωγικό επίπεδο, όπως σημείωσε ο ίδιος είναι η ενδυνάμωση στις βασικές αγορές που είναι η Ισπανία, Ιταλία, και Γαλλία με επόμενες περιοχές την Ελβετία, Γερμανία, Benelux και γενικότερα τη Βόρεια Ευρώπη, την Αμερική και τον Καναδά, που θεωρείται πολύ δυνατή αγορά και πρέπει να ξεπεραστεί το πρόσκομμα των λίγων πτήσεων για την διευκόλυνση των εξαγωγών, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Άμπου Ντάμπι. Στις δύο τελευταίες έγιναν τα πρώτα βήματα το 2020 και θα επιδιωχθεί η μεγαλύτερη διείσδυση άμεσα. Τέλος, ακολουθεί η αγορά της Ασίας, η οποία παρά το μέγεθος της έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες για της οποίες χρειάζεται σχεδιασμός.
Η Avramar διαθέτει 72 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας, στις οποίες θα γίνει εκσυγχρονισμός και σε κάποιες περιπτώσεις ενοποιήσεις, 12 συσκευαστήρια πιστοποιημένα σε μικρή απόσταση από τις μονάδες διασφαλίζοντας την φρεσκάδα των προϊόντων, εξαγωγές σε 35 χώρες, ενώ πραγματοποιεί 400 εκατ. ευρώ πωλήσεις, απασχολεί 2.300 εργαζομένους (από αυτούς 1.993 στην Ελλάδα και οι υπόλοιποι στην Ισπανία) και εξυπηρετεί 700 πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Ιδιαίτερη έμφαση σχεδιάζει να δώσει ο όμιλος στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων προστιθέμενης αξίας, με στόχο από το 5% του συνολικού κύκλου εργασιών σήμερα να φθάσει τουλάχιστον στο 20% στα επόμενα χρόνια.
Όπως ανέφερε ο κ. Myers, στόχος της Avramar είναι να γίνει ο καλύτερος προμηθευτής σε τσιπούρα και λαβράκι παγκοσμίως, όπου κατέχει ήδη 19% στην Μεσόγειο, να αναδείξει την κατηγορία των προϊόντων προστιθέμενης αξίας, αλλά και να συστήσει στη μεσογειακή και παγκόσμια αγορά τα μεσογειακά ψάρια Κρανιό και Φαγκρί.
Στο κομμάτι των επενδύσεων, τα 25 εκατ. αφορούν τόσο την Ελλάδα όσο και την Ισπανία, με πιθανές εξαγορές ή δημιουργία νέων σταθμών στις δύο χώρες, καθώς και εκσυγχρονισμό, μεγιστοποίηση των σταθμών και επενδύσεις σε logistics και τεχνολογία.
Όσον αφορά το 2020 και την επίδραση της πανδημίας, όπως αναφέρθηκε η συνένωση των εταιρειών παρουσίασε 5% πτώση των πωλήσεων (4% όγκος, αξία 5%) με μια πολύ δραματική περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου όπου καταγράφηκε πτώση 30% με 40%. Η σημαντική διαφοροποίηση ήταν το πλήγμα που δέχθηκε ο κλάδος της Horeca, ο οποίος καλύφθηκε εν πολλοίς από τα σουπερμάρκετ. Ωστόσο, η πανδημία κράτησε χαμηλά τα επίπεδα των τιμών αν και στην αρχή της χρονιάς είχαμε μια άνοδο. Αντίστοιχα σε επίπεδο κλάδου η πτώση φθάνει στο 10%.
Όσον αφορά την πλήρη ενοποίηση των εταιρειών, όπως αναφέρθηκε μέχρι τον Απρίλιο θα παραμείνουν τρεις εταιρείες και από τον Απρίλιο και μετά η τιμολόγηση θα γίνεται από μια εταιρία με στόχο στα μέσα της χρονιάς να υπάρξει πλήρης ενοποίηση.
Τέλος, η εταιρεία λειτουργεί από νέα γραφεία στην Παιανία γεγονός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο σε δεύτερο χρόνο να υπάρξει αξιοποίηση ή και πώληση των γραφείων του Νηρέα.