Σοβαρά προβλήματα στις επικοινωνίες και αδυναμία συνεννόησης μεταξύ Αστυνομίας και Πυροσβεστικής καταγράφει η δικογραφία για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι, που έκοψε το νήμα της ζωής 100 ανθρώπων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου. Από την δικογραφία προκύπτει ότι σε πολλές περιπτώσεις η επικοινωνία γινόταν μόνο μέσω κινητών τηλεφώνων καθώς τόσο το αναλογικό όσο και το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας παρουσίαζαν προβλήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι Υπαστυνόμος της Άμεσης Δράσης, σε κατάθεσή του στις 4 Αυγούστου 2018, αναφέρει την έλλειψη ενημέρωσης από το Πυροσβεστικό Σώμα ως εξής:
«Για την πυρκαγιά δεν είχε καμία άμεση ενημέρωση από την Π.Υ. με αίτημα την παροχή συνδρομής-βοήθειας ή για την πορεία και την εξέλιξή της. Η ενημέρωση του Κέντρου για την εξέλιξη του περιστατικού γινόταν μόνο από τις αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονταν στο σημείο».
Άλλος αξιωματικός στις 30 Ιουλίου 2018 αναφέρει: «Καθ' όλη τη διάρκεια διαπιστώθηκε δυσλειτουργία εκπομπής και λήψης σήματος, ιδιαίτερα με τους σταθμούς των οικείων αστυνομικών τμημάτων και ένεκα αυτού η επικοινωνία γινόταν πολλές φορές τηλεφωνικά».
Τέλη Ιουλίου, σε αναφορά του άλλος υπαστυνόμος στο τηλεφωνικό κέντρο της Αμεσότης Δράσης λέει χαρακτηριστικά:
«Η επικοινωνία με τις βραδινές δυνάμεις, όπως με ενημέρωσαν οι εκφωνητές του Κέντρου Επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ στην ευρύτερη περιοχή Ραφήνας-Νέου Βουτζά-Ματιού-Νέας Μάκρης καθώς και με τον επικεφαλής των μέτρων τάξης ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την κατανομή των δυνάμεων, ήταν δυσχερής και τις περισσότερες φορές γινόταν τηλεφωνικά, πολλές φορές με τα προσωπικά κινητά τηλέφωνα των εκφωνητών πλην κάποιων περιπτώσεων όπου υπήρχαν σημεία στα οποία η επικοινωνία ήταν καλή. Το ίδιο πρόβλημα επικρατούσε τόσο στο αναλογικό όσο και στο ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας».
Στο δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου περιλαμβάνεται μια ακόμη μαρτυρία αξιωματικού σύμφωνα με την οποία λόγω της δυσλειτουργίας εκπομπής και λήψης σήματος δεν γνώριζαν το ακριβές σημείο που βρίσκονταν οι δυνάμεις. «Λόγω του έντονου προβλήματος της κακής επικοινωνίας τις περισσότερες φορές ενημερωνόμουν για την επικρατούσα κατάσταση μέσω του προσωπικού μου τηλεφώνου και ενημέρωνα και τους ανώτερους αξιωματικούς», υπογραμμίζει ο αξιωματικός.
Σε άλλη αναφορά αξιωματικός της Άμεσης Δράσης δηλώνει ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τον αριθμό των κλήσεων που έκανε στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και επισημαίνει: «Υπήρξαν περιπτώσεις που το Κέντρο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας δεν απάντησε στις κλήσεις που πραγματοποίησα, ειδικά τις πρώτες ώρες της υπηρεσίας μου».
Σε έγγραφό της η Διεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών και Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης αναφέρει αναλυτικά τις δυσλειτουργίες στη λήψη σήματος του συστήματος ραδιοεπικοινωνιών TETRA EXTRAS, από τις 16:54 τις 23ης Ιουλίου 2018 έως τις 05:30 της 24ης Ιουλίου 2018 σε Κινέττα, Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μάτι και Νέος Βουτζά.
Σε άλλη αναφορά στις 29 προς 30 Ιουλίου, μετά την τραγωδία καταγράφεται η ανυπαρξία σήματος σε Λ. Μαραθώνος και Πευκάλης στη Νέα Μάκρη, Λ. Μαραθώνος και Ευβοίας στη Ραφήνα, στον οικισμό Γαλήνη στην Κινέττα, Ζεφύρου και Καλαβρύτων στη Νέα Μάκρη, οδό Δημοκρατίας στη Νέα Μάκρη. Επισημαίνεται επίσης πως «κάνοντας επανεκκίνηση των φορητών ασυρμάτων υπάρχουν φορές που επανέρχεται το σήμα αλλά όχι πάντα».
Φωτογραφία: Eurokinissi