Οι πολίτες των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Κοζάνης που έχουν τεθεί σε καθεστώς περιοριστικών μέτρων -κατηγορία 4 εξαιτίας του αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου στην περιοχή- θα μπορούν μ? ένα τηλεφώνημα να δέχονται συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη από τους ειδικούς επιστήμονες.
Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας επαναλειτουργεί τις τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής του κοινού́, που καθιέρωσε την πρώτη περίοδο της πανδημίας από τον Μάρτιο έως τον Μάϊο 2020, με θετικά αποτελέσματα.
Στη δράση συμμετέχουν εθελοντικά́, επαγγελματίες του χώρου της Ψυχικής υγείας, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Ν. Καστοριάς και Κοζάνης (ΚΕΣΥ), οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης και Συμβουλευτικής Καστοριάς και Κοζάνης καθώς και στα Κέντρα Κοινότητας των δήμων.
Η αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Πολιτισμού Όλγα Ποταχίδου ανέφερε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι από την μέχρι τώρα λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής οι πολίτες που ζητούν βοήθεια «είναι κατά κύριο λόγο ηλικιωμένοι, πάνω από 65 ετών και στην πλειοψηφία τους γυναίκες». Από το περιεχόμενο των συνομιλιών φαίνεται ότι «ανησυχούν για την υγεία τους και εκδηλώνουν την αγωνία τους για το χρονικό διάστημα που θα κρατήσει η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα».
Σε σχέση με την πρώτη περίοδο της πανδημίας και της μεγάλης διάρκειας του lockdown υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στο κοινό που έκανε χρήση των τηλεφωνικών γραμμών υποστήριξης.
Η κ. Πουταχίδου και με την ιδιότητα του ψυχολόγου -κοινωνιολόγου και της συντονίστριας της δράσης, επισημαίνει ότι ενώ τώρα ανησυχούν για την υγεία τους οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας «την πρώτη περίοδο της πανδημίας αυτοί που ζητούσαν με αγωνία πληροφορίες και βοήθεια ήταν οι μητέρες σε ότι αφορά την υγεία των παιδιών τους» και όσο μεγάλωνε ο χρόνος του εγκλεισμού «ζητούσαν συμβουλές για την διαχείριση του χρόνου παραμονής των παιδιών στο σπίτι».