Οι μπάρες στο μετρό ήταν προγραμματισμένο να κλείσουν την τελευταία μέρα του Φεβρουαρίου, ωστόσο αυτό δε συνέβη σήμερα, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βγαίνει εκτός χρονοδιαγράμματος για πολλοστή φορά παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, ότι η σημερινή ημέρα θα σηματοδοτούσε και την επίσημη έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, αν και ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι «είμαστε στην τελική ευθεία» για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς «φρένο» έβαζε η καθυστέρηση στην έκδοση των καρτών σε περίπου 50.000 ανέργους και ΑμΕΑ, η οποία όμως, όπως σημειώνουν, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, οι εργαζόμενοι έχουν αντίθετη γνώμη, κάνοντας λόγο για διάφορα τεχνικά και επιμέρους προβλήματα που καθιστούν αδύνατο, στην παρούσα φάση, το κλείσιμο των θυρών και τονίζουν ότι «δεν πρόκειται να κλείσουν διότι δεν έχει εξασφαλιστεί η στοιχειώδης ασφάλεια, όπως για παράδειγμα τα συστήματα πυρανίχνευσης που θα ανοίγουν τις μπάρες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης».
Σημειώνεται ότι αυτή δεν είναι η μόνη «τρύπα» στο σχεδιασμό. Οι ελλείψεις σε ρολάκια, που ανάγκαζαν τους εργαζομένους να ψάχνουν μέχρι και στα σκουπίδια εισιτήρια προκειμένου να τα επαναφορτίσουν, συνεχίζονται, με τους υπαλλήλους να είναι φανερά αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί. Στο ίδιο πλαίσιο, το μειωμένο προσωπικό που σε αυτή τη φάση απασχολείται στην «ενημέρωση» των επιβατών, για το πώς δηλαδή θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, καθώς ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ προβλέπει έναν υπάλληλο σε κάθε είσοδο – έξοδο, ούτως ώστε να πραγματοποιεί τους ελέγχους.
Το σημαντικότερο είναι ότι οι φθορές που έχουν προκληθεί στα ακυρωτικά μηχανήματα ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί. Ο φόβος για τη «συνέπεια» των επιτήδειων δημιουργεί έναν ακόμη «πονοκέφαλο» στον ΟΑΣΑ, που καλείται αφενός να φέρει εις πέρας τη διαδικασία και, αφετέρου, να συνεννοηθεί με την ανάδοχο εταιρία για να επισκευάσει τις φθορές.
Προς το παρόν, πάντως, οι μπάρες έχουν κατέβει στους σταθμούς του μετρό Αγιος Αντώνιος, Αεροδρόμιο, Δουκίσσης Πλακεντίας, Ελαιώνας, Αγιος Δημήτριος και Αιγάλεω. Το να κλείσουν «μονομιάς» οι μπάρες στους υπόλοιπους σταθμούς, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός, θεωρείται απίθανο σενάριο και αυτό γιατί τα παραπάνω ζητήματα είναι δύσκολο να λυθούν έγκαιρα.
Ένα σενάριο που εξετάζεται είναι η τμηματική παράδοση των σταθμών και συγκεκριμένα να παραδίδεται ένας σταθμός ανά μία εβδομάδα.