Την πρώτη «διόρθωση» ύστερα από ένα 20ήμερο συνεχούς ανόδου που έφερε την τιμή του Platts -του χρηματιστηριακού παραγώγου που καθορίζει πόσο πληρώνουμε για τη βενζίνη σε όλη τη Μεσόγειο- στα 1424 δολάρια και στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών αποτυπώνει το σχετικό διάγραμμα. Μια πρώτη μικρή διόρθωση της τάξεως του 5% ύστερα από ένα 20ήμερο ράλι που έφερε αύξηση άνω του 17%.
Πότε (μπορεί) να αποτυπωθεί αυτό στην αγορά; Ενδεχομένως από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας καθώς και σήμερα τα πρατήρια αγοράζουν αμόλυβδη προς 2,263 ευρώ το λίτρο και ενώ η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης σε επίπεδο λιανικής φιγουράρει από χθες στα 2,367 ευρώ. Από πού λοιπόν θα ξεκινήσει η όποια διόρθωση;
Ενδεχομένως και από τα 2,4 ευρώ σε μέσο πανελλαδικό επίπεδο καθώς τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση τον κινητό μέσο όρου του τελευταίου 4ημέρου τόσο του Platts όσο και της ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο η οποία «περιμένει» τις αυριανές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από τα επίπεδα των 1,07. Και ποια θα είναι η έκταση της διόρθωσης; Ας μην περιμένουμε κανένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα λένε οι παράγοντες τις αγορές καθώς όσο το δολάριο το βαρέλι φιγουράρει πάνω από τα 120 δολάρια, πολύ δύσκολα θα δούμε σημαντική διόρθωση στο platts πέραν των όποιων ρευστοποιήσεων κερδών γίνουν αυτές τις ημέρες.
Έτσι, το ενδιαφέρον για την όποια δραστική παρέμβαση στο μέτωπο των καυσίμων μετατοπίζεται σε αυτή τη φάση στις αποφάσεις που θα λάβει η κυβέρνηση. Τα εμπλεκόμενα υπουργεία «κλειδώνουν» στις 10 Ιουνίου την πλατφόρμα για το fuel pass και ενώ τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Περιβάλλοντος κάθονται σήμερα στο τραπέζι των διαβουλεύσεων σε ευρεία σύσκεψη για να αποφασίσουν το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και στο εξής.
Τα σενάρια που είναι πάνω στο τραπέζι περιστρέφονται γύρω από το fuel pass και την εκ νέου ενεργοποίησή του από τις αρχές Ιουλίου ενδεχόμενως και με πιο «διευρυμένα» εισοδηματικά κριτήρια ώστε να στηριχθούν και όσοι έχουν εισόδημα μεγαλύτερο των 30.000 ευρώ.
Με το συγκεκριμένο όριο, επιδοτήθηκαν περί τα 2,5 εκατομμύρια νοικοκυριά μέσω του πρώτου γύρου, ωστόσο με την έκταση που έχει λάβει το πρόβλημα κρίνεται επιβεβλημένο να βρεθούν πρόσθετοι πόροι κα για την αύξηση του ποσού (σ.σ τα 12 λεπτά το λίτρο είναι… σταγόνα στον ωκεανό καθώς το μέτρο θεσπίστηκε με τιμή αμόλυβδης στα 2 ευρώ και τώρα οδεύουμε ολοταχώς προς τα 2,4 ευρώ).
Ο πρώτος γύρος του fuel pass χρηματοδοτήθηκε με περίπου 100-120 εκατ. ευρώ (σ.σ δεν έχει αποσαφηνιστεί αν διατέθηκε το σύνολο του ποσού). Τώρα αναζητούνται περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτηθεί πιο «γενναία» παρέμβαση.